[AR] Pompiedom, lange lijnen in het bos ([***])

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pompiedom, lange lijnen in het bos (Boke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:42

Ja, inderdaad, [***] :j De enige echte :Y)
Camera deed niet zo super zijn best, maar het geeft een beeld :)

Afbeelding

Afbeelding

Modder?
Afbeelding

No problem!
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Groooooooote plas
Afbeelding

Even drinken, moet kunnen..
Afbeelding

Dit moet ook kunnen..
Afbeelding

Het vervolg heb ik maar even niet vastgelegd, had het beetje druk met het zorgen dat de nattigheid niet verder dan zijn buik ging (ja, hij ging gewoon liggen :') ).

Bochtje
Afbeelding

Afbeelding

En even halthouden
Afbeelding

Nog een klein filmpje met klein stukje draf, alleen was dat niet zo heel makkelijk, dat filmen, dus maar kort :')

Bedankt voor het kijken :)
Volgende keer eens zien of ik met mijn leidsels van [***] ook wat kan, want deze touwen zijn toch echt wel enorm lang :')
Voor degene die het niet weten: [***] is blind. Aan 1 oog 100%, het andere oog voor zo'n 95+% ..
En [***] heb ik ook nog hoor, die staat gewoon fijn in het werk maar doe ik niet echt speciale dingen mee, vandaar de [***]-topics steeds :')

Maflinger_S

Re: Pompiedom, lange lijnen in het bos (Boke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:53

Jaha, dat gaat top! Boke vertrouwt je, dat is wel duidelijk. Nog even en je Stella gaat ook weer dienst doen.

Als ik met de lange lijnen werk vind ik er recht achter lopen het makkelijkst, vooral op rechte stukken, dan is het eenvoudig om op beide lijnen gelijke druk te houden en wordt er minder gezwabberd van links naar rechts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:22

Thanks! Wie weet he, wie weet.. Al lijkt het voetjes van de grond voor mij toch wel een heel erg grote stap ;)

Normaal loop ik er ook gewoon recht achter :j Maar met veel te lange touwen die door mijn handen schoven, vasthoudend met 1 hand, ging dat een stuk minder :') Geen idee hoe ik dat altijd met die touwen heb kunnen doen ( alhoewel ik me nu herinner dat ik op het einde maar 1 touw gebruikte :+ ).. volgende keer maar gewoon mijn leidsels proberen, zal voor hem ook wel werken :Y)

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:28

Waar heeft u die lange teugels vandaan? en hoelang?

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:32

Mij lijkt een touwhalster niet zo prettig om op deze manier mee te werken, heb je daar een specifieke reden voor (just curious :Y))?
Verder zie je wel heel goed dat hij jou super vertrouwd! Leuk dat hij als 'blinde' pony nog lekker erop uit mag! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:38

Touwen komen van touwhalsters.nl en zijn 6m per touw.

Reden voor het touwhalster.. goh.. vooral omdat hij dat gewend is. Maar ideaal is het niet neen, ben op dat gebied nog zoekende :j Een bit wil ik niet meer, omwille van het verleden, heb bij terugkomst even een bitje van de andere geprobeerd om te kiken voor de maat maar hij vond het allemaal maar niks. Dus ben nog even aan het kijken wat en hoe :)

En dank je! Hem bezighouden en dingen met hem ondernemen doet hem zichtbaar deugd, dus doen we dat maar :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:39

Kaptoom maar eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:42

Heb alleen maar de micklem en die is nu zo lekker naar [***] gevormd..
Ook mag het neusgedeelte niet te breed zijn want hij loopt er zo doorheen.. merk ik tegenwoordig met het halster O:) Hij wordt een beetje TE zelfzeker met momenten :+ :')

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:14

Wat een mooie ogenblikken met Boke. Aan zijn loop kan ik niet zien dat ie blind is. Je moest het me vertellen. Mooi paard, veel plezier met hem.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:09

Ik vind een gewoon halster niet prettig werken, dat flubbert net te veel alle kanten op en daarbij komt dat Sarah liever niets op haar neus heeft. Wij werken fijn met lange lijnen (die van Emiel Voest) aan een hoofdstel met dubbelgebroken bit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:29

Sandrina schreef:
Wat een mooie ogenblikken met [***]. Aan zijn loop kan ik niet zien dat ie blind is. Je moest het me vertellen. Mooi paard, veel plezier met hem.

Haha dank je, hij kan alleen niet recht lopen :Y) Je moet hem echt recht houden, want anders wijkt hij af :+ Zal toch zijn omdat 1 oog nog wel iets of wat lichtinval binnenkrijgt/schimmen ziet, alleen niet voldoende om hem ook recht op de weg te houden :+

@ Maflinger_S : neen, gewoon halster is het ook niet inderdaad. Moet nog even zien wat ik ga doen, bit had hij echt niet graag in dus indien niet nodig liever niet .. Kan er natuurlijk wel aan werken/op trainen, dat hij dat ook weer prima vindt, maar als het niet moet dan moet het niet ;)

Touwhalster reageert hij eigenlijk super op, alleen is dat voor dit soort werk weer niet zo ideaal (alhoewel het best netjes ging eigenlijk, had meer last van mijn veel te lange touwen dan van het halster op zich :Y) :)) ).

We zien wel :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:01

Een leren bitje zou een optie kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:31

Misschien.. maar voorlopig blijf ik liever uit zijn mond. Heb ook geen idee hoe het met zijn tanden zit, eten gaat prima maar dat zegt ook niet alles natuurlijk. Zou het spijtig vinden als ik hem vervelende ervaringen bezorg met iets wat niet echt nodig is. Zou dan eerst voor de zekerheid de tandarts willen laten kijken, want die heeft hij volgens mij ook nog nooit gezien :+ Etc. Etc. Dus ik kijk nog wel even, haha :Y)

cmaenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:40

Wouw, super dat je nog zo er mee bezig bent.
Hij geniet er duidelijk van _/-\o_

DualPep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:54

ziet er leuk uit! mag ik vragen hoe hij reageert als hij los in de bak of weide staat? En hoe hij op soortgenootjes reageert.. paardenlichaamstaal herkennen bij een ander paard lijkt mij moeilijk te herkennen voor hem.. :+

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 07:33

Ik vind het echt super wat je doet, fantastisch om te zien hoe Boke jou zo vertrouwd, daar mag je trots op zijn.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:03

Wow hij vertrouwt jouw echt volledig, dat kan niet anders!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:53

leuk!
Enne, touwhalster is juist prima voor dit werk! Je krijgt de zijwaartse werking op zijn neus bij het sturen, en als ie besluit dat ie er vandoor wil heb je tenminste wat te vertellen. Dus lekker laten zo ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:00

Leuk!

Bitloos hoofdstelletje misschien? ;)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:07

Gaaf dat je dit nog met hem kan, zo te zien is zijn vertrouwen in jou groot.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:48

ziet er ontspannen uit :)

ik gebruik een gewoon of een menhoofdstel met lichte lijdsels.
wel een longeersingel of een schoft van het mentuig. Werkt ideaal!!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:54

wat super leuk dat je dit nog met hem kan! en idd, zonder vertrouwen zou dit niet lukken!

en gewoon bezig blijven op de manier die jullie prettig vinden!
super leuk! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:42

Wat ziet dat er goed uit en wat een leuk paard!!!
(errruuug jammer dat je ons de beelden van het rollen onthoudt...... 8-) )

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:47

Super tof dat jullie dit nog doen samen, heel knap

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:49

Ik blijf met bewondering naar je topics kijken... :j _/-\o_