Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dorientjuh schreef:Ik heb sinds gisteren de Greenguard om bij mijn paard, maar ik vrees dat hij het niet lang uithoudt. Ik heb hem voor de testweek. Maar omdat ze tot nu toe alles heel rap sloopt, houd ik er maar vast rekening mee wat ik moet doen indien hij inderdaad gesloopt wordt. De paarden op stal staan op stro, ik denk dat ik ook wel een hooinet op zou mogen hangen gevuld met stro. Ruwvoer op de weide leggen kan ik voorstellen, maar ik kan me zo indenken dat als je een grote pensionstal hebt, je niet alles toe gaat laten. Maar ik ga het overleggen.Strookbegrazing doen ze helaas niet aan. De andere paarden in de groep zijn ook allemaal lang niet zo dik als die van mij.
ElineS schreef:Ik had hetzelfde probleem, maar ik heb het geluk dat ik ook zelf bepaal hoe ik ze stal.. Dus nu staan ze overdag op het 'normale' land en 's avonds staan ze op een kleiner kaal stuk landDus nog altijd 24/7 buiten. Maar ik kan me voorstellen dat die optie voor jouw wat lastiger is en dus zou ik ook voor 's avonds op stal kiezen.. Kan je in de herfst en winter, wanneer er dus geen gras is, niet terug naar 24/7? En in de lente en zomer wel 's avonds op stal. Beetje omgekeerde wereld
Maar 24 uur op vol gras is in de lente en zomer altijd een probleem, qua dik worden.
Dat bijvoeren op het land overdag is inderdaad een beetje onzin, want ze moet juist minder gras binnen krijgen