(foto is heel recent) enig commentaar?
Maar wie o wie weet me de beste manier te vertellen hoe men het op commando zet?

Want meneer gaat meteen terug naar boven bijna.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
S_uus schreef:Pas wel op dat ie zijn hoofd niet op de grond legt LauraJoy, dat is gevaarlijk.
Wat TS doet is wel goed, ik gebruik zelf het woord 'neer' .
En bij buigen 'buig'.
Clicker heb ik ook maar ik moet bekennen dat ik veel te druk ben om me echt ermee bezig te houden
xTitanic schreef:Ja![]()
wat zou eigenlijk een goed commando zij voor de spagaat.. ik ben hier zoo slecht invoor het liggen gebruik ik 'down' (maar hij kan het nog bijlange niet hoor, nu is het ook niet het seizoen om daarop in te gaan). Maar de spagaat daar heb ik ook geen commando op eigenlijk, ik maak alleen een gebaar met mijn handen
en snoepjes natuurlijk
laurajoy15 schreef:xTitanic schreef:Ja![]()
wat zou eigenlijk een goed commando zij voor de spagaat.. ik ben hier zoo slecht invoor het liggen gebruik ik 'down' (maar hij kan het nog bijlange niet hoor, nu is het ook niet het seizoen om daarop in te gaan). Maar de spagaat daar heb ik ook geen commando op eigenlijk, ik maak alleen een gebaar met mijn handen
en snoepjes natuurlijk
Ik zeg altijd 'bij' en tik met de zweep op haar knie. En bij de jambette zeg ik 'pas' en tik ik op haar schouder, zodat ze de dingen niet door elkaar haalt
Citaat:Ik zeg altijd 'bij' en tik met de zweep op haar knie. En bij de jambette zeg ik 'pas' en tik ik op haar schouder, zodat ze de dingen niet door elkaar haalt
Citaat:Maar kun jij voor de spaanse pas nog wel bij de schouder om commando's te geven?![]()
Zelf kies ik altijd voor tussen koot en knie voor de jambette, dit omdat je dan meer afstand kunt houden en makkelijkere commando's kunt maken voor de spaanse pas.
Het meest makkelijk voor je spagaat is gewoon je hand uitstrekken, zelf iets laag maken en op de grond tikken oid, denk goed na over je commando's, zodat je niet je volgende oefeningen per ongeluk in het nauw brengt
VisibreTeam schreef:Kom je dan niet veel te dichtbij je paard? En moet je dan niet gruwelijk snel wisselen met je zweep?
VisibreTeam schreef:Waar ik dus op doel:
Heel veel paarden gaan de spagaat commando's verwisselen voor de spaanse pas commando's, nu kun je het geluk hebben dat jouw paard het toevallig niet doet natuurlijk, maar heb al heel veel paarden gezien die dus zo de spagaat kenden, en er daarna máánden over doen om de spaanse pas nog te leren. Omdat ze namelijk denken dat ze de spagaat moeten doen. Je staat op dezelfde uitgangspositie als voor de spagaat, je zit óók aan de benen. Het is erg lastig om vanuit die hulpen de achterhand er goed bij te houden.
laurajoy15 schreef:VisibreTeam schreef:Waar ik dus op doel:
Heel veel paarden gaan de spagaat commando's verwisselen voor de spaanse pas commando's, nu kun je het geluk hebben dat jouw paard het toevallig niet doet natuurlijk, maar heb al heel veel paarden gezien die dus zo de spagaat kenden, en er daarna máánden over doen om de spaanse pas nog te leren. Omdat ze namelijk denken dat ze de spagaat moeten doen. Je staat op dezelfde uitgangspositie als voor de spagaat, je zit óók aan de benen. Het is erg lastig om vanuit die hulpen de achterhand er goed bij te houden.
Tsja maar zo kun je op alles wel wat verzinnen. Je moet gewoon zien waar je paard het beste op reageert.