[AR] David 2 jaar voor het eerst mennen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

David 2 jaar voor het eerst mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 22:27

Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen, mennen!
Mamma heeft het eerste gedeelte van de rit voorgedaan hoe het moet. Nu is David aan de beurt!
Als we dit een paar keer oefenen heeft hij de smaak zo te pakken! Ramiro luistert al naar David's commando 'stap'.
Sturen lukt ook al aardig! En David vindt het allemaal prachtig.
Mamma moet maar snel naar de paardenwinkel om een cap en een bodyprotector te kopen, zodat David lekker veel kan gaan mennen met Ramiro!

Mamma is eerst aan de beurt.
Afbeelding

Een galopje, David vindt het prachtig.
Afbeelding

Afbeelding

David is nu aan de beurt. Mamma legt nog even uit hoe het moet.
Afbeelding

David bekijkt 'het stuur'.
Afbeelding

Hier geeft David Ramiro een commando. We gaan draven!
Afbeelding

Ohh dat gaat best snel als je zelf ´het stuur´ in handen hebt! Opperste concentratie!
Afbeelding

Afbeelding

Een menner in wording!
Afbeelding

Hier nog een foto van een paar weken geleden, toen David voor het eerst mee ging! Spannend, maar hij vond het prachtig!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chasey op 29-07-12 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

joycebibi

Re: David 2 jaar voor het eerst mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:29

geweldig! :D

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:30

Haha echt geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:31

prachig :D in zijn kinderstoel volle concentratie haha

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:32

Wauw! Dat koppie!! <3

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:44

Wat vreselijk knap van dat kleine kereltje zeg, en wat een schattig gezicht!

Al moet ik toch wel even opmerken dat ik dit nóooooooooit zo op deze manier zou hebben gedaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje, helemaal bij het mennen. En dan zijn de gevolgen vaak níet te overzien. Jochie draagt geen enige vorm van bescherming, geen cap, geen bodyprotector, niets. Die ga je dan waarschijnlijk nog aanschaffen, maar ik begrijp niet waarom 't kind al meerdere malen zonder enige bescherming op de wagen heeft gezeten.

Daarnaast, die constructie met dat 'kinderstoeltje' is op zich best creatief. Aan de andere kant; kind kan nu niet snel/makkelijk uit het stoeltje worden gehaald. Hij zal vast blijven zitten op het moment dat de wagen omslaat. En dat is echt lévensgevaarlijk. Het is niet voor niets vreselijk gevaarlijk om jezelf met een gordel vast te maken aan de wagen.

Ik zou dan voor een hele andere constructie kiezen, al helemaal met zo'n jong kind. Beste en veiligste optie lijkt mij eerder een volwassene met het kind op schoot.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:48

ja en hoe zit het met het voetje zo bij dat wiel? of valt het mee?
Hij lijkt er schik en te hebben al zal ik het zelf niet zo snel doen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:49

super om te zien maar levensgevaarlijk, hoe krijg jij je zoon snel uit zijn stoel als er iets gebeurt, hij zit vast en kan niet zomaar weg.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:50

Typisch bokt om weer overal commentaar op te hebben..... |o

Ts: Leuke foto's!!! en een heel schattig zoontje :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:52

Lotus83 schreef:
Typisch bokt om weer overal commentaar op te hebben..... |o

Ts: Leuke foto's!!! en een heel schattig zoontje :j

vind jij het wel veilig dan,

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:52

Knert schreef:

Dat ook ja......... := en blote voetjes??

Snap niet dat je zo'n groot risico neemt. En dan nog meerdere malen....... :n
Kind kan geen kant op in dat stoeltje, én heeft helemaal niks qua bescherming.

Lotus83: hoezo 'typisch Bokt'?? Vind dat meer met gezond verstand te maken hebben, dan met 'Bokt'. Denk dat menners buiten Bokt er precies hetzelfde over zullen denken eerlijk gezegd. Ongelukken zijn niet altijd te voorkomen, maar op deze manier solliciteer je er bijna naar....... En dan heb je het ook nog eens over een zeer jong kind, en niet een volwassene.

Dat wens je toch helemaal niemand toe, dat zo'n lief klein jochie wat overkomt????

