Pony in kwestie is 17 jaar en heel zijn leven boshobbelpony geweest.
Doel is om toch wat meer dressuurmatig/rechtrichtend met hem te gaan werken, om hem nog een aantal jaren goed & sterk te houden.
Pony is rechtsgebogen en heeft achteraan knie-problemen (rechts meer dan links dacht ik, waarschijnlijk omdat hij dat been meer belast??).
Deze zijn niet van die aard dat hij niet meer kan werken (door DA bevestigd) maar hij heeft wel opwarmtijd nodig en misschien dat het hem toch hier en daar wel hindert. Dit laatste merk ik niet zo meteen, en hij zou er al heel zijn leven mee lopen (waarschijnlijk vroeger losse knieën gehad maar nooit wat van gemerkt) maar is toch iets om in het achterhoofd te houden.
Pony heeft verder nogal de neiging om opgekropt te gaan lopen en probeert dingen te ontwijken door met de kin op de borst te gaan lopen.
Dus, wat zou jullie plan van aanpak zijn? Tussen het ontspannen boshobbelen door?
Qua longeren gaat mijn voorkeur uit naar gewoon los longeren, dus hem laten lopen met een hulpteugeltje en zonder dat ik zelf een verkeerde invloed kan uitoefenen. Maar wat voor hulpteugel? En hoe toegepast? Of is een andere manier toch beter?
Ben eens benieuwd