Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CM_ schreef:Terugbrengen, dit paard is duidelijk niet geschikt voor jou.
Sensibel blijven ze hun leven lang, dus zoek verder naar een nuchterder paard.
Turkoois schreef:Dank jullie wel voor de eerlijke reacties. Het is heel moeilijk. In de omgang gaat het allemaal goed.
Onder het zadel is zij zoals al gezegd een slim paard die een boel trucjes kent en het mij lastig maakt. Ik ben altijd net te laat met reageren hierop.
Ik vind het erg verdrietig. Ik heb het paard gekocht met de beste intenties, nu voelt het als falen. Ik moet nu gaan nadenken of ik de uitdaging aan wil gaan en de lange adem er voor heb. Ze is het waard, dat zeker. Maar de vraag is of ik de capaciteiten heb.
Turkoois schreef:Voordat we tot terugbrengen over zouden gaan wilden we een medische oorzaak uitsluiten en hebben we het paard na laten kijken door een fysiotherapeut en osteopaat.
Het paard blijkt erg last van haar spieren te hebben en is volgens de therapeuten zeer verkeerd (aan)gereden in het verleden. Dit is zoals het nu lijkt een oorzaak van het verzet.
Het maakt de situatie complexer. Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie? Wij weten nu niet meer waar we goed aan doen.
Turkoois schreef:Voordat we tot terugbrengen over zouden gaan wilden we een medische oorzaak uitsluiten en hebben we het paard na laten kijken door een fysiotherapeut en osteopaat.
Het paard blijkt erg last van haar spieren te hebben en is volgens de therapeuten zeer verkeerd (aan)gereden in het verleden. Dit is zoals het nu lijkt een oorzaak van het verzet.
Het maakt de situatie complexer. Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie? Wij weten nu niet meer waar we goed aan doen.