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:54

Of ik het wel of niet veilig vind is helemaal niet aan de orde :n

Ik neem aan dat Ts haar pony zeer goed kent en dat deze niet zo snel van gebeurtenissen om hem (haar) heen reageert......

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:55

Ziet er erg leuk uit zeg. Maar, zonder te willen zeuren, mijn hart sloeg wel even over bij het zien van die foto's. Wat als er een ongeluk gebeurt? Het kind blijft hangen in het stoeltje, draagt geen cap en bp. Ik heb zelf kleine kids en ik zeg alleen maar: wees er heeel zuinig op!

Verder goed door oefenen. Voordat je het weet rijdt hij je zo met pony en wagen weg! :) Stoer.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:56

JoyCiej007 schreef:
Knert schreef:

Dat ook ja......... := en blote voetjes??

Snap niet dat je zo'n groot risico neemt. En dan nog meerdere malen....... :n
Kind kan geen kant op in dat stoeltje, én heeft helemaal niks qua bescherming.

Lotus83: hoezo 'typisch Bokt'?? Vind dat meer met gezond verstand te maken hebben, dan met 'Bokt'. Denk dat menners buiten Bokt er precies hetzelfde over zullen denken eerlijk gezegd. Ongelukken zijn niet altijd te voorkomen, maar op deze manier solliciteer je er bijna naar....... En dan heb je het ook nog eens over een zeer jong kind, en niet een volwassene.

Dat wens je toch helemaal niemand toe, dat zo'n lief klein jochie wat overkomt????

Hoezo typisch bokt?
Omdat bokt altijd wat te zeuren heeft over veiligheid (zou je geen goede schoenen dragen met rijden? Moet je geen cap op?? Moet er geen extra balk voor de hindernis? Zou je wel springen als het geregend heeft? etc etc!!)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:57

Lotus83 schreef:
Ik neem aan dat Ts haar pony zeer goed kent en dat deze niet zo snel van gebeurtenissen om hem (haar) heen reageert......

? waarom niet? Alleen maar 'oh' en 'aahs'? Tsja zo werkt het ook niet hé, op een openbaar forum.
Volgens mij weten wij allemaal dondersgoed dat zelfs het meest lieve, brave, bomproofe paard ook heus wel een keer schrikt. Dat valt niet te voorkomen. En al helemaal op de openbare weg, waarbij je ook al het overige verkeer tegen komt.
Dat vind ik altijd zó'n grote onzin hé, 'ja maar ik ken mijn pony zo goed, die schrikt niet zomaar'........ 't zijn nog altijd geen fietsen of automaten...... :?

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:59

Lotus83 schreef:
Omdat bokt altijd wat te zeuren heeft over veiligheid

Vervelend ja, dat mensen niet willen dat een ander verongelukt. Ook vervelend ja, dat iedereen een warm hart aan dat jochie toe draagt en het beste met het kindje voor heeft. Echt typisch bokt ja, liever dat het kind zwaar verongelukt. Zo bedoel je het toch?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:59

JoyCiej007 schreef:
Lotus83 schreef:

? waarom niet? Alleen maar 'oh' en 'aahs'? Tsja zo werkt het ook niet hé, op een openbaar forum.
Volgens mij weten wij allemaal dondersgoed dat zelfs het meest lieve, brave, bomproofe paard ook heus wel een keer schrikt. Dat valt niet te voorkomen. En al helemaal op de openbare weg, waarbij je ook al het overige verkeer tegen komt.
Dat vind ik altijd zó'n grote onzin hé, 'ja maar ik ken mijn pony zo goed, die schrikt niet zomaar'........ 't zijn nog altijd geen fietsen of automaten...... :?

en ik vind het grote onzin dat als iemand gewoon foto's plaatst er altijd commentaar gegeven moet worden

maar goed, ieder zijn mening :Y)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:00

suvan schreef:
Lotus83 schreef:
Omdat bokt altijd wat te zeuren heeft over veiligheid

Vervelend ja, dat mensen niet willen dat een ander verongelukt. Ook vervelend ja, dat iedereen een warm hart aan dat jochie toe draagt en het beste met het kindje voor heeft. Echt typisch bokt ja, liever dat het kind zwaar verongelukt. Zo bedoel je het toch?

