Welshjes leken mij altijd al gave beestjes, lekker pittig en staan goed voor de wagen. Op de site van stal Waterland kom ik deze foto tegen, en ik ben op slag verliefd..

Waarom? Geen idee, zo voordelig komt ze niet uit op de foto. Na contact gehad te hebben met de eigenaar blijk je een (bijna) 3 jarige merrie te zijn, precies wat ik zoek! Ik besluit te gaan kijken, en na je in het echt gezien te hebben weet ik het zeker, jij wordt mijn nieuwe toppertje

5 sept kom je mee naar je nieuwe huis, en na wat stevig poetswerk blijkt er een prachtig pony'tje onder al die modder te zitten!

Na een paar weekjes bijkomen van alle veranderingen wordt het eind van het jaar tijd om eens aan t werk te gaan. Je blijkt verkeersmak geboren, draven naast de fiets vind je het einde en je bent echt nergens bang voor. Stoere meid!

Fietsen;
http://tinypic.com/r/2vrx5rc/6

Niet veel later gaan we dan maar eens voorzichtig slepen, en ja hoor, Azia kijkt niet op of aan..

Dit houden we een aantal maanden vol, en in maart 2012 wordt mijn marathonwagentje gebracht. Waar je overal zo ontzettend braaf en stoer was, wilde je écht niet voor de wagen. Het is niet zozeer de wagen die 'eng' is, maar het feit dat je in eens een aardig gewicht (vergeleken bij de band) van de plek moet trekken. We oefenen nog wat met wat zwaardere dingen slepen en uiteindelijk heb je m door, als de wagen eenmaalt rolt valt het allemaal wel mee

En nu, juli 2012, gaan we als een trein!

In mei heb ik een vriendinnetje (en toekomstig tweespan-maatje) gekocht omdat je het niet altijd even goed kon vinden met de pony waar je mee samen stond. Van dezelfde fokker kocht ik Aura, en vanaf het moment dat ik jullie voor het eerst samen zette waren jullie dikke maatjes!

Voor de wagen gedraag je je overal voorbeeldig, in de bak of op de weg het maakt niet uit, overal doe je je uiterste best

Wat de toekomst ons gaat brengen? Ik hoop zomer volgend jaar Azia en Aura in dubbelspan te hebben en een jaar later eens te starten in de marathon. Voor nu genieten we de zomer nog van lekkere ritjes met de wagen en in oktober krijg je een paar maanden vakantie om alles op te slaan en even bij te komen.

We gaan het wel zien, ik heb er in ieder geval zin in. Hoop dat jullie van de foto's hebben genoten, ik geniet in ieder geval iedere dag weer van mijn kleine toppers.