[AR] Huijbergse paarden 3daagse voor menners. (en ruiters)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anhiza

Huijbergse paarden 3daagse voor menners. (en ruiters)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 10:03

Graag wil ik jullie uitnodigen om mee te rijden op Zaterdag 5 Oktober en Zondag 6 Oktober (ruiters 1 dag extra,ook Vrijdag 4 Okt.) tijdens de Huijbergse paarden 3daagse.
Tijdens dit evenement hebben we routes uit weten te zetten met voor ieder wat wils.......zand,bos,heide,verhard en onverharde wegen.
Op het start/finish terrein is vanalles te beleven qua shows,stands en een gezellige tent om wat te drinken en na te kletsen.
Dit alles is voor het goede doel,namelijk het paarden pensioenfonds,wat oude manegepaarden opvangt en ze nog een paar fijne jaren wil bezorgen!
De menners blijven nog wat achter ten opzichte van de ruiters,vandaar onze oproep.........Kom gezellig onze aangespannen sport promoten en zelf heerlijk genieten van prachtige routes! :D

Hierbij de link naar de site van de 3daagse en graag tot Oktober!

http://www.huijbergsepaarden3daagse.nl/

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:23

Wat ga je me nou vertellen? Dat er voor de ruiters één dag bij wordt gedaan? Terwijl er voor de menners maar twee dagen overblijven? Ruiters 4 en menners 2? Vreemd hoor!
Ik snap best dat menners zich niet massaal inschrijven; ik zit ook te denken om me voor 2 dagen niet zo'n heisa me op de hals te halen.

Barney1978

Re: Huijbergse paarden 3daagse voor menners. (en ruiters)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:27

Het klinkt erg leuk, hadden we de mendurance niet gereden op 5 oktober dan hadden we zeker mee gedaan.

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 23:02

Sandrina schreef:
Wat ga je me nou vertellen? Dat er voor de ruiters één dag bij wordt gedaan? Terwijl er voor de menners maar twee dagen overblijven? Ruiters 4 en menners 2? Vreemd hoor!
Ik snap best dat menners zich niet massaal inschrijven; ik zit ook te denken om me voor 2 dagen niet zo'n heisa me op de hals te halen.

Hallo Sandrina,
Ik denk dat je het niet goed begrijpt....
Voor de menners is het 2 dagen, Zaterdag en Zondag.
voor de ruiters is het 3 dagen Vrijdag, Zaterdag en Zondag.
Het eerste jaar was het alleen een 3daagse onder het zadel, het 2de jaar zijn daar aparte routes gemaakt zodat menners ook 2 dagen konden komen rijden.
Omdat de animo nog niet zo groot is, is het daarom 2 dagen, dus hopelijk melden de menners zich massaal, zodat ook wij in een volgende editie 3 dagen kunnen rijden!
Zou leuk zijn. :D
De menners en ruiters rijden dus niet bij elkaar ,maar hebben aparte routes.
Hopelijk tot de 3daagse, hoe meer menners hoe beter!

Barney1978: Ook voor 1 dag mag je inschrijven, dus als je animo heb........ *\o/*

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:15

Ik heb me opgegeven (onder het zadel). Stond zover ik kon zien niet op de website, maar t kost € 37,50, vrij prijzig in vergelijking met de Eper Paarden4daagse en de Paarden3daagse in Loenen. Zit daar meer achter (frietkot langs de route ;) )?

Ook twijfel ik nog over het weer; oktober klinkt me alweer nat, koud en donker in de oren. :brr: Wat zijn de ervaringen hiermee in afgelopen jaren?

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 23:27

Wat leuk dat je meerijd! :j
Het inschrijfgeld gaat naar de stichting manege-paarden-pensioenfonds, oude manegepaarden mogen na een leven hard werken daar heerlijk van hun oude dag genieten.
Wij rijden zelf vanaf het 2de jaar mee en hebben 1x een dag regen gehad, de andere dagen was het prima rijden, zelf het eerste jaar werd er in hemdjes gereden.
Vorig jaar beide dagen in t-shirt gereden.
De datum is speciaal wat later in het seizoen gepland, zodat het bos vrij is van de dazen, die zitten er momenteel erg veel.
Vroeger in het seizoen is zo'n evenement niet erg fijn te rijden voor mens en dier.

Frietkot staat bij-the-way op start/finish terrein..... :9

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:31

anhiza schreef:
... Het inschrijfgeld gaat naar de stichting manege-paarden-pensioenfonds, oude manegepaarden mogen na een leven hard werken daar heerlijk van hun oude dag genieten.
Say no more! +:)+

Alle twijfel bij deze weggenomen, thanks! :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 06:53

Dat gaat helaas niet, ik heb de pony's na de wedstrijd twee dagen op rust omdat het altijd pittige wedstrijden zijn en wij met pony's van 110 cm mennen. Ik moet het welzijn ondanks dat ze in hele goede conditie zijn wel in het oog houden van ze.

