Ik heb vroeger wel gemend, maar beperkt en op boerenkarren en huifkarren en dus nooit echt met een pony en een gewoon licht wagentje en heb daar ook geen verstand van
Uiteraard vraag ik straks begeleiding, maar vooralsnog ben ik een beetje aan het rondkijken wat er zoal van wagentjes is.
Nu woon ik niet in nederland en zal er wel merkverschil zijn in de karretjes die verkrijgbaar zijn
Maar de belangrijkste vragen zijn toch: wat is geschikt als beginnerswagentje (dus toch voor een redelijk budget) en waar moet je vooral op letten (bv bij tweedehands)
Zelf heb ik iig als voorwaarde dat het wagentje licht moet zijn (gezien het om een a.pony gaat en dat ook makkelijker is voor mij), beetje aardig voor mijn slechte rug en vooral ook aardig voor de pony (balans e,d,)'
Ik heb ook wel over een vierwielertje gedacht (flaktwagen noemen ze dat hier... geen idee hoe die dingen in nederland heten, maar het is dus eigenlijk een soort lage bak met voorop een simpele bok middels stoeltje/bankje, van oorsprong bedoeld om spul mee te vervoeren, omdat ik dan de honden zou kunnen meenemen.
Maar dat is, denk ik, pas van latere orde.
Geen idee of dat reeel is. Misschien moet ik dan ook beter eerst voor een tweespan sparen.

Maar goed... welke richting moet ik in kijken, waar moet ik op letten?