Nou nou Cassidy, zo overdreven is het ook weer niet. Het is niet alsof je je dressuurzadel direct maar aan de wilgen moet hangen als je Parelli gaat doen...

Natuurlijk verandert het hoe je naar paarden kijkt maar dat is niet uniek voor Parelli, dat is altijd wanneer je iets leert.
TS, pin jezelf niet vast op Parelli, er zijn een hoop "grondwerkers" die goeie dingen doen, oa Voest, Roberts en een hoop combinaties van stromingen. Kijk wat je paard het beste oppikt en wat jij leuk vindt.
Grondwerk is als pannekoeken: je kunt het op heel veel verschillende manieren maken, en je kunt het zo uitgebreid en gek maken als je zelf wilt, maar over het perfecte recept zullen we het nooit eens worden

Ik ben bijvoorbeeld geen fan van Parelli omdat ik me eraan erger hoe commercieel het is (dat je bepaalde attributen per se nodig hebt en nee, niet iets vergelijkbaars, alleen de dingen die je bij hen kunt kopen

) en met kreten als de "oh-no-plek" kan ik helemaal niks
Maar dat wil niet zeggen dat het hele Parelli onzin is, integendeel. Ze doen een hoop goeie dingen, maar een echte Parelli aanhanger zal ik nooit worden.