Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gem schreef:Waarom zou je opeens met een ander bit moeten / willen rijden? Als de huidige bevalt, en je haflinger loopt er goed op, is er toch geen reden om er opeens iets anders in te willen hangen?
Sandrina schreef:Ik rijd met een bokkenbitje, maar hang er (zeker de eerste dag, misschien alle dagen van de 4-daagse) een liverpoolstang in. Welke sleuf ik dan ga gebruiken weet ik nog niet,want de vorige 1e dag van de 4-daagse was voor mij als menner geen pretje: Madame pakte het bit beet en ik mocht mee rijden! Dat nooit weer! Dat was dus met een bokkenbitje. Voor de ritten hier bij huis (dus rustige ritten; niet in collone) is een bokkenbitje prima!
Tolbergfan schreef:Ik rij met een gebroken trensje, mijn pony is net beleerd rij haar voornamelijk nog recreatief. Ze staat onwijs goed op de stemhulp. Ik ben altijd voor het zo vriendelijkste bit, uiteraard hang dit af van hoe je rij, marathon en scherpe bochten moeten maken bijv. is een trens niet geschikt voor. Het hangt af van hoe je rij, hoe je paard aan de hulp staat. Maar zoals hierboven al gezegd is, als dit bevalt waarom veranderen. Succes!