Nee, zo bedoel ik het niet, maar goed

@Ts: ik hoop dat jij en je zoontje er nog veel plezier aan beleven!
Denk dat dat wel goed komt :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:01

Lotus83 schreef:
Hoezo typisch bokt?
Omdat bokt altijd wat te zeuren heeft over veiligheid (zou je geen goede schoenen dragen met rijden? Moet je geen cap op?? Moet er geen extra balk voor de hindernis? Zou je wel springen als het geregend heeft? etc etc!!)

Volgens mij is dat, zeker in een dergelijk geval als dit, helemaal niet alleen maar 'typisch Bokt', maar typisch 'denken met gezond verstand'.
Als je blijkbaar daar zo'n moeite mee hebt, met dat 'Bokt', vraag ik me af wat je hier dan doet? :?

Moeten we dan maar met z'n allen zeggen: superleuk TS, ga vooral zo door!!!! en ach, 'jij kent je pony het beste'?
ach ja, de kans is wel heel groot dat als er wat gebeurd, 't kind in kwestie ernstig en blijvend lichamelijk letsel zal oplopen, maargoed 'je moet ook lol in het leven kunnen hebben'? 8)7 Nee sorry :n

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:03

Ik kan me niet voorstellen dat moeders haar zoon mee zou nemen als zij het niet voor 300 % zou vertrouwen. Met je kind ga je geen risico nemen, nooit. Ik vind het super gaaf dat hij zo fanatiek is al haha. Jonge geleerd he. Enige opmerking is wel, de kinderstoel vind ik eng omdat hij er in geval van nood niet snel uitgehaald kan worden. Een cap zou ook zeker slim zijn maar ik zie jullie ook niet door het bos racen. Ik doe ook genoeg dingen die niet boktproof zijn en als je je pony's kent en vertrouwd kan je héél veel.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:04

Lotus83 schreef:
en ik vind het grote onzin dat als iemand gewoon foto's plaatst er altijd commentaar gegeven moet worden

maar goed, ieder zijn mening :Y)

Als je foto's plaatst dan weet je dat mensen zullen en kunnen reageren. Daar draait het juist op een forum allemaal om.
En als jij vervolgens er voor kiest om bepaalde foto's te plaatsen waarop dingen te zien zijn waarvan je op voorhand met gezond verstand zou kunnen uittellen dat daar veel mensen over gaan 'vallen'........ dan is dat volgens mij geheel je eigen keuze.

Dan plaats je toch geen foto's, als je dat soort reacties niet wil?

Als ik hier een filmpje zou plaatsen dat ik me vervelend voelde en dat eens lekker op mijn paard zou gaan afreageren door hem de hele stal door te schoppen en te slaan, is het dan ook 'typisch Bokt' als daar allemaal reacties op komen??!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:04

Misschien is bokt wel typisch zo, omdat een groot deel wat op bokt zit gewoon idioot omgaat met veiligheid en totaal geen rekening houd met de gevolgen die ze zichzelf en vooral ook andere aandoen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:06

Ik snap de bezorgdheid helemaal hoor! Maar.....
David zit niet vast in een gordel, gewoon los in de stoel. Ik kan hem er zo uit grijpen. M´n man is altijd met de rit mee. Mocht ik iets niet vertrouwen aan Ramiro, dat hij huiverig is, schrikkerig oid (wat vrijwel nooit voor komt) dan gaat David eruit. Ramiro is koel in z´n hoofd, vind alles best. Natuuuurlijk kan er dan altijd iets gebeuren. Tot nu toe in al die jaren nog nooit iets gebeurd. Wat niet is kan nog komen. Alles kan. Ik snap het helemaal hoor. Ik heb dan ook getwijfeld of ik het wel of niet zou doen. Maar toch heb ik de gok gewaagd. Ik ben intussen tijd ook al opzoek naar bescherming voor David, cap en protector. Das toch beter dan niets.

Ik snap het risico echt wel. Ik ben namelijk ook altijd een persoon die de beren op de weg ziet. Wat als... wat als.. Maar zoals vanavond was alles zo relaxt, en Ramiro is de rust zelf. Ik voelde aan dat het goed zat vanavond.
Ik wil ook graag iets verzinnen (weet nog niet wat) dat David straks veilig op de sulky zit. Het lijkt me echt gaaf om hem in het mennen te zien groeien.

