Omdat ik nu 31 weken zwanger ben en last heb van bekkeninstabiliteit rijd ik al 16 weken niet meer op hem. Maar om hem toch fysiek en mentaal bezig te houden ben ik fanatiek aan het longeren geslagen en heb ik vrijdag mijn 2e les dubbele lijnen gehad van Elise (Suelza).
De eerste les bestond voornamelijk uit stilstaan, steigeren en WOG (Werk Ontwijkend Gedrag

Uiteraard zijn we eerst begonnen met losstappen beide kanten. Rim is geneigd om buitenstelling aan te nemen en zijn achterhand naar binnen te zetten waardoor hij zich onttrekt aan juist ruggebruik en juiste stelling en buiging. Door hem iedere keer hierin te corrigeren en voldoende tempo te laten houden, lukte het om hem in de juiste houding te laten lopen.
Een drafje

Ik moet zelf nog leren om de lijnen op de juiste lengte te houden en voldoende contact te houden. Nu is Rim ook hartstikke slim

En als ik dat door heb en weer naar buiten stuur, dan gaat ie gewoon in galop

Maar als Rim door heeft dat ook een galopje niet helpt om er onder uit te komen, accepteert hij weer netjes het contact.

Hier willen we naar toe (nog even op mijn lijnen letten!)

Hier ben ik blij mee!

Rechtsom is zijn moeilijk hand. Ook hier hetzelfde verhaal om te gaan galopperen als Rim het teugelcontact wil ontwijken

Maar hij kan het wel!

Uitstappen

Klaar! Braaf paard

Al met al ben ik zeer tevreden met hoe hij het doet aan de dubbele lijnen! Hij vindt het heerlijk om bezig te zijn en ik ben blij dat ik hem zo nog wat kan trainen en in conditie kan houden totdat ik er weer op kan klimmen

Commentaar mag, maar graag opbouwend. We zijn nog maar een week of 4 actief aan het trainen

nog een die ik jullie niet kan onthouden

tsja....