Groepsles van Eva Roemaat en Jesse Drent!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneSam

Groepsles van Eva Roemaat en Jesse Drent!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 09:13

Hee bokkers (:

We hadden zaterdag (23-2-2013) groepsles van Nalanta, met Iris (irisje2) en Juna.
Na 2 uur kwamen we eindelijk aan in de achterhoek.
Gingen ze in de bak zetten en even lekker gekroeld met ze, 't was 12 uur en waren hardstikke zenuwachtig....
Eindelijk waren ze er, voor ons leek het wel dagen te duren XD.
Eerst gingen we wat therorie doornemen.
Daarna begonnen met het laten zien, wat Sam, Sevellie en D'amour allemaal al konden aan kunstjes.
Vervolgens gingen we lekker aan de slag!
Het was een geweldige dag om nooit te vergeten!
Iedereen heeft veel geleerd en gedaan en super genoten!

Genoeg gepraat, de foto's en filmpje!

Afbeelding

Iris met D'amour!
Afbeelding

Eva met Sevellie
Afbeelding

Juna en ik met Sam en Sevellie
Afbeelding

Spaanse pas
Afbeelding

Eva en Sam
Afbeelding

Iris met D'amour
Afbeelding

Ik en Sam
Afbeelding

(:
Afbeelding

Ik en Sam steigeren
Afbeelding

Groeps foto (:
Afbeelding

Peelie

Re: Groepsles van Eva Roemaat en Jesse Drent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:16

Leuk!

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:17

Leuk!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:21

Ziet er inderdaad uit alsof het de moeite waard was om 2 uur voor te rijden! :)
Waar hebben jullie vooral mee geoefend?

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 15:46

Annetje schreef:
Ziet er inderdaad uit alsof het de moeite waard was om 2 uur voor te rijden! :)
Waar hebben jullie vooral mee geoefend?

Spaanse pas klassieke buigen en hoger steigeren (:

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:37

ahhh, het was echt een geweldige dag!!!
Hopelijk kunnen we het snel weer doen :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:41

Lijkt me super gaaf van hun les hebben :D

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:43

is er ook een filmpje van?

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:20

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 20:18

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:51

Leuk! Wat voor kunstjes konden ze allemaal al? En jeutje wat een eind zeg helemaal daarheen! Je woont vlak bij mij, en ik vind het met de auto zonder trailer al een wereldreis, haha!

Wel vraag ik mij één ding af. Jullie zijn gaan oefenen met hoger steigeren, maar op de foto's en het filmpje is te zien dat deze paarden allemaal nog geen goede balans hebben met steigeren, en daarom ook helemaal niet goed steigeren. Alle twee steigeren ze met een weggedrukte rug, en ik vind het érg jammer dat Eva en Jesse dit jullie leren, terwijl jullie en de paarden eerst zouden moeten leren om goed en in balans te steigeren, in plaats van direct de hoogte in. :n
Ik hoop dat jullie zelf zo verstandig zijn om dit niet zo te houden, maar eerst te werken aan een betere balans. :)

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 11:45

Borisje schreef:
Leuk! Wat voor kunstjes konden ze allemaal al? En jeutje wat een eind zeg helemaal daarheen! Je woont vlak bij mij, en ik vind het met de auto zonder trailer al een wereldreis, haha!

Wel vraag ik mij één ding af. Jullie zijn gaan oefenen met hoger steigeren, maar op de foto's en het filmpje is te zien dat deze paarden allemaal nog geen goede balans hebben met steigeren, en daarom ook helemaal niet goed steigeren. Alle twee steigeren ze met een weggedrukte rug, en ik vind het érg jammer dat Eva en Jesse dit jullie leren, terwijl jullie en de paarden eerst zouden moeten leren om goed en in balans te steigeren, in plaats van direct de hoogte in. :n
Ik hoop dat jullie zelf zo verstandig zijn om dit niet zo te houden, maar eerst te werken aan een betere balans. :)

ik moet eerlijk zeggen dat ik geeeeen idee heb hoe ik m dan in balans zou moeten krijgen..
en de3 kunstjes die ze konden : spagaat, pas ,steigeren, spaanse pas ernaast, en kleine niet zo goede buiging, draaien, kusje, fleem, shaken, op het blok en dat was t denk ik wel :p.
Waar woon jij dan? (:

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:34

Ziet er leuk uit! :) Alleen net als Borisje zegt zie je duidelijk dat de paarden nog helemaal niet hun balans kunnen vinden in het steigeren..

