Als ik los longeer, gaat mijn paard als een malle rondjes racen in de longeercirkel -op zich goed voor haar conditie, maar gymnastiseren kun je het niet noemen
Als ik haar bijzet racet ze niet, maar vind ik dat ze steeds wat te veel op haar voorhand loopt. Dit doet mijn paard als ik met touwtjes longeer, maar ook met de 'longeerhulp' (touw dat over de rug loopt en dan tussen de benen naar de mond) en met de pessoa en met de gewone bijzet.Hoe longeren jullie je paard zo dat hij wel zijn achterbenen mee neemt en de rug ontspant maar ook zijn hoofd omlaag brengt? Of vind je dat je dat helemaal niet met longeren kan bereiken? Ik heb een poll toegevoegd
Klein beginnen en in stap, zo kun je de juiste stelling/buiging vragen en de nageeflijkheid komt vanzelf. Met de zweep kun je evt vragen om wat verder onder te treden. Loopt het paard in de juiste lengtebuiging dan kun je steeds wat meer lijn geven. Zorg ervoor dat je zelf mee loopt zodat het rondje niet te klein wordt. Als dat goed gaat kun 'm laten draven etc.
Maar dat is voor jou misschien lastig met je gebroken arm..
Maar hier zie je dus eigenlijk hoe ze loopt als ik de lijnen alleen maar vasthoud