Maar eigenlijk, is hij het paard van mijn vriend. En na een menlesje met een paard van een vriendin vond hij het mennen toch eigenlijk wel erg leuk.
Opzoek gegaan naar iemand die Noedel kon beleren. Iemand waar wij heen konden gaan en zowel paard als mijn vriend wat kon leren (ook hebben wij zelf [nog] geen tuig en wagen, niet geheel onbelangrijk bij het menne

Vandaag was het dus zo ver. Wij opweg naar beleermeneer.
Noedel is een paard die niet snel onder de indruk is, eigenlijk verkeersmak/zadelmak geboren zo ongeveer

Eerst het tuig op, wennen aan de kleppen en kijken of de commando's er goed opzitten (ik heb hem zelf al wel vaker aan de lange lijnen dus touwen tegen zijn benen etc was hij al mee bekend).
Na een 10 minuutjes kwam de vraag 'zullen we hem er maar voor zetten?'
Nouja, ik ben de kenner niet. Dus ga je gang als je denkt dat het verantwoord is.
Dus Noed voor de kar gezet. 'Beleermeneer' gaat altijd gelijk de weg op, lekker rechtuit. Dus dat hebben ze dan ook gedaan. Noed is toch verkeersmak dus dat scheelt

Hij liep er zo mee weg. Onderweg wel wat kleien dingetjes natuurlijk, bij het weer wegstapen vanuit halthouden willen draven, beetje slingeren en hij had een flink tempo. Maar verder ging alles super goed.
Ze zijn ook een klein stukje door het bos geweest (al met al maar een krap half uurtje weggeweest hoor). Normaal deed hij dat pas na een week of 3 (paarden die bij hem staan en dus dagelijks ingespannen worden).
Noedel deed het braaf.
Hier wat foto's en een filmpje. Bij het filmpje kwamen er, zoals te zien is, allemaal paarden op hem afgerend

Ik ben niet meegeweest dus kon verder niet filmen. Mijn vriend heeft filmpjes op zijn telefoon van onderweg, misschien dat die later nog online komen.
Oja, cap had ik op dat moment niet bij nagedacht voor mijn vriend

Volgende keer moet mijn vriend wél een cap op

Mijn vriend tijdens zijn eerste menles een poosje terug. (paard Silas van bokker silas)

Thuis aan de lange lijnen, paar weken terug

Vanmiddag

Netjes halthouden

Inspannen, hij bleef zo heerlijk sullig staan.

En het filmpje.