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:41

Moet me ook aansluiten bij Rianne (Borisje), Ga er anders eerst naast staan en laat je paard een paar passen achteruit lopen en dan stijgeren, Meestal krijg je dan het effect dat ze meer op de achterhand leunen en een goede rug en hals houding krijgen! Ik zou me daar vooral op focussen voordat je het stijgeren uitbreidt, De basis van het stijgeren moet eerst goed zijn voordat je het kunt uitbreiden :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:45

Cathleen schreef:
Moet me ook aansluiten bij Rianne (Borisje), Ga er anders eerst naast staan en laat je paard een paar passen achteruit lopen en dan stijgeren, Meestal krijg je dan het effect dat ze meer op de achterhand leunen en een goede rug en hals houding krijgen! Ik zou me daar vooral op focussen voordat je het stijgeren uitbreidt, De basis van het stijgeren moet eerst goed zijn voordat je het kunt uitbreiden :j

Nog beter is een ontspannen drafje of een vlotte stap voorwaarts, dan stapt een paard beter onder en dan krijg je de halshouding net wat makkelijker beter.
Vanuit achterwaarts heb je vaak dat een paard toch meer de neiging gaat krijgen om het hoofd eerst omhoog te brengen en het lichaam na te laten komen.

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:49

Dat zou ook kunnen, Maar van uit een drafje heb ik bij Mees dat ze dan omhoog komt en gelijk weer naar voren valt, Met wat meer ondersteunen (neckrope etc) lukte dit uiteindelijk wel, Maar met het achteruit lopen heb ik zelf de beste ervaring mee :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 08:26

Dat is idd lastig Cathleen :j

Mijn ervaring is dat het natuurlijk per paard verschillend is, maar de meeste paarden die of scheef steigerden, hoofd omhoog gooiden of rug wegdrukte (of niet hoger kwamen) dat ze door de voorwaartse beweging naar opwaarts om te buigen een stuk fijner omhoog kwamen :P

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:08

Het verschilt ook bij ieder paard :j! Mees is altijd zo een stuiterbal geweest dat ze vanuit stilstand zelfs straks omhoog kon komen, Als ik haar dan liet draven en daarna een stijger vroeg dan werd ze iets te overenthousiast, Daarnaast heb ik gemerkt dat ze via het achteruit lopen veel makkelijker gaat 'zitten' op de achterhand, Maar ieder paard reageert weer anders op dingen dus denk dat TS vast wel iets heeft aan een van de 2 methode's :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:52

Daar heb je zeker gelijk in! Silke precies hetzelfde haha xD

maar je kunt wel beter een paard eerst goed hoog en recht vragen voor je hem gaat vragen op de achterhand te zakken, dat is immers enorm zwaar :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:36

VisibreTeam schreef:
Cathleen schreef:

Nog beter is een ontspannen drafje of een vlotte stap voorwaarts, dan stapt een paard beter onder en dan krijg je de halshouding net wat makkelijker beter.
Vanuit achterwaarts heb je vaak dat een paard toch meer de neiging gaat krijgen om het hoofd eerst omhoog te brengen en het lichaam na te laten komen.

Had ik in het begin ook met mijn haflinger Sita :j Achterwaarts maakte het eigenlijk nog n stapje "erger". Vanuit een ontspannen drafje of vlotte stap werkte het beste voor ons :) Als ik mijn paard nu vraag te steigeren vanuit het achterwaarts gaat ie wél erg netjes. Ik ken ook paarden waarbij het juist wél werkte om achterwaarts te vragen, het verschilt dus denk ik per paard :j

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:00

VisibreTeam schreef:
Daar heb je zeker gelijk in! Silke precies hetzelfde haha xD

maar je kunt wel beter een paard eerst goed hoog en recht vragen voor je hem gaat vragen op de achterhand te zakken, dat is immers enorm zwaar :)

Klopt, Maar toch heb ik gemerkt dat je een paard beter al iets meer op zijn achterhand kunt laten zitten en dan maar niet zo hoog, dan dat je een paard hebt
wat recht omhoog schiet maar zich compleet wegdrukt omdat hij weinig ondersteuning heeft vanuit de achterhand.
Maar zoals al word gezegd het verschilt per paard :j Er leiden altijd meerdere wegen naar Rome :D

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 20:16

even een reactie op al die dingen, ik probeer t al met achteruit lopen en met vanuit draf of stap maar t lukt niet echt dus iemand nog n idee?

jenteex4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:38

OMG dat wil ik ook

SemBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:17

Leuk!

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 11:43

Cathleen schreef:

ik heb dat al gebropeerd en hij steigert nog steeds met zn hoofd zo helemaal naar achter.. nog een ander idee?