[AR] Dichte plaat of open?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Dichte plaat of open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 20:00

Beetje cryptisch, maar ik ben aan het kijken voor een mentrailer.
Ja, nu echt, heb mijn trekauto ondertussen al weer dik 2 jaar, alleen werd pony net na aankoop van auto weer geblesseerd
en heb ik trailer aanschaf maar uitgesteld, maar nu, nu is het de bedoeling dat hij er echt gaat komen.

Nou heb 2 opties, onder je koets gewoon een goot, of voorstuk dicht met traanplaat (aluminium).

Wat zijn de voor of nadelen van deze varianten.

Ik kwam niet verder dan, zonder plaat makkelijker vastbinden, minder gewicht, blijft geen water op staan,
minder wind gevoelig?
Met plaat, kan je nog eens iets anders voorop je kar vastbinden, je kan er makkelijk op gaan staan en zitten
tijdens wedstrijd om je meegebrachte bakje chocolademelk te nuttigen.

Maar wat zijn nu de werkelijke voor en nadelen?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:42

Persoonlijk vind ik twee gootjes mooier.
En tussen de gootjes kun je ook op de dissel zitten...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 20:49

jorika1986 schreef:
Persoonlijk vind ik twee gootjes mooier.
En tussen de gootjes kun je ook op de dissel zitten...

:D Jup, daar is ook de ranja te nuttigen.

Anke

Re: Dichte plaat of open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:15

Ik heb het open en voor het deurtje wel een stukje dicht.
Daar kun je lekker op zitten. Vastbinden is zo zonder idd makkelijker.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 08:27

Onze is dicht. Lekker gemakkelijk, kan overal goed bij, bij het op- en afladen. Het bevalt ons prima.
En groot voordeel is, dat onze jachtwagen breder is dan de marathonwagen, en dat ze allebei passen, omdat er 1 rail is en genoeg ruimte voor de andere wielen.
Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 08:44

Janoek, dat zijn dingen waar je wat aan heb, nooit bij stil gestaan. Zijn de "gootjes" van zo'n open frame makkelijk te verzetten of is dat een gebed zonder end? Als je idd meerdere wagens heb of als je van plan bent om toch een andere menwagen te kopen lijkt me dicht een betere optie. Daarbij blijft je trailer mooier als er steentjes opspatten ed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 11:48

Janouk, daar heb je goed punt, andere wielbreedte ook mee te nemen!
Doorslaggevend argument denk ik voor mij.

Zit ik alleen naar mijn idee nog met vastzetten, hoewel je in die plaat natuurlijk makkelijk gaten kan laten maken net langs de dissel.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:31

Ik ben ook aan het sparen voor een trailer met koetsenframe.
Als die er bij mij komt dan is het wel met een dichte ''voorkant''
Ik vind het mooier ogen, je wagen blijft schoner en je kunt overal net wat makkelijker bij (erop staan).
Daarnaast is het ook makkelijk als je eens een keer iets moet vervoeren met een afwijkende maat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:45

Op de rails langs de zijkant zitten ogen, waarmee we met spanbanden de koets vastzetten. Werkt prima.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:09

Mijn trailer had eerst alleen gootjes maar is inmiddels tussen de goten dichtgemaakt zodat ik meer soorten wagens kan meenemen voorop.
Is wel handig met optuigen enzo, ligt niet alles op de grond.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:45

Die van ons was ook open. Met het er op zetten brak je bijna je nek.

Nu ligt er een traanplaat op en loop je makkelijk met kar achter uit er op. Wij kunnen de
gootjes nog wel verstellen maar nu passen alle karren op 1 maat. En er zitten bij ons ringen
op de plaat om aan vast te zetten.

Ik zeg dus met plaat !!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:52

Dit vind ik dus intressant en leerzaam. TS goeie vraag! en komt er ooit hier zo 1 dan met dichte vloer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:49

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:58

Nouvel schreef:
wij hebben afgelopen zomer een mentrailer gekocht, die heeft een dichte plaat...
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2346_n.jpg

geen vergelijk en nog niet veel gebruikt helaas, maar het leek ons wel fijn...

Dat was een dure ;-)
Maar wel een hele gave trailer!!!
Heb er ook al bij staan kwijlen.

Helaas gisteren niet de jackpot gewonnen, dus mij alu bockmann wordt zoals het nu lijkt omgebouwd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:01

Tja we moesten wat...

onze bus waarin we de kar altijd meenemen overleed begin van het jaar, en een paar maanden later moest er zoveel aan de trailer gebeuren dat we moesten gaan overwegen hoe we verder wilden... -O-
we zijn toen gegaan voor een kleiner busje die ook makkelijk als gewoon luxe auto gebruikt zou kunnen worden en een nieuwe mentrailer...
de oude konden we nog best leuk inruilen (ook een alu bockman), dus de spaarpot maar op z'n kop gezet en deze keus gemaakt...
tot op heden nog geen spijt van!
maar jammer genoeg door blessure paard nog bijna geen gebruikt van kunnen maken, da's een beetje jammer...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:12

Nouvel schreef:
Tja we moesten wat...

onze bus waarin we de kar altijd meenemen overleed begin van het jaar, en een paar maanden later moest er zoveel aan de trailer gebeuren dat we moesten gaan overwegen hoe we verder wilden... -O-
we zijn toen gegaan voor een kleiner busje die ook makkelijk als gewoon luxe auto gebruikt zou kunnen worden en een nieuwe mentrailer...
de oude konden we nog best leuk inruilen (ook een alu bockman), dus de spaarpot maar op z'n kop gezet en deze keus gemaakt...
tot op heden nog geen spijt van!
maar jammer genoeg door blessure paard nog bijna geen gebruikt van kunnen maken, da's een beetje jammer...

Wauw! Dat is een pracht trailer.
Jammer dat je paard weer geblesseerd is, beterschap met haar.
Dat was de reden dan ik hem nog niet had, had dik 2 jaar terug net trekauto gekocht, pony geblesseerd,
leek me toen wijzer spaarpotje te bewaren voor later. In mijn geval is later NU, nou ja, binnenkort.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:16

Wij hebben hem expres met dichte plaat gekocht, omdat we 2 verschillende maten spoorbreedtes (pony en paardenkar) hebben en het verplaatsen van die goten is geen pretje. Daar is het ook niet voor gemaakt. Vastzetten van de wagens gaat prima hoor, daar heb je dat open stuk niet voor nodig.

Zo te zien hebben Nouvel en wij dezelfde, een bockman aluminium tweepaards. Wij kregen voor onze oude bockman (1,5 paards) nog een heel mooi bedrag, dus dat scheelde veel. Bovendien hebben we een hele tabel gemaakt van alle merken die iets dergelijks leverden en dan maakte het eigenlijk maar heel weinig. Bockman is een betrouwbaar merk en de trailers zijn goed waardevast.

Afbeelding

Nee, op foto zien ze er toch weer anders uit. Maar goed, bevalt hier dus erg goed, met dichte plaat

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:34

Nouvel heeft het meest nieuwe model, die van jullie is al weer een slag ouder.
Maar desondanks beide supermooie trailers!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:44

Ik heb een Sluis mentrailer, met dichte plaat. Ik zit nu een aantal maanden in de "experimentele fase" w.b. vastmaken van de marathonwagen. Ik wil er nog een handliertje op laten zetten, zodat ik de koets er op kan lieren ipv trekken.

Wel een flinke waarschuwing: laat je mentrailer goed doormeten op kogeldruk. Die is meestal véél hoger dan je denkt. Ik heb mijn mentrailer, hoewel deze origineel is en niet omgebouwd, pas geleden laten aanpassen door Secondlife-trailers in St. Oedenrode, omdat de trailer, geladen met 1 D-pony en koets voorop, veel te zwaar op de trekhaak lag.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:06

Gem schreef:
Ik heb een Sluis mentrailer, met dichte plaat. Ik zit nu een aantal maanden in de "experimentele fase" w.b. vastmaken van de marathonwagen. Ik wil er nog een handliertje op laten zetten, zodat ik de koets er op kan lieren ipv trekken.

Wel een flinke waarschuwing: laat je mentrailer goed doormeten op kogeldruk. Die is meestal véél hoger dan je denkt. Ik heb mijn mentrailer, hoewel deze origineel is en niet omgebouwd, pas geleden laten aanpassen door Secondlife-trailers in St. Oedenrode, omdat de trailer, geladen met 1 D-pony en koets voorop, veel te zwaar op de trekhaak lag.

Dat is toch Toeran.nl ?
Daar wil ik m'n trailer om laten bouwen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 23:14

Gem, dat is dan ook lekker..
Verschilt natuurlijk ook nog of je 1 of 2 paarden op de wagen hebt staan en wat je kar weegt.

Maar wel goeie om op te letten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:25

Klopt :j , ze hebben een nieuwe naam: Secondlife trailers. Prettige mensen, hadden mijn trailer snel gefixed en allerlei tips gegeven om hem goed in balans te houden met lichtere of zwaardere koets, met 1 pony of met 2 zwaardere paarden.
Zeker een aanrader!
annastasia schreef:
Dat is toch Toeran.nl ?
Daar wil ik m'n trailer om laten bouwen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:18

Ha grappig tine! :D
en wij hebben er nu ook een transporter busje voor... 8-)

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 02:04

Wij hebben met die gootjes zeg maar. Er was daar een reden voor dat we daarvoor kozen, maar dat ben ik even kwijt..
Verder voor de zitruimte hoef je het niet te doen. Voor bij de deurtjes is nog genoeg plaats!

Vast maken gaat erg gemakkelijk. Gootjes zijn te verschuiven of het makkelijk gaat.. geen idee. Het zag er wel gemakkelijk uit toen die verkoper het instelde voor ons :P
Wij hebben er wel een lier op, dat zou ik je sowieso willen aanraden. Geen moeilijkheden dus met erop krijgen.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:32

janouk schreef:
Op de rails langs de zijkant zitten ogen, waarmee we met spanbanden de koets vastzetten. Werkt prima.

Dat wilde ik ook zeggen. Met die ogen, een spanbandje kan je een hoop vastzetten. Eventueel met schuim ertussen om te beschermen.