Vandaag had ik mijn eerste menles!

Ti Amo deed het echt supergoed! We hebben heel veel geleerd, het begon met in de ring blijven (ja, dat is al best lastig met een shetlander die erruugg graag precies een andere kant op wil), en dat ging al na een kwartier goed tot mijn verbazing! We hebben nog figuren gestapt en gedraaft, geoefend dat ze rechtuit blijft lopen en geen verkeerde stelling gaat aan nemen, en tot slot hebben we ook nog door de pionnen gestapt en gedraaft, dat was eerst even spannend maar later ging het prima!
Ik heb expres geen menhoofdstel, ik wil haar (nog) geen oogkleppen opdoen zodat ze het overzicht ook zelf fijn kan houden, en ik wil ook nog geen strenger bit omdat het zo prima gaat, misschien over een paar maanden dat ik een ongebroken bitje haal om te verfijnen, ze heeft een klein en best gevoelig mondje dus daar wil ik niet te veel in gaan zitten. Oh en de zweng komt er gewoon weer aan, die was ik kwijt (ik heb hem er nooit aan gehad) en ik heb hem weer gevonden net. Dus de volgende keer weer netjes met een zweng.
Als het over een paar weken nog goed gaat ga ik rustig voor een nieuw tuigje kijken, deze is al best oud en is ook echt voor het beleren bedoeld. Ik wil nu een mooiere en soepelere, daar ben ik ook al voor aan het sparen

Verder heeft Jan mijn tuigje gecheckt voor we gingen rijden(de strengen zijn iets te lang en die ga ik inkorten), en doe ik volgende keer mijn cap op! (vergeten door de zenuwen denk ik

Ti Amo is een 6jarige shetlander, we zijn nu ruim 3 jaartjes samen!

1. Pony opgetuigd en ingespannen, ready to go!

2. Het is 15 minuutjes stappen met een shetlander naar het clubterrein, gelukkig is ze helemaal verkeersmak dus ging alles heel goed!

3. Na het instappen en een oortje gekregen te hebben (dan hoor ik hem beter omdat het zo'n groot veld is) gingen we draven!

4. zoekende met haar hoofdje

5. Blije pony!

6. Indraaien op de volte

7. Nog een volte

8. Ze kauwt wel op haar bitje af en toe

9. Hier weet ik eigenlijk niet wat ik doe

10. Dit was een fijn stukje! (ook wel aan mijn bigsmile te zien haha!) lekker ontspannen

11. En op naar het slalommen! (geen foto's daar van jammer genoeg)

Nouja, dat was het! Ik vind het heel leuk dat Ti Amo nu ook officieel als menponytje (in wording) door het leven kan!

Tips zijn altijd welkom maar houd er rekening mee dat dit dus onze 1e echte keer mennen was voor pony en mij!