Meet mijn pony's:
Velvet, voorpony 18 jaar. Heeft meer van de wereld gezien als ik. Is zo ervaren dat je de training én de wedstrijd voor hem interessant moet houden, anders doet hij het niet. Vind de dressuur niets aan, bij de vaardigheid is het moeilijk hem van een poort af te houden (als hij er 1 ziet, móet hij erdoor). Marathon in enkelspan is geen succes, hij wil niet zo graag de wagen trekken. Heb 2 jaar met hem in enkelspan SGMW gereden.
Laphroaig (lees Lafroik), achterpony 8 jaar. Is net 2 jaar geleden beleerd. Werkt keihard voor je, doet super haar best. Je moet haar eerst netjes begroeten voor ze met je mee wil. Als ze je vertrouwd doet ze alles voor je. Heeft tot haar 6e in de Engelse heuvels gelopen. Beleerd in enkelspan, tweespan, vierspan en nu ook in tandem. Deze winter heeft ze 2 D&V wedstrijdjes gelopen, ik ben zuinig op haar.
Maar dan deze wedstrijd. Afgelopen weken alleen maar km's gemaakt over de weg met die ijskou, en 1x dressuur en 1x vaardigheid in het tandem. Voor de rest enkelspan. Ik ben nog nooit zo ontzettend zenuwachtig voor de dressuur geweest, wat idioot. Met het losrijden ging het wel aardig, tot Velvet het wel welletjes vond en er vaak schuinvoor ging lopen. Dat deed hij in de proef ook, dus ik moest er keihard aan werken om ze recht voor elkaar te houden. In het 2e onderdeel (slangenvolte) na de eerste boog raakte de streng van m'n voorpony los. 5 strafpunten. Toch met dezelfde concentratie door kunnen rijden, waarbij er hele mooie stukken waren maar waar er ook absoluut nog verbeterpunten waren. Toch best tevreden, maar er zit nog meer in...
Vaardigheid was ik ook al zo zenuwachtig voor. Ik snapte er niets van, normaal ben ik misselijk van de zenuwen voor de marathon! Ik bleef van te voren de vaardigheid maar verkennen. Ook nog net voordat de wedstrijd begon. Wist daardoor precies waar de moeilijke punten lagen, fijn gevoel geeft dat. Toch niet alle lijnen kunnen rijden zoals ik wilde, omdat Velvet het voortouw vaak nam. 1-2-3-4 lag in een volte, waarbij ik hem echt moest tegensturen.
Marathon was ontzettend gaaf, maar ook hard werken. Ik had totaal geen zenuwen (????). Velvet bleef de hele tijd achter mijn hand, liep niet op, waardoor constant de leidsels slap hingen. Lastig lussen maken op die manier. Tussen en net voor/in de hindernissen was het goed, liep ie goed aan, maar echt in de hindernissen kon ik er niets mee. Ben zo trots op Laphroaig! Zodra ik m'n handen naar voren deed, vloog ze weg! Vaak duwde ze Velvet aan waardoor hij toch ook mee moest.
Wat ik vooral gaaf vind, dat ik helemaal niet zo ver achter lag na de marathon. In 1 hindernis volgen we ( 5 tandems) elkaar in 5 seconden op! Iedereen net 1 sec later dan die ervoor, echt zo gaaf!!
Dressuur: 52,16 punten, met 5 strafpunten voor de streng is 57,16. 1e plaats.
Vaardigheid: foutloos en binnen de tijd. net 0,3 seconden achter de 1e. (NL kampioen van vorig jaar, rijd klasse 3)
Marathon: 7,8 punten achter op de nr 1. Ben zo dik tevreden.
Ging naar huis met de 2e plek bij de tandems en de 1e plek bij de Baader bokaal (beste lid van de menvereniging)!!
Dressuur:

Vaardigheid:

Marathon:

H1:

H2:

H3:
(Hier pakt Velvet dus op de goede manier aan)

H4:

H5: