[AR] Geen mentrailer, toch sulky meenemen....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Geen mentrailer, toch sulky meenemen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 00:05

Sinds een jaar men ik met mijn pony.
Deze staat thuis en mijn marathonwagen staat op de menvereniging zo'n 15km verderop.

Er liggen plannen om een nieuwe rijhal bij te bouwen en dan zou er geen plaats meer zijn om onze wagens te stallen. Er is een idee geopperd dat we dan zelf een berging moesten bouwen en bekostigen om daar onze wagens neer te zetten.

Dit is zeker geen ideale situatie en zou dan ook graag een oplossing verzinnen om de tijd te overbruggen totdat ik genoeg heb gespaard voor een trailer met koetsenframe.

Nu zat ik eraan te denken om m'n marathonwagen thuis te gebruiken en een sulky te kopen welke ik dan tegelijk met m'n pony mee kan nemen naar de rijvereniging.

Deze sulky's zie ik wel eens achter de trailer ''hangen''. Is dit makkelijk te realiseren, en voor elke sulky geschikt?
Of is het wellicht toch handiger om deze in de trailer te plaatsen (2 paards trailer)?

Graag zou ik ook jullie ervaringen vernemen ;-)

HTM

Re: Geen mentrailer, toch sulky meenemen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:01

Wij doen gewoon de sulky bij de pony in de trailer.
In de 1,5 paard en 2 paard passen bij ons 2 pony's en 1 sulky.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:16

Ook hier sulky in de trailer (al hebben wij hele grote trailer), maar ook in oude trailer(2 paards) ging dat prima hoor. Pony erin, sulky ernaast, goed vastzetten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:19

Achterop de trailer hangen zou ik alleen doen als je een mogelijkheid hebt om je pony ook via de voorzijde uit de trailer te laten stappen ... in noodgevallen wil je immers je dier zo snel mogelijk vrij hebben en dat lukt niet als je klep wordt geblokkeerd door de sulky !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:36

Shirley schreef:
Achterop de trailer hangen zou ik alleen doen als je een mogelijkheid hebt om je pony ook via de voorzijde uit de trailer te laten stappen ... in noodgevallen wil je immers je dier zo snel mogelijk vrij hebben en dat lukt niet als je klep wordt geblokkeerd door de sulky !

Precies mijn gedachte :)
Achterop alleen bij een voorlader :)

Heb mijn HCA altijd gewoon bij de ponys in de trailer vervoerd. Voor mijn huidige tweewieler is mijn koetsenframe aangepast zodat hij er mooi op past :)
Maar of je sulky/tweewieler bij je paard/pony in de trailer past ligt natuurlijk geheel aan de maat van je sulky/tweewieler, je paard/pony en je trailer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:10

het ligt inderdaad aan de maat pony/maat trailer en maat sulky.
ik zet mijn pony voor scheef er in en sulky er achter.niet ideaal.maar met deze pony gaat dat.zou dit dus niet met elke pony doen.onze trailer moet hier eigenlijk voor aangepast worden zodat ik toch stangen bij de pony heb.ik zelf zou wel liever mijn sulky achter ophangen.een van de 2 aanpassingen zal binnenkort gebeuren.ik heb een pony 128cm en een sulky oxer

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:12

wij hebben het een paar keer gedaan! het lamoen eraf en dan past het allebei achter de stang van 1,5 paards trailer. er steeks nog stukje naar voren maar t kan prima!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:59

het ligt er aan wat voor sulky je hebt. we hebben een kleine ponysulky voorop gehad met de wielen tegen de kant van t deurtje. en de grote friezensulky hangt aan t haken achter aan de trailer.
(foto via pb)

in de trailer kon met mijn pony nog wel.
de shet in de voorste helft van de trailer en de kar op de kont bij de trailerklep op (wel vast gemaakt met touwen aan de stang) en dat was met een 1,5 paards trailer !

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 17:31

Het zou gaan om een sulky voor een grote C pony.
Denk dat die wel in de andere kant van de trailer zou passen.

Zit ook even te kijken op i-net, daar kom ik oa de sulky's van horseshop international tegen.
Zijn die alleen voor shet's gemaakt of zijn deze ook voor pony's rond de 1,37 verkrijgbaar?
http://www.horseshopinternational.nl/in ... delen.html

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:22

Shirley schreef:

Lijkt me inderdaad geen goede oplossing, achterop de trailer!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:47

annastasia schreef:
Het zou gaan om een sulky voor een grote C pony.
Denk dat die wel in de andere kant van de trailer zou passen.

Zit ook even te kijken op i-net, daar kom ik oa de sulky's van horseshop international tegen.
Zijn die alleen voor shet's gemaakt of zijn deze ook voor pony's rond de 1,37 verkrijgbaar?
http://www.horseshopinternational.nl/in ... delen.html

de oxer is voor de c pony;s wel geschikt groter als jou pony zou ik er niet voor zetten want dan kijk je wel erg tegen de kont.ik rij zelf met een oxer en mijn pony is 128cm dus een kleine c.en dat past net in de trailer samen dus of dat bij jou lukt weet ik niet ik heb wel het schot er uit en hoef niks uit elkaar te halen.zelf zou ik liever achter op de trailer hangen echt een uit komst

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:30

Ik heb ook een pony en een sulky. In een tweepaardstrailer kunnen we beide vervoeren.

We halen het tussenschot weg en rijden de sulky erin met het bankje eerst, en dan kantelen we die opzij zodat het bankje in de neus van de trailer terechtkomt. Dan kunnen we het tussenschot terugplaatsen en kan de pony aan de andere kant. Hiervoor moet je wel een tweepaardstrailer hebben zonder zadelkamer, met genoeg ruimte in de neus, maar ik doe het altijd zo en dat gaat prima :)

Ik heb een prentje gemaakt voor je hoe wij het doen :P

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:35

Ik heb een koetsdrager waar de sulky op kan voor achteraan de trailerklep.
Heb geen voorlader. Een 'gewone' trailer. Natuurlijk is het fijner im ze er altijd zo
uit te kunnen halen. Toch ben ik er tevreden over.
Heb hem met 1 pony ook gewoon achterin mijn trailer. Lamoen steekt over de klep omhoog.
Er zijn veel mogelijkheden. Ik heb overigens ook een koetsttrailer.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:31

Dit is mijn nieuwe tweewiler en nieuwe systeem om hem voorop de dissel te vervoeren. het bankje haal ik er dan af.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dit is de oude sulky en het oude systeem.
Afbeelding
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:51

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:55

Patricia_86 schreef:
Dit is mijn nieuwe tweewiler en nieuwe systeem om hem voorop de dissel te vervoeren. het bankje haal ik er dan af.[ Afbeelding ]

Is dit niet erg hoog? Krijg je daar geen problemen mee bij tunnels e.d.?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:28

ZusJacobs schreef:
Patricia_86 schreef:
Dit is mijn nieuwe tweewiler en nieuwe systeem om hem voorop de dissel te vervoeren. het bankje haal ik er dan af.[ Afbeelding ]

Is dit niet erg hoog? Krijg je daar geen problemen mee bij tunnels e.d.?

nee hoor hij is lager als een 2 paards trailer
het is een ponytrailer van 1.44 hoog vanbinnen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:28

Is dit niet erg hoog? Krijg je daar geen problemen mee bij tunnels e.d.?[/quote]

nee hoor hij is lager als een 2 paards trailer
het is een ponytrailer van 1.44 hoog vanbinnen.[/quote]
de vorige was veel hoger de zwarte 2 wieler
beeld vertekend denk ik heel erg

CBakkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:03

Wow, wat een mooie oplossing.
Wij hebben de 2 wieler met een frame achter op de vrachtwagen
Hans van der Mee maakt voor de trailerklep een frame wat je er zo aan haakt. (450,-)
De 2 wieler plaats je er makkelijk op.
Het handige is dat het frame voor bijna iedere trailer te gebruiken is.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:13

Over het stukje dat je postte over de sulky's van horse shop international.
Ik heb zelf een sulky oxer, je kunt het lamoen in hoogte verstellen, ik heb er zelf een pony van ongeveer 1.15 M en een pony van 1.53M voorgehad en met beide gaat het prima!
Mits je het natuurlijk versteld ;) Dus qua hoogte geen probleem!
Alleen heb ik al wel 2 lekke banden gehad, beide banden een keer en ik doe er niks geks mee..
Ook vind ik dat hij erg snel roest, ik heb hem nu een jaartje en al veel roestplekjes op de lasnaadjes e.d. terwijl de sulky bij mij binnen staat, ik hem niet heel veel gebruik en hij amper nat is geweest..
Ik heb eventueel wel foto's ter beschikking met de 2 verschillende pony's.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:19

Coony schreef:
Ik heb zelf een sulky oxer, je kunt het lamoen in hoogte verstellen, ik heb er zelf een pony van ongeveer 1.15 M en een pony van 1.53M voorgehad en met beide gaat het prima!
Alleen heb ik al wel 2 lekke banden gehad, beide banden een keer en ik doe er niks geks mee..
Ook vind ik dat hij erg snel roest, ik heb hem nu een jaartje en al veel roestplekjes op de lasnaadjes e.d. terwijl de sulky bij mij binnen staat, ik hem niet heel veel gebruik en hij amper nat is geweest..

153cm dan kijk je toch zeker tegen de kont aan want de bok hoogte 1m word niet hoger ook al verstel je het lamoen.ik vind rond de +-135cm toch echt de max voor deze sulky,als je nog veilig en overzichtelijk wilt mennen

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:23

keona schreef:
Coony schreef:

153cm dan kijk je toch zeker tegen de kont aan want de bok hoogte 1m word niet hoger ook al verstel je het lamoen.ik vind rond de +-135cm toch echt de max voor deze sulky,als je nog veilig en overzichtelijk wilt mennen

Ik vind dat het prima gaat met m'n grote pony ervoor, heb niet het idee dat het onveilig is o.i.d.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 19:29

Als je een foto wilt plaatsten, graag!
Ik vind de oplossing zoals gegeven op de foto's ook een goede oplossing, is in ieder geval fijner als in de trailer te vervoeren.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:30

ik zal ze even sturen via PB!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 19:56

Dank je ;-)
Valt me 100% mee hoe de grote pony ervoor staat.