Maar op welke wijze kan ik aan info komen, zodat ik misschien volgend jaar kan inschrijven?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:43

Anhiza: Aha op die fiets! Ik verzon er dus nog een ruiterdag bij? Dan denk ik er nog even over.
Hopenlijk is het weer zoals het 2 jaar geleden ook was het 1e weekend van oktober; bloedheet 28 of het niks was.

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 18:07

Barb77 schreef:
anhiza schreef:
... Het inschrijfgeld gaat naar de stichting manege-paarden-pensioenfonds, oude manegepaarden mogen na een leven hard werken daar heerlijk van hun oude dag genieten.
Say no more! +:)+

Alle twijfel bij deze weggenomen, thanks! :D

Gezellig! Leuk dat je erbij bent.... :D

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 18:11

Barney1978 schreef:
Dat gaat helaas niet, ik heb de pony's na de wedstrijd twee dagen op rust omdat het altijd pittige wedstrijden zijn en wij met pony's van 110 cm mennen. Ik moet het welzijn ondanks dat ze in hele goede conditie zijn wel in het oog houden van ze.

Maar op welke wijze kan ik aan info komen, zodat ik misschien volgend jaar kan inschrijven?

Ik snap het helemaal!
Wij hebben in Ettenleur een impuls-mendurance gereden en dat komt behoorlijk aan,ja.
Zou erg leuk zijn om je volgend jaar te verwelkomen......

Via de site zoals hierboven beschreven ( www.huijbergsepaarden3daagse.nl ) kun je volgend jaar inschrijven, die opent omstreeks Mei, dus zet ons alvast maar op de kalender! *\o/*

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 18:13

Sandrina schreef:
Anhiza: Aha op die fiets! Ik verzon er dus nog een ruiterdag bij? Dan denk ik er nog even over.
Hopenlijk is het weer zoals het 2 jaar geleden ook was het 1e weekend van oktober; bloedheet 28 of het niks was.

Gewoon lekker komen,Sandrina! :j
Volgens mij kennen we elkaar nog uit Epe (de 4daagse) wij reden toen nog 2span haflingers, je leek me ook zo'n genieter en dat gaat in Huijbergen zeker lukken!
Je hebt er idd. werk mee......maar ach, je komt nog eens ergens dan,he? ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:36

Anhiza: je kent mij? (ja wie niet? ;) ) Heb je een foto van jezelf, kan je niet voor de geest halen. Ik heb betaald, ik kom eraan!!! Ik ben idnerdaad een genieter. Waar op de camping stond je in Epe? Waar ga je nu staan? Op het startterrein of......? Ik zit er aan te denken naar Costa Kabrita te gaan, lekker kunnen douchen is wel fijn en elektriciteit ( voor de senseokoffie)
Hoe heet je 'in het echt'?

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:38

Ik ga hem ook rijden (onder het zadel) met Boston. Haha als er eindelijk eens iets in de buurt is waar we aan mee kunnen doen EN het ook nog voor een goed doel is dan moeten we daar wel bij zijn natuurlijk :)

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 20:43

Sandrina schreef:
Anhiza: je kent mij? (ja wie niet? ;) ) Heb je een foto van jezelf, kan je niet voor de geest halen. Ik heb betaald, ik kom eraan!!! Ik ben idnerdaad een genieter. Waar op de camping stond je in Epe? Waar ga je nu staan? Op het startterrein of......? Ik zit er aan te denken naar Costa Kabrita te gaan, lekker kunnen douchen is wel fijn en elektriciteit ( voor de senseokoffie)
Hoe heet je 'in het echt'?

Wij hebben elkaar een keer gesproken tijdens Epe,weet niet meer welk jaar.....wij reden toen nog met haflingers,ik meen zo'n jaar of 6 geleden denk ik.
Je reed nog even achter de koets mee en wij zijn toen doorgereden.
We vielen elkaar op doordat we beide haflingers reden. :j

Erg leuk dat je erbij bent,wie weet treffen we elkaar weer, deze keer moet je een span gelderse vosmerries met 4 witte benen en een witte bles zoeken voor een wedstrijd of recreatiewagen. (we weten nog niet welke we meenemen)

In Epe stonden we enkele km's van het start/finish terrein met elk jaar een vaste groep Epegangers.
Het was een woonboerderij van particulieren die kamers,wei en stallen verhuurde.

Wij wonen (met de trailer) ruim een half uurtje van Huijbergen vandaan,dus wij rijden dagelijks op en neer.

