Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Just_Sannee schreef:Zelf zou ik niet trainen met passoa, hier komt niks van terecht, paard en ruiter gaan waarschijnlijk rare dingen uitkramen en overal heen zwalken
Echter met een pessoa zou je wel ver kunnen komen. Deze stimuleert ook de achterhand om mee te komen
Wil je alleen de achterhand trainen, zou je eens kunnen googelen op bodywrap voor paard
MarChak schreef:I.p.v. de nog best dwingende pessoa kan ik de zgn. body wrap aanraden, zie ook dit topic: Body wrap
(Mooie bestemming voor verder niet zo nuttige bandages.)
Joolien schreef:Het is niet zo dat als je een paard een bandage om zn billen bindt hij ineens die achterhand gaat gebruiken. Daar moet je een handige longeur voor zijn, idd overgangen en schijnovergangen, voltes verkleinen etc. Dat werkt beter dan iets om de billen binden.
Ik zou m enkel bijzetten met bijzetteugel of touwtjes zodat hij wat meer kan zoeken in een fijne hoofdhalshouding en dan lekker met bovenstaande oefeningen aan de gang gaan.
mnkortleve schreef:Joolien schreef:Het is niet zo dat als je een paard een bandage om zn billen bindt hij ineens die achterhand gaat gebruiken. Daar moet je een handige longeur voor zijn, idd overgangen en schijnovergangen, voltes verkleinen etc. Dat werkt beter dan iets om de billen binden.
Ik zou m enkel bijzetten met bijzetteugel of touwtjes zodat hij wat meer kan zoeken in een fijne hoofdhalshouding en dan lekker met bovenstaande oefeningen aan de gang gaan.
Als ik iets tegen die achterhand aan doe zie ik daar toch een heel ander gebruik van gelijk al.
Misschien dat ik het dan verkeerd zie hoor en verwar ik meer/verder ondergezette achterbenen met een beter achterhand gebruik ik neem aan dat als jij dat zo zeg dat daar dan verschil in moet zitten kan je me daar wat meer uitleg over geven?
Gerritt schreef:Heel veel paarden (niet alle maar oké), das misschien een paar keer, en dan hebben ze het al door dat er wat achter de kont hangt en 9 van de 10 keer doen ze er vervolgens niks meer mee. Tenzij je duidelijk de werking ervan gaat activeren zoals jolien zegt
Gerritt schreef:
mnkortleve schreef:Joolien schreef:Het is niet zo dat als je een paard een bandage om zn billen bindt hij ineens die achterhand gaat gebruiken. Daar moet je een handige longeur voor zijn, idd overgangen en schijnovergangen, voltes verkleinen etc. Dat werkt beter dan iets om de billen binden.
Als ik iets tegen die achterhand aan doe zie ik daar toch een heel ander gebruik van gelijk al.
Misschien dat ik het dan verkeerd zie hoor en verwar ik meer/verder ondergezette achterbenen met een beter achterhand gebruik ik neem aan dat als jij dat zo zeg dat daar dan verschil in moet zitten kan je me daar wat meer uitleg over geven?