Knert, hij zit nog met z'n voet boven het wiel. M'n man gaat binnenkort een voetensteuntje maken.

StalNollie, Wat als, wat als... Ik snap best dat er iets ergs kan gebeuren als de sulky op de kop slaat oid. Maar ik zie dat echt niet gebeuren. Ik ken Ramiro. Maar zoals ik hier boven al zei.. ik doe dit alleen waar m'n man bij is en als ik het gevoel heb dat alles gewoon relaxt is. En dat was het vanavond! :j

Lotus83, Ik snap de bezorgdheid van Bokt hoor! Ikzelf heb er echt wel over getwijfeld of ik David zou meenemen, wel doen niet doen, wel doen niet doen... en toch heb ik het gedaan. Met een stoeltje waar David niet uit kan vallen, maar ook niet in vast zit. Zit geen gordel in. Het stoeltje is ruim en je trekt hem er zo uit. Maar nogmaals, ik zie de risico's echt wel, de gevaarlijke dingen, maar daarbij zie ik ze echt niet in werkelijkheid gebeuren. Men al jaren met Ramiro, heb gekke dingen meegemaakt.. maar een op hol geslagen Ramiro nog nooit. :j En we hebben samen wat gekke dingen meegemaakt!

Wat als, wat als.. ach ja. Soms moet je risico's nemen om plezier voor 10 te krijgen. Anders kun je net zo goed thuis op je stoel blijven zitten en niets doen. In de auto kan je ook doodgereden worden, je kan van de fiets af vallen en je nek breken, je kan de trap aflopen je poot verzwikken en je nek breken.
Als we zo gaan denken hoef ik David ook niet meer in een schommel te zetten http://www.youtube.com/watch?v=c3gis6kDhIU ;)

Nogmaals, ik weet wat de risico's zijn! En mijn keuze is dat ik hier mee door ga.

Als iemand nog tips heeft hoe ik dit veiliger kan aanpakken, dan hoor ik het graag! 2 volwassen op de sulky vind ik geen optie, want dat vind ik een beetje sneu voor Ramiro ;)
M'n man is handig, misschien kan hij wel een aangepast stoeltje maken, die veiliger is. Ik zal eens even brainstormen de komende tijd.
Brainstormen jullie mee? :D

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:07

@Sappos: ik ken genoeg moeders die dingen met hun kinderen doen, die ik niet zou durven. Zo draagt mijn kind een fietshelm als hij ,leert fietsen, want vallen doen ze gauw! Maar meer dan 90 % van de kinderen leert fietsen zonder helm. Ik zie hier twee-jarige kinderen helemaal alleen op straat spelen en de straat over rennen. Ik kan het niet aanzien! En deze foto's vind ik ook gruwelijk als ik eraan denk dat mijn kind daarin zou moeten zitten.

Maar, zoveel moeders, zoveel meningen.

@Chasey: het feit dat je het gevaar inziet, is al het halve werk. Zoals je zelf zegt: bp en cap, schoentjes aan, en het stoeltje moet goed los te maken zijn, dat is al heel goed@
Laatst bijgewerkt door suvan op 29-07-12 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:08

Sappos schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat moeders haar zoon mee zou nemen als zij het niet voor 300 % zou vertrouwen. Met je kind ga je geen risico nemen, nooit. Ik vind het super gaaf dat hij zo fanatiek is al haha. Jonge geleerd he. Enige opmerking is wel, de kinderstoel vind ik eng omdat hij er in geval van nood niet snel uitgehaald kan worden. Een cap zou ook zeker slim zijn maar ik zie jullie ook niet door het bos racen. Ik doe ook genoeg dingen die niet boktproof zijn en als je je pony's kent en vertrouwd kan je héél veel.

Ben 't grotendeels met je eens Sap, maar als jij 'niet boktproofe dingen' uitvoert ben jij dan ook degene die daar zelf de dupe van zal worden als er iets mis gaat. Hier is er een (zeer jong) kind in 't spel die op zo'n manier op de wagen zit dat het gewoon levensgevaarlijk is. Waarom zou iemand zo'n risico willen nemen?! Je kan net zo goed lol met je kind hebben op deze manier, maar dan wél zo veilig mogelijk (cap en/of bodyprotector en zéker niet 'vast' in een stoeltje).