[AR] Klein hengstje doet goed zijn best als sportpony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Klein hengstje doet goed zijn best als sportpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 02:20

Afgelopen weken heeft mijn appaloosa hengstje, Clever Red Spot van de Immetjeshoeve, heel goed zijn best gedaan op de wedstrijden en heb ik weer een paar foto's verzameld voor een topic :).

Clever is 4,5 jaar, is 1,10, en staat nu een dik jaar voor de wagen met wat pauzes ertussen, hij is o.a. een paar maanden naar zijn fokker geweest voor het dekken van wat merries (elk moment kan hij weer papa worden :D).
Eind vorig jaar heb ik voor het eerst een wedstrijd met hem gereden en met 191 punten kreeg hij zijn eerste winstpunt en ook nog een 3de prijs :). Daarna een paar weken rust. Het was eigenlijk de bedoeling om hem voornamelijk te trainen aan de longe voor de hengstenkeuring die in januari eraan zat te komen, helaas amper kunnen trainen doordat hij echt lang verkouden is geweest en daarna ook nog vernagelt is..., dus eigenlijk paar weken zo goed als rust en gelukkig toch een prachtige 1ste premie gehaald en weer goedgekeurd voor komend jaar :). De training (een keer per week les en een keer per week longeren en/of rijden) heb ik in januari weer opgepakt en we zijn dit jaar ook echt gestart met wedstrijden in de dressuur en vaardigheid.
We hebben nu vier vaardigheids wedstrijden gehad, altijd is hij foutloos dus we zijn de L doorgevlogen en binnenkort maakt hij zijn M debuut!
Dressuur gaat ook erg goed. Afgelopen twee wedstrijden had ik 185 en 186 punten en een 2de prijsje gehaald, en dit weekend ook gelijk zijn laatste B wedstrijd afgesloten met een goede score van 201 en 197 punten wat goed was voor een 1ste en 2de plaats *\o/*. Ik wil nog wat puntjes op de i zetten, achterwaarts moet hij nog leren, en dan kunnen we onze eerste L wedstrijd al gaan plannen :). Sneller als verwacht! Ik ben trots op mijn toppertje <3. Ik hoop met hem in de klasse Z met winst te komen zodat hij zijn sportpredikaat haalt, dat is ons doel voor komende jaren.
Mijn andere mannetje, Pandorro, doet het ook super in de wedstrijden en die mag zelfs zijn sportpredikaat al over 1,5 week aanvragen! (als het goed is maar verwacht het wel), alleen zijn er helaas geen foto's van hem gemaakt, gewoon te weinig tijd op de wedstrijden en ook vergeten -O- , maar dat maak ik binnenkort helemaal goed met een eigen topic voor hem!!

Hier wat foto's van Clever afgelopen twee weken op de wedstrijden! Ik hou ook van setjes en kleurtjes en wissel regelmatig wat af :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :)

ruitje

Re: Klein hengstje doet goed zijn best als sportpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 02:29

Super leuke foto's! Hij heeft ook pachtige manen en een staart. Moeten jullie op wedstrijden ingevlochten zijn eigenlijk?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 02:34

Bedankt!

De manen mogen gewoon los op wedstrijden :), ik wissel het af, soms los, soms een hengstenvlecht. Het voorplukje vlecht ik wel altijd in omdat het kan gaan kriebelen tegen de oortjes en vooral mijn andere paardje vind dat erg vervelend.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 02:36

Wat een mooie pony!! En hij heeft idd prachtige manen en staart!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 05:14

Mooie pony!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 06:05

Mooie combinatie zo. *\o/* Die Z is haalbaar hoor.

Ik vind je zwarte tuig comfortabeler voor je pony tonen dan je bruine tuig: je bruine tuig toont net wat krap overal. Maar dat lijkt zo op de foto, denk ik.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 08:34

Bedankt!

Bij het bruine tuig zit alles bijna op zijn kleinst, heb hem juist wat laten vermaken omdat die anders te groot was haha, die past zelfs op mijn grotere ponys ook dus heb nog veel speling om te verstellen :-). Wat vind je dan precies krap ogen Janouk? De broek misschien? Ik moet de buitensingel nog laten inkorten en heb nog eenzelfde tuig in een maat kleiner waar ik ook nog wat aanpassingen aan wil dus kan andere veranderingen die nodig zijn dan meenemen :-).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 08:52

Het is maar mijn mening hoor. Niet belangrijk. Het lijkt gewoon net allemaal te passen.
De broek hangt niet mooi recht op het kruis en de broek staat strak in het werk en is smal.
Het borsttuig vind ik ook smal, je zwarte tuig vind ik veel comfortabeler ogen.
Mijn voorkeur is dus voor het zwarte tuig.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 09:15

Ok, ja dat kan, en ik vind je mening wel belangrijk want dan kan ik kritischer kijken of er dingen beter kunnen :).
De broek zat nog een gat naar achter eerst, ik heb hem naar voren laten zetten omdat ik dacht dat dat beter zou staan. Ruimer zetten kan altijd dus volgende keer wat gaatjes langer :). Het is een engels tuigje, leer is echt heel fijn soepel. Ik dacht juist dat hij comfortabeler was dan het ideal tuig haha. De borst van ideal vind ik juist wat grover en stugger voelen in vergelijking met deze maar zal ook persoonlijke mening zijn natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:24

Ik blijf het een pracht van een hengst vinden. Het is dat ik geen stippels meer wil maar anders.........

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 10:11

Bedankt!

Hij geeft 50% op eenkleurige nakomelingen hoor haha :D, ik had een prachtig vos merrieveulentje van hem.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:44

Ik weet het maar stippel op stippel wil ik niet meer en aan gezien ik allemaal stippel meiden heb.

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:52

Ziet er mooi uit

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:53

Wat een leuk paardje is dat!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:57

Wat is ie mooi <3 Prachtig zo voor het karretje!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:58

jemig wat leuke combinatie zo ook leuke setjes :):)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:59

Wat een leuk paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:00

wat een superleuk hengstje en een hele leuke combinatie jullie 2tjes

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 01:05

Hij blijft gaaf!!

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:58

Wat een gave pony zeg, super stoere spikkels heeft ie. :+ Ziet er goed uit, hij heeft zo te zien idd goed zijn best gedaan! :D

sopperxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:58

leuk

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 15:57

Bedankt!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:30

Clever is prachtig...gewoon net als zijn papa op naar de ZZ dressuur!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:22

Mooie foto's van clever! Waarom doe je je Ideal tuig weer weg?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 21:46

Bedankt!
Ik doe het ideal tuig van Clever niet weg want die gebruik ik gewoon, maar waarschijnlijk wel ideal tuig van Pandorro omdat ik die weinig gebruik omdat ik voorkeur geef aan het oude tuig van hem D.