Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
123Simone schreef:123Simone schreef:Ja echt hengsten gedrag.. Misschien is hij verliefd op je en denkt dat hij nog hengst is en jij een beeldschone merrie glitterend zwart schitterende manen die wapperen in de wind.... Nee grapje haha ik zit maar wat te dollen ik ben een beetje melig
Helpt je niet echt verder haha
Nermal schreef:Alleszins geen snoepjes en aandacht geven als hij iets ongevraagds doet. Negeer hem en loop zelfs van hem weg indien mogelijk. Ook als hij zijn hoef te hoog opheft zou ik hem niet belonen, maar opnieuw proberen, zo zal hij zijn handelingen wat verfijnen.
Achteruit zal hij ook wel kennen zeker? Als hij je de pas afsnijdt of in je persoonlijke ruimte komt zou ik hem alleszins achteruit zetten. Dit is dan geen straf voor hem maar wel een duidelijk gebaar. En dus niet door op hem te slaan met je leadrope, maar door hem met handgebaren en/of druk op de borst achteruit te vragen.
De dingen die je opsomt moet hij trouwens ook zonder snoepjes goed kunnen uitvoeren! Dus probeer het eens met enkel wijken voor druk.
Als je echt begint met VD zou ik dat duidelijk afbakenen van andere activiteiten, door steeds een zweep of carrot stick mee te nemen dan.
Sammyoo schreef:En wellicht voorlopig nog met een touwhalster oefenen. Slingeren / rondjes draaien met de leadrope zijn kant op zou ook wel eens kunnen helpen.
En vraag inderdaad hulp. Een dominant paard kan erg gevaarlijk worden.
Sjemira schreef:Dank je wel crosmuller daar heb ik wat aan, ga ik zeker doen, eerst achteruit leren en hoofd naar beneden en ja ik werk met een clicker en dan een beloning id vorm van een snoepje.