Ik weet van de eerste eigenaar dat die bitloos en vooral veel grond werk mee is gedaan.
Hij volgt mij al overal gewoon los zonder touw en luistert ook heel goed.
Ik heb vooral twee problemen:
1 : bij het opstijgen wil ik naar het zadel lopen maar elke keer stapt die gewoon mee naar achter. en blijft hier terug staan tot die met zijn hoofd op mij hoogte staat. En dit doet die niet enkel bij mij dus dit is niet testen dat die doet. Wat is de goede manier om hem toch maar stil te laten staan. Zelf heb ik geen ervaring met nature horsemanship. Maar dit heeft er iets mee te maken. De eerste eigenaar leerde hem dit allemaal aan.
2: Eens bij het rijden. neemt die het bit tussen de tanden en wil er vandoor. dus niet te stoppen. Wel is die ook bitloos geleerd geweest.
Ik rij nu met een dubbel gebroken bit. Doet die dit omdat die niet weet wat die moet doen met dat bit? Geen idee.
Voor de duidelijkheid met de eerste eigenaar heb ik contact gevonden wegens de papieren van het paard. Hij is van daar doorverkocht door een scheiding naar andere mensen. en die mensen hebben hem vier jaar later terug verkocht aan een handelaar. waar ik hem nu gekocht heb. Maar jammer genoeg kan ik nergens die vorige mensen vinden via telefoon. Dus gewoon naar die mensen stappen is ook geen oplossing. Anders was het vlug opgelost natuurlijk.
Ik hoop dat er mij mensen zijn die mij toch wat kunnen helpen ik weet niet dat dit hier juist staat. anders mag dit op een andere plaats gezet worden. met veel dank al