Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Doubtless schreef:Veseosunce: Dus duidelijk maken dat dat jouw ruimte is & hij daar niet in mag komen. Let op dat je een drijvende houding aanneemt (navel op de achterhand richten, niet blokkeren met de schouders) en zorg ervoor dat het paard voorwaarts gaat.
Frederieke_ schreef:kan hij al goed meelopen? ik zou eerst leren dat hij naast je meeloopt, en dat jij langzaam in een klein rondje gaat lopen, dan steeds het touw iets langer laten zodat hij verder van je weg gaat, maar je nog wel 'samen' met hem loopt. ook in draf e.d. en dan steeds wat verder weg en minder meelopen tot je stil kunt staan in het midden, uiteraard ook goed belonen steeds!
spiranca schreef:Hey meid,
maak de ruimte waar je longeert kleiner, en laat hem los rondlopen, jijzelf met een zweep in t midden,
totdat hij begrijpt dat hij rond moet lopen.
Ook kun je zo al de commando's stap-draf-galop-halt oefenen..
Als hij eenmaal begrijpt dat hij niet naar je toe moet komen als jij dat niet wilt,
en rond loopt, is de overgang naar de longeerlijn echt een kleinigheid.succes
Nagano schreef:spiranca schreef:Hey meid,
maak de ruimte waar je longeert kleiner, en laat hem los rondlopen, jijzelf met een zweep in t midden,
totdat hij begrijpt dat hij rond moet lopen.
Ook kun je zo al de commando's stap-draf-galop-halt oefenen..
Als hij eenmaal begrijpt dat hij niet naar je toe moet komen als jij dat niet wilt,
en rond loopt, is de overgang naar de longeerlijn echt een kleinigheid.succes
deze ga ik zeker proberen !!!!
lovelady1 schreef:okee ik lees ook heel goed mee want ik wil met die van mijn gaan beginnen,
dan wou ik een stukje gras afzetten omdat we geen bak hebben met die paaljes voor in het weiland
zou daar stroom op moeten of niet als ze er probeert over heen te komen