Afgelopen weekend ben ik naar de Nieuwe Heuvel in Lunteren gegaan om o.a. de tuigrubrieken te bekijken. En wat een spektakel, geweldig om te zien, deze vrouwen met hun prachtige Friese parels!
Het was echt spectaculair om te zien. Ik men zelf niet, maar stiekem wel iets wat ik erg graag zou willen gaan doen met mijn paard en deze rubriek heeft me alleen maar enthousiaster gemaakt!
tetske_D
Geplaatst: 07-05-14 19:34
Wat een leuke foto's. Ik sta er ook op. Nr 184 de een na laatste foto. Friese hengst. Hij deed het redelijk. Kan altijd beter. Wel erg sterke groep hoor. Zijn allemaal super paarden!
Ja, dat vraag ik me ook af! Misschien kan tetske_D ons dat vertellen? (denk persoonlijk met een laddertje?) Hoe noemt dat eigenlijk officieel, dit type van koets?
Je ziet op elke foto een soort van beugel onder de kar hangen, op die manier kunnen ze erop stappen!
Alrissa
Geplaatst: 08-05-14 12:45
Wat grappig om mezelf hier terug te zien! Ik sta op de laatste foto en ik rijd hier met Hielke. Wat betreft het opstappen, dat kan inderdaad met die beugel die er onder hangt. En dan stap je op die horizontale balk en dan kun je in het bakje stappen. En geloof me, dat is nog best een gedoe met leidsels in je handen en terwijl je tegelijkertijd je jurk omhoog moet houden omdat je anders daar op stapt
Dat lijkt me inderdaad heel moeilijk Alrissa. Maar wat een mooi plaatje zijn jullie zo samen! Ik vond het ook erg leuk dat je (per ongeluk?) in mijn lens keek
Alrissa
Geplaatst: 08-05-14 12:55
Was waarschijnlijk toeval idd, maar het plaatje is er wel mooi van geworden!