Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
claudiadvx schreef:daarom heb ik ook een longeersingel besteld:) dan is dubbele longe wat makkelijker.
als ze dan de 'verkeerde kant'op loopt is het alleen maar racen wat ze doet. dus niet rustig stappen of draven maar gewoon een keiharde galop. komt misschien ook omdat ik haar dan heel erg naar voren moet drijven omdat ze anders weer de andere kant op gaat
claudiadvx schreef:een zweep had ik niet omdat die onder de grasmaaier was gekomen:P maar ik ga van de week even kijken bij de welkoop of ze nog wat hebben liggen haha.
ik zal zaterdag met al jullie tips aan de gang gaan:) (ook echt allemaal)
ze draait ook om inderdaad
Joolien schreef:Probeer dan met je lichaam haar te corrigeren, houd de volte klein zodat je wat achter/naast haar kunt blijven lopen, als ze naar je toe komt, stap dan een keer dominant naar h aar toe zodat je haar laten weten dat ze door moet lopen. Stem de stap af op de mate waarop ze reageert, als ze helemaal niet reageert mag het bijna een sprong zijn, als ze maar van je af blijft lopen. Gebruik je armen, maak je groot.
claudiadvx schreef:daarom heb ik ook een longeersingel besteld:) dan is dubbele longe wat makkelijker.
als ze dan de 'verkeerde kant'op loopt is het alleen maar racen wat ze doet. dus niet rustig stappen of draven maar gewoon een keiharde galop. komt misschien ook omdat ik haar dan heel erg naar voren moet drijven omdat ze anders weer de andere kant op gaat
claudiadvx schreef:hoe heb je dat opgelost vrouwke? ( ik weet me niet zon raad ermee)
claudiadvx schreef:ik heb geen bak tot mijn beschikking:( en ze staan nu in een weide verderop we mogen ze niet daar de wei bij zijn huis brengen en om nou met palen en lint daarna toe te slepen is ook weer niet zo gunstig mijn kruiwagen zat vanmiddag al vol:P
als ik de moeilijke kant doe en ze heeft een paar stappen gezet draait ze gelijk weer om:( ik moet ook even een longeer zweep halen want die is overreden door de grasmaaier hahaha