In het echt heet ik Angela en rijd ik samen met mijn man onder ''menteam leeuw''

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 20:43

xBostonx schreef:
Ik ga hem ook rijden (onder het zadel) met Boston. Haha als er eindelijk eens iets in de buurt is waar we aan mee kunnen doen EN het ook nog voor een goed doel is dan moeten we daar wel bij zijn natuurlijk :)

Zeker weten!!
Leuk dat je meedoet. :D

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:43

Misschien zie je ons dan nog wel, mijn bonte dikbil valt wel op haha :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:29

Anhiza: ja nu weet ik het weer; al lezend kwam je naam naar boven; Angela! Ik weet nog dat ik je een hand gaf en jij het zo koud had! Een heel koud kippepootje had je toen. Je was je handschoenen vergeten en dat midden in juni! Dat is inderdaad al weer een hele tijd geleden. Ik vond het nog zo jammer dat je de haflingers had ingeruild voor een ander ras.
Ik kampeer bij Costa Kabrita.
Sorry even offtopic.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:02

Sandrina schreef:
Anhiza: ja nu weet ik het weer; al lezend kwam je naam naar boven; Angela! Ik weet nog dat ik je een hand gaf en jij het zo koud had! Een heel koud kippepootje had je toen. Je was je handschoenen vergeten en dat midden in juni! Dat is inderdaad al weer een hele tijd geleden. Ik vond het nog zo jammer dat je de haflingers had ingeruild voor een ander ras.
Sorry even offtopic.

Costa Kabrita is een leuke plek, de geitenboerderij, daar zit je goed! :D
Trouwens ook wel een ideaal startpunt ook! Morgen ga ik me inschrijven,
inmiddels heb ik een groepje gevonden waar ik me bij aan kan sluiten dus niks dat me tegenhoud.
(behalve de gezondheid van mijn paard dan maar daar ga ik maar even vanuit)

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 22:33

Sandrina schreef:
Sorry even offtopic.

God, jij weet het nog beter dan ik! :P
Ik ben heel goed in gezichten,maar vergeet dan vaak de rest,leuk dat je erbij bent en een plekje gevonden hebt!

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 22:34

xBostonx schreef:
Sandrina schreef:
Sorry even offtopic.

Costa Kabrita is een leuke plek, de geitenboerderij, daar zit je goed! :D
Trouwens ook wel een ideaal startpunt ook! Morgen ga ik me inschrijven,
inmiddels heb ik een groepje gevonden waar ik me bij aan kan sluiten dus niks dat me tegenhoud.
(behalve de gezondheid van mijn paard dan maar daar ga ik maar even vanuit)

Erg leuk dat je ingeschreven hebt en met een groepje mee kan rijden,
gezellig!!! :j

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 02:58

Boston: je paards gezondheid is waar het hier allemaal omgaat toch? Die blijft wel goed.
Anhiza: Jij kunt gezichten onthouden; ik totaaaaal niet. Als je me ziet, spreek me aan! 'k Heb nu een andere haflinger dan toen; eentje goed bestand tegen lange ritten en met een conditie!!! Daar kan der baas nog een voorbeeld aan nemen. :D
Zo ziet mijn combi er nu uit: Trots
Afbeelding
Sorry kan niet slapen :O

carool

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:28

Wat leuk dat er hier al een heel topic is over de huijbergsepaarden3daagse!
Een een gezellig topic ook nog zo te lezen, oude bekenden die elkaar straks gaan tegenkomen.

Even voor de duidelijkheid, meer informatie over de paarden3daagse is te vinden op de site www.huijbergsepaarden3daagse.nl
Het inschrijfgeld is voor 3 dagen deelname 37,50 voor 2 dagen 25,- en 1 dag 12,50
Daarvoor krijg je onderweg een consumptie, drankje en een hapje en bij de finish een consumptie voor jezelf en je paard krijgt uiteraard ook wat lekkers.
De opbrengst van dit evenement gaat in zijn geheel naar stichting manegepaardenpensioenfonds, een stichting die uitgewerkte oude manegepaarden van een fijne oude dag voorziet.
Naast het genieten van de sfeer, andere paardenliefhebbers en het leggen van nieuwe gezellige contacten steun je dus ook nog eens een super goed doel!

Er is geen wedstrijdelement aan verbonden iedereen kan de routes op zijn of haar eigen tempo afleggen!

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 20:23

Wat een leuke foto Sandrina!
Ik herken je gezicht wel,hoor! :j

Dit zijn onze huidige meiden;
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door anhiza op 10-08-13 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 20:24

Hallo Carola!! Gezellige dat je het gevonden hebt.......tot kijk weer, ben druk flyers aan het uitdelen!