[AR] Oriëntatierit Windraak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Oriëntatierit Windraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 23:59

Vandaag met prachtig weer een superleuke rit gemaakt, georganiseerd door de leden uit Windraak, van onze menvereniging.

Het ultieme "doel" van deze rit is het winnen van de Jägermeister-cupAfbeelding. Niet door de rit het snelst af te leggen, maar door puzzels of vragen te beantwoorden en een vaardigheidparcoursje af te leggen.

De rit ging door de Limburgse heuvels, langs velden en akkers, door het bos, langs het kasteel Terborgh en over de beek. Prachtig!

Omdat mijn eigen paard nog in de beleerfase is, ben ik vandaag mee geweest als groom van een stalgenootje.
Hier enkele foto's van een heerlijke middag menplezier. Kijk, en geniet van Limburg <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De TS en dochter :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een kort filmpje

Jenkins

Re: Oriëntatierit Windraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:10

Heerlijk Gem!!
Lijkt me fijn om eens bij een ander op de kar te zitten, is toch altijd anders dan je eigen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 00:13

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik al een half jaar lang bij anderen op de koets rijd of meerijd en dat ik popel om zelf met mijn eigen paard aan de gang te kunnen. Maar echt, vandaag was geweldig gaaf <3 !

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:34

Wauw, wat een werkelijk práchtige omgeving! Super bedankt dat wij even mee mochten genieten dmv dit topic van deze mooie omgeving!
Ben zelf helemaal niet bekend in Limburg.

Ennuhm.......... 'Jagermeister-Cup'.....................?

Was er ook Jagermeister?! :~ En wat was de prijs?! Een grote fles jawel................... Jagermeister?! :~
Ik hóu van Jagermeister, speciaal tijdens/na paarden-evenementen, of als je zelf hebt gereden en het nogal koud hebt. Of op de camping, tijdens de Eper Paardenvierdaagse, na een héerlijke rit, even een lekker borreltje en samen nagenieten :D :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 00:44

De Jägermeister.... ja, daar heb je een goeie :x !
Onze voorzitter houdt de traditie "Jägermeister schenken" altijd hoog, maar hij was er vandaag niet bij -O- . Volgens mij is de fles gewoon vergeten := ... ik heb eigenlijk geen idee :D :') _O- !

De prijs was de cup, een zak voer, een presentje (niet gezien wat er onder de folie zat) en ik meen me iets te herinneren van een gratis paardenmassage door één van onze leden, die daar recentelijk haar diploma voor gehaald heeft.

Limburg is práchtig. Ik ben zelf hartstikke import (8 jaar geleden verhuisd), en ik geniet dus van heuvels en dit soort ritten alsof ik op vakantie ben :j .

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:50

ohw...... := da's nou jammer.
Was bijna in de verleiding gekomen om (wie weet) volgend jaar speciaal helemaal naar Limboland te komen. Genieten van de prachtige (voor mij onbekende) omgeving en......... juist ja.... :D

Gaaf hoor :j en ook fijn voor de training! Hier moet je heuvel(tjes) met een vergrootglas gaan zoeken. Mjah, Holterberg en de Veluwe, is ook niet heel ver weg, maar dan nog, da's (denk ik) niet te vergelijken met Limburg.

Oef en Limburgse vlaaien :~ mjammie.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 00:57

Als je écht, écht, heuvels wil trainen, moet je nog een stukje zuidelijker gaan. De "Engwegerhof" organiseert ook wel eens ritten. Zie een eerder topic [AR-ITP] Ster op Oriëntatierit Engwegerhof, Schin op Geul (L).

Maar je bent welkom! De Jägermeister staat dan uiteraard klaar.... alleen als-ie ijs, en ijskoud is :brr: .

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:34

Wat een heerlijke dag zul je hebben gehad! Mooie foto's en wat een prachtige omgeving. Who needs de Jagermeister met zulk weer?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:21

Als ik het volgend jaar geregeld krijg qua vervoer ga ik hem dan ook mee rijden ^^

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:24

Wat leuk! Het was inderdaad prachtig weer en ben zelf jaren ohz rond Terborg gereden.
Ziet er weer bijzonder geslaagd uit :j *\o/* .
Hopelijk zijn we er volgend jaar ook weer bij!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 13:05

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :j .
Avaluna: in de najaarsvergadering zal besloten worden wie, waar en wanneer de volgende Jägermeister-rit georganiseerd zal worden. Heb wel wat ideetjes, moet ik eens uitwerken.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:10

Wat een heerlijke omgeving zeg, om in te rijden!

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:35

Leuk gem! Ziet eruit als een fijne rit.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:55

Wat een superrelaxte rit zeg. Loopt dat paard leuk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 19:04

Ja, ze schommelt leuk :D . En bomproof.... normaal loopt ze voor de huifkar, meestal in tweespan, maar voor deze gelegenheid mocht ze voor de trainingswagen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:40

Wat een heerlijk swingende kont heeft dat paard zeg <3 en dat filmpje het begin, dat lijkt wel een ravijn :+ als je nou een wagen tegenkomt van de andere kant, kun je elkaar dan wel passeren :o?

Kan me voorstellen dat je ervan genoten hebt :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:06

Wie sjoen os Limburg is :D
Jullie hadden er ook wel jaloersmakend weer bij, zeg...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 22:23

VHU: lastig, maar het gaat wel hoor. Twee wielen een beetje omhoog steken :+ . En anders "afvaart gaat voor opvaart" (zoals in de scheepvaart... denk ik := ). Gelukkig kom je daar meer wandelaars en mountainbikers tegen dan koetsen.

Prrr: ze zeggen wel dat je krijgt wat je verdient. Na 3 natte verenigings-ritten en een afgeblazen wegens gevoelstemperaturen van -10 graden in maart, mochten we (op zijn minst) toch best wel een keer een droge rit hebben ;) . Maar dit was wel heel lekker weer Afbeelding

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:51

Ziet eruit als een heerlijke dag!! Volgend jaar zit je gewoon op de bok met Moos ervoor!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:07

ZIet er heerlijk uit!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:40

En ik denken dat ik hier in Brabant mooie omgeving heb ^)
:D Móóóie fotos! En een geweldig leuk paard :j

lein1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:56

mooi hoor

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:20

Gem schreef:
Als je écht, écht, heuvels wil trainen, moet je nog een stukje zuidelijker gaan.

Zo in de driehoek Mechelen / Epen / Vaals O:) O:) . Pony weet niet wat em overkomt sinds ie met zijn Limburgeringscursus is begonnen.....baasje was sneller gewend, haha!

We konden er jammer genoeg niet bij zijn, stond wel op de planning. Maar de binnenkant vd vrachtwagen stond nog maar half in de nieuwe kleur gekladderd, en dat moest toch echt af dat weekend. Volgende keer beter!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:34

:D , pony met spierpijntjes O:) ? Daar had de mijne vorig jaar ook flink last van :)) .

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:41

Nee, geen spierpijn maar hij heeft de achterhand wel een stuk dikker (lees: gespierder) gekregen. Hoefijzers slijten hier ook wat meer dan in Twente, haha!