[AR] Stalling op wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Stalling op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 11:18

Op samengestelde wedstrijden zie je altijd de meest creatieve manieren om paarden te
stallen.

Nu ben ik op zoek naar een manier om 2 pony's te stallen. Ik heb een 2 paards trailer met
koetsframe. Nu kan ik daar door middel van een rekje/schot aan de achterkant wel 1
pony in stallen maar ik wil er ook wel eens 2 mee nemen.

Party tenten zie je ook wel staan maar welke zijn geschikt en wat moet daar nog aan vermaakt
worden voordat het geschikt is?

Ik ben benieuwd naar jullie creaties met eventueel de kosten erbij :$

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:00

Ik heb de pony ook altijd op de trailer gestald gehad maar mevrouw oefent snachts vast de dressuur proef dus was hier helemaal klaar mee en ik wilde idd ook twee pony's mee gaan nemen op wedstrijd.

Wij hebben inmiddels twee partytenten gehad de eerste was te slap voor stalling en die wij nu hebben is een stevige tent met ook dikke stokken en hoog. (heb ik bij de cranenbroek gekocht was ongeveer 180 euro)

Hierin heb ik met prikpalen en draad twee stallen of een grote stal de partytent is 3x6 en als ik een stal heb heeft zij 3x4 en met twee stallen hebben ze hierbij dus de helft van. De prikpalen heb ik bij de fourage handelaar gekocht voor een tientje en het draad heb ik heeel goedkoop bij de divoza kunnen scoren ivm een fout op de website :D 15 euro voor 200 meter draad en dan 40mm breed.

Om de stal te verstevigen hebben wij nu aan de prikpalen een systeem met aluminium buizen waar de paarden niet overheen kunnen gaan hangen en waardoor je palen mooi rechtop blijven staan.

Ook hebben wij nu wel een schrikdraad apparaat besteld omdat mijn pony graag schuurt en zo de hele partytent steeds heen en weer gaat, en ik het zonde vind als ze deze partytent ook gaan slopen, en voor mijn eigen gerustheid dat ze niet snel erdoorheen gaan(pony's houden ook niet zo heel veel van elkaar :+ )

in het stukje wat ik over heb ligt het hooi en het voer en kan ook nog de wagen staan als het slecht weer is, ook heb ik hier de kisten staan met alle spullen die ik nodig ben voor de pony's.

Als matten aan de onderkant heb ik eerst grasmatten gehad, maar deze worden erg zwaar en zijn weer moeilijk mee naar huis te nemen, ik heb nu een windbreekgaas mat en hier gaat alles doorheen, ideaal en kan zo weer in een tasje opgeborgen worden.

Al met al hebben wij vrij low budget een mooie stallentent gebouwd, we zijn hier en daar nog wat aan het verbeteren maar voor ons is die nu bijna perfect.

hierbij wat foto's

nieuwe tent
Afbeelding

oude tent
Afbeelding

Poeltje

Re: Stalling op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:09

Lees ook even mee, die van ons vinden het erg grappig om ons wakker te houden 's nachts. :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 12:42

mooi sheltje aan zo'n tent zat ik ook te denken! Gelukkig vinden mijn pony's elkaar wel aardig
en ze zijn ook niet zo groot.

Prikpaaltjes en draad heb ik ook al aan zitten denken.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:45

waar je alleen voor moet oppassen is dat je prikpaaltjes niet doorbuigen, hieraan zou je wat versteviging moeten geven. mijn pony's zijn 1.41 en 1.44 en kunnen prima voor 2 dagen in een stal van 3x2 staan. als ze alleen zijn hebben ze dus echt veel ruimte.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:10

Zo'n tent he, klappert dat niet heel veel als er wat wind staat?

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:24

PippaLuca schreef:
Zo'n tent he, klappert dat niet heel veel als er wat wind staat?

nee hoor valt mee er zitten zware zeildoeken aan en hij wordt nog extra vastgezet met stormbanden dus hij kan geen kant op en de pony's zijn het wel gewent als het iets klappert

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:55

Ik volg dit even, voor volgend jaar erg handig dan wil ik ook overnachten ipv heen en weer rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:37

Ik volg ook even. Rijd nu ook heen en weer of huur stalling. Misschien komt er één idee langs waar ik wat mee kan

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:38

Waarom niet alleen een paddock? Waarom nou gelijk een hele tent erover? Kwa weer zou een regendeken toch ook moeten voldoen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:31

@ indianlady omdat een weitje/paddock niet mag op wedstrijd.. de paarden moeten s'nachts een dak boven hun hoofd hebben

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:58

Dat is dan iets specifiek voor SGMW? Bij endurance staan ze gewoon in een niet overdekte prik paaltjes paddock :7

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:10

En bij trec wedstrijden staan ze ook op prikweitjes van 5x5...gaat prima!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:13

We hebben het hier over SGMW, Endurance en TREC zijn weer andere dingen.. denk dat weitje voor de meeste prima is, maar als het blijkbaar niet mag houd het op..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:24

Dat snap ik dat het daarover gaat, maar omdat wordt gezegd dat het moet vraag ik me af waar dat staat (dak boven het hoofd). Ik weet wel dat bij SGMW het verplicht is stalmatten of zoiets te gebruiken (dat is bij endurance bijv ook niet zo), maar dat er perse een dak boven moest is nieuw voor me.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:52

