Echter is 't Diddletje maar 1,38 hoog. En heeft ook voor zijn geringe hoogte een rampzalig kort ruggetje.. Wijsheid komt met de jaren, en ik wilde een goed passend boomzadel na jaren stunten met boomloosjes en ''net-niet-jes''..
Passer laten komen, en met 28 cm draagvlak op zijn rug, en maat 42 bij mij was dat een kansloze onderneming...
In januari had ik mijn 4wielige wagen verkocht. Ik gebruikte hem te weinig, en kon er niet fijn meer op zitten ivm blijvende rugklachten door een crash (van ons lieve 1,38 hoge fjordenbeest

Maar! Inmiddels, sinds vrijdag, in bezit van een mooie sulky oxer! Deze zit relatief goed, en is lekker licht zodat we ook wat zwaardere ondergronden kunnen trotseren!

Dus, Diddle is een menpony geworden! Fulltime professioneel ''voor de kar het bos in paard''

Goed, fotos

De sulky hangt nog niet optimaal in balans, ik ben er nog wat mee aan het schuiven spelen en stunten

Vrijdag:
Bokker VanHuisUit was het vorige baasje van deze bijna nieuwe sulky, ze kwam hem brengen en is op onze eerste rit mee gegaan!

Zondag:
Op deze rit ging mijn vriend mee. Heeft niet veel met paarden, maar durft wel in te grijpen als ik het vraag. Toch nog niet helemaal alleen dus

Maandag (vandaag):
Ik wilde alleen over het terrein wat sturen. Maar het voelde zo goed, ik ben lekker het bos in gegaan

Hee! Vrouwtje! Gaan we weer?

En in het bos. Ik heb 2x hetzelfde (kleine) rondje gedaan. Totaal 5,7 kilometer. Zo was ik continu dichtbij stal, en in bekende omgeving

Hier heb ik ook nog een filmpje van gemaakt, een stukje bewegend beeld van mijn uitzicht

En dan tenslotte. Een totaalplaatje van de aanspanning vandaag.
Ik zit nog te roeren in het afstellen, en misschien dat er vanuit hier nog handige ''hee als je dat nou eens'' tips komen