Echt respect!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Echt respect!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 10:55

TurdusMerula

Re: Echt respect!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:22

Leuk dat ze door Parelli zelf beoordeeld is. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:31

wauw zeg, wat een rust heeft dat paard over zich! _O_

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:35

Duidelijk Quarter of Paint. En duidelijk pleasure bloedlijnen.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 20:53

Ja dat is zeker.
Maar dan nog vind ik het erg knap :j

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:58

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:59

Wat mooooi! Daar moet veel tijd inzitten....

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:32

Wauw wat vreselijk mooi lekker relaxt

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:28

Awesome! Bij youtube zoeken op freestyle reining :) zitten ook leuke tussen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:58

Leuk filmpje! Dat er pleasure lijnen in dat paardje zitten zie je idd meteen. Zelf zie ik het graag iets vlotter, maar dat is mijn smaak ;)
Deze heb ik met plezier bekeken :j Bedankt voor de tip!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:09

Ben ik dan echt de enige die totaal niet onder de indruk is???

Het gaat mij niet om het getoonde als graad van africhting (of het gebrek daaraan!!) maar het feit dat ik geen van de getoonde paarden zie lopen op een manier die het het paard mogelijk maakt de ruiter op een verantwoorde wijze te dragen en onder de ruiter te lopen op een wijze die GEEN schade doet aan het paard, met name op de lange termijn!

Verdoep je eens in de biomechanica van een paard; eens kijken hoe geweldig je het dan nog vindt........

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:02

@ikke: allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat je dan met de verkeerde bril op naar het filmpje hebt zitten kijken.
Maar ik ben ondertussen heel benieuwd naar iets wat jij dan graag ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:07

Het zijn freestyle-filmpjes .. freestyle gaat om het optomingsloos rijden en daarbij richting te kunnen aangeven en je paard kunnen sturen naar & door & over/onder bepaalde dingen. Freestyle gaat niet over dressuurmatig correct rijden, daar heb je de finesse-levels voor (geen idee of daarvan leuke filmpjes op youtube staan trouwens, maar ik neem aan van wel).

Edit; dit is de finesse-auditie van dezelfde persoon als het eerste filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=WcgYzLWErrk
Heb 'm zelf nog niet bekeken, enkel een paar kleine stukjes. Het paard loopt wel heel erg vlak (bij de galop heb ik zelf iets van 'laat hem eens doorlopen..') maar dat is volgens mij (gedeeltelijk) raseigen? Ik ken er niks van, evenmin als dat ik echt veel van dressuur ken .. En ik denk dat je voor de goede orde dit ook niet moet gaan vergelijken met een Grandrix-dressuurproef bv. ;)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:25

ikke schreef:

Het gaat mij niet om het getoonde als graad van africhting (of het gebrek daaraan!!) maar het feit dat ik geen van de getoonde paarden zie lopen op een manier die het het paard mogelijk maakt de ruiter op een verantwoorde wijze te dragen en onder de ruiter te lopen op een wijze die GEEN schade doet aan het paard, met name op de lange termijn!

Verdoep je eens in de biomechanica van een paard; eens kijken hoe geweldig je het dan nog vindt........

Wat is volgens jouw dan wel goed ?

Ik vind de filmpjes wel bijzonder! Daar heeft vast wel veel tijd in gezeten.

whisky_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:44

Lijkt me echt geweldig om dit te kunnen doen met m'n paardje echt respect! :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:09

nomarjet schreef:
ikke schreef:

Wat is volgens jouw dan wel goed ?

Ik vind de filmpjes wel bijzonder! Daar heeft vast wel veel tijd in gezeten.

Ergens veel tijd insteken wil nog niet zeggen dat het goed is, zoals in dit geval voor het fysieke welzijn van het paard. Ik zeg niet dat het niet moeilijk of bijzonder is, het heeft alleen helemaal niets te maken met verantwoordt een paard onder de ruiter laten bewegen.
Ik zie nergens enige gedragenheid of krachtig voorwaarts vanuit de achterhand. Rijtechnisch gezien krabbelt het maar wat rond.

Ik verwacht op dat niveau eigenlijk wel iets meer. ik ken namelijk wel paarden waarmee ik, met enige oefening, dezelfde "kunstjes" kan laten zien, alleen dan wel op een ook voor het paard fysiek verantwoorde wijze.

Ellis_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:12

Jaa idd respect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:16

@ ikke : welk niveau heb je het dan over?
Heb je mijn eerdere reactie ook gelezen? Dit is een freestyle-filmpje, ik vergelijk freestyle met bakhobbelen of boshobbelen, gewoon lol met je knol. De finesse-levels gaan over het meer dressuurmatige werk (en dan wil level 4 nog niet zeggen dat je grandprix rijdt).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:48

[***] schreef:
@ ikke : welk niveau heb je het dan over?
Heb je mijn eerdere reactie ook gelezen? Dit is een freestyle-filmpje, ik vergelijk freestyle met bakhobbelen of boshobbelen, gewoon lol met je knol. De finesse-levels gaan over het meer dressuurmatige werk (en dan wil level 4 nog niet zeggen dat je grandprix rijdt).

De basis. Gewoon elementair voorwaarts-neerwaarts vanuit een dragende achterhand.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:33

@ikke: zoals ik al zei, je kijkt met de verkeerde bril. En nogmaals de vraag; laat dan eens wat zien wat jij mooi/goed vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:58

Dus alle mensen die lol met hun knol hebben en bak/boshobbelen die hebben allemaal een paard dat voorwaarts-neerwaarts vanuit een dragende achterhand loopt? Dan zal ik de enige uitzondering zijn dan .. en neen, mijn paarden zijn niet stuk .. ondanks toch al best op leeftijd (16 & 19 jaar)..

Misschien dat het de 3e keer wel overkomt: Freestyle is een manier om met zo weinig mogelijk tuig om je paard zoveel mogelijk te kunnen doen. Dit gaat dus puur om lol met je knol, rijden zonder tuig (uiteindelijk) en toch je paard kunnen sturen en dingen laten doen.. Ik vind dat knap .. Wat zij laat zien in het filmpje kan ik hier niet, zonder tuig (met tuig ook niet trouwens :+ ). Jij blijkbaar wel dus? En dan ook nog eens tegelijk met een paard voorwaarts-neerwaarts is vanuit een dragende achterhand. Heel knap dan :j

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:06

Ben ik de enige die zich stoort aan de sporen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:12

Waarom stoor je je daaraan?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:32

Ik ben niet thuis in Parelli, maar het lijkt mij dat als je je paard met zo min mogelijk tuig en zo natuurlijk mogelijk wilt rijden, sporen niet in het plaatje passen. Ik zou het dan ook liever zonder sporen zien.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:45

Wendy schreef:
@ikke: zoals ik al zei, je kijkt met de verkeerde bril. En nogmaals de vraag; laat dan eens wat zien wat jij mooi/goed vindt.

Dit wordt niet vastgelegd omdat men het niet niet meer als mooi/goed herkend. Ik kan je dat dus ook niet tonen.
Mijn eigen rijden is nog niet op het niveau dat ik dat openbaar ga maken.