VHU: artikel 504 (kan geen link geven, r.muisknop werkt niet mee)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:52

Op mijn vorige stal heeft er 1 een luifel aan de oplegger. De paarden staan dan aan een trailerlijn, de andere paarden die aan de vrachtwagen staan hebben een partytent over zich heen. Alle paarden staan (meen ik) op rubber matten. Kan helaas geen prijs of foto plaatsen.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:56

Vorig jaar heb ik ook serieus gekeken naar mogelijkheden voor een 'stal-tent' of iets dergelijks. Mijn conclusie was echter dat ik veel goedkoper een keer of 6 / 7 per jaar een stal kan huren op een wedstrijd, dan zelf een tent kopen, steeds meeslepen, in elkaar zetten, uit elkaar halen, enzovoorts.
Ik huur altijd een stal en dat bevalt mij eigenlijk prima. Het zijn eigenlijk altijd goede, degelijke en vooral veilige stallen voor 10 tot 50 euro per wedstrijd.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:37

Carola met wat voor span rijd jij? Want als je al met meerdere pony's komt is het vaak al een duur grapje. Gemiddelde stallingsgeld is hier tussen de 15 en 25 euro per nacht per pony. Volgens mij kan een tent dan wel uit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:41

ik zie hier een paard al rollend/liggen nog wel onder het lint komen. Of gaat het altijd wel goed? Komen ze nooit achter het lint te haken?

shelltje schreef:
Ik heb de pony ook altijd op de trailer gestald gehad maar mevrouw oefent snachts vast de dressuur proef dus was hier helemaal klaar mee en ik wilde idd ook twee pony's mee gaan nemen op wedstrijd.

Wij hebben inmiddels twee partytenten gehad de eerste was te slap voor stalling en die wij nu hebben is een stevige tent met ook dikke stokken en hoog. (heb ik bij de cranenbroek gekocht was ongeveer 180 euro)

Hierin heb ik met prikpalen en draad twee stallen of een grote stal de partytent is 3x6 en als ik een stal heb heeft zij 3x4 en met twee stallen hebben ze hierbij dus de helft van. De prikpalen heb ik bij de fourage handelaar gekocht voor een tientje en het draad heb ik heeel goedkoop bij de divoza kunnen scoren ivm een fout op de website :D 15 euro voor 200 meter draad en dan 40mm breed.

Om de stal te verstevigen hebben wij nu aan de prikpalen een systeem met aluminium buizen waar de paarden niet overheen kunnen gaan hangen en waardoor je palen mooi rechtop blijven staan.

Ook hebben wij nu wel een schrikdraad apparaat besteld omdat mijn pony graag schuurt en zo de hele partytent steeds heen en weer gaat, en ik het zonde vind als ze deze partytent ook gaan slopen, en voor mijn eigen gerustheid dat ze niet snel erdoorheen gaan(pony's houden ook niet zo heel veel van elkaar :+ )

in het stukje wat ik over heb ligt het hooi en het voer en kan ook nog de wagen staan als het slecht weer is, ook heb ik hier de kisten staan met alle spullen die ik nodig ben voor de pony's.

Als matten aan de onderkant heb ik eerst grasmatten gehad, maar deze worden erg zwaar en zijn weer moeilijk mee naar huis te nemen, ik heb nu een windbreekgaas mat en hier gaat alles doorheen, ideaal en kan zo weer in een tasje opgeborgen worden.

Al met al hebben wij vrij low budget een mooie stallentent gebouwd, we zijn hier en daar nog wat aan het verbeteren maar voor ons is die nu bijna perfect.

hierbij wat foto's

nieuwe tent
[ Afbeelding ]

oude tent
[ Afbeelding ]

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:53

Ja, ik moet toegeven, ik rijd enkelspan paard, dus ik hoef maar 1 stal te huren.

Ik zou eigenlijk ook wel bang zijn dat er wat fout gaat. Heel veel stallen aan de wagen vind ik er niet zo heel safe uitzien. Bij sommigen staat het paard ook het hele weekend vastgebonden, dat zou ik om eerlijk te zijn ook niet willen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:33

Kijk dat scheelt dan al weer.

Ik hoorde overigens op de laatste smw die ik reed dat zij bij een smw een stal hadden gehuurd die niet aan de wensen voldeed. Ik begreep dat er meerdere paarden bij elkaar in een stal stonden en de stal was ook verouderd / slecht onderhouden.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:03

Meerdere paarden in één box??? Dat kan toch niet?

Het kan wel wisselen van stallen, soms een 2,5 x 2,5 meter concours-stal in een tent, maar ik heb ook wel eens een hele luxe box van 4 x 5 meter gehad. En echt alles er tussenin. Maar nog nooit een stal die ik niet veilig achtte. Als dat wel zo zou zijn, dan denk ik dat ik gewoon op en neer naar huis zal rijden.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:08

Wij huren ook altijd een box, staan dan twee pony's in. Maar 2 paarden in een stal kan niet.. Veel te klein.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:52

Mag dat dan 2 pony's in een box?