[AR] Vaardigheid op NMPRS show met 3x enkelspan en een tandem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Vaardigheid op NMPRS show met 3x enkelspan en een tandem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 10:42

Gisteren hadden we een show van het NMPRS (Nederlands MiniPaarden Registratie Stamboek). Ik had me iets te enthousiast opgegeven voor 13 rubrieken waarvan 7 menrubrieken. Ik had 3 pony's mee in de meeste rubrieken dus het was een super drukke dag met alleen maar omspannen omspannen omspannen haha. Uiteindelijk ben ik kampioen bij de vaardigheid geworden van alle aanspanningen en 2e met tandem (van de 2 :) ). Tweespan ben ik helaas niet gestart omdat mijn wagen blokkeerde ;( erg jammer. Daarna had ik nog een rubriek bestgaand waarin ik 2e ben geworden van de 8 (?) Een super prestatie voor mijn shetlander tussen alle minipaardjes *D
Parcours stond best krap zeker met tandem maar we zijn er goed doorheen gekomen.

Allereerst Nelson, mijn oogappeltje. Hij was in het begin wat aan het zoeken maar werd steeds feller en fanatieker :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna Eline met Blazeje. Hij deed het super goed omdat hij het erg moeilijk vindt op vreemd terrein en zéker met publiek maar hij was goed te rijden dus ik ben trots op hem

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omgespannen voor de volgende pony en de rest al helemaal klaar voor tandem

Als laatste Femmetje. Hij kwam er maar niet in, was zo aan het zoeken en wilde telkens langs de pionnen. Erg jammer want hij is als hij gaat retesnel. Heb hem heeel weinig voor de wagen gehad, hij wordt vooral ohz gereden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna snel weer omspannen naar tandem, ze liepen echt super bij het inrijden! Waren goed fel maar wel te hanteren. In het parcours was het soms heel krap draaien maar kwam er met 1 bal vanaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En met Nels kampioen vaardigheid *\o/* super dier, ik blij met de beker :') kleuter

Afbeelding

Laat wat leuks achter :)

joysjuh1987

Re: Vaardigheid op NMPRS show met 3x enkelspan en een tandem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:52

ziet er goed uit sap, je kunt weer trots zijn op je mannen en ja hoor je hebt er nog een fan bij voor je palotje wat een hunk zeg <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:04

ik vind het knap van je hoor sap!
en ook van je mannen!
toppers!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:07

Snelle paarden ! _/-\o_ gefeliciteerd met je prestaties.

Alleen over het tandem: ik zou toch overwegen je achterpony oogkleppen te geven. Nu zie je in de wending je leidsels in de ogen van de achterpony komen. Lijkt me niet prettig. Zie 2e foto van je tandem.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 11:10

Klopt janouk, normaal heb ik daar hele kleine karabijnhaakjes voor maar die was ik kwijt dus heb grote gedaan en dan zakte de leidsel te laag. Normaal ging het volgens mij nét. Oogkleppen zou nog fijner zijn maar ben bang dat de palomino dan angstig wordt omdat ik hem het zicht ontneem

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:11

Top gedaan Sap !
Ik heb deels gemist , maar door deze foto's toch nog even kunnen mee / Na genieten !

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:16

Je hebt echt een gaaf stel!
Echt knap hoor, ziet er super uit.
Ik was gisteren toevallig nog in de buurt en vond het al zo vreemd dat ik er maar 2 in je weide zag staan. :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:18

Ik zou toch eens informeren hoe ervaren tandem menners dit oplossen. Wij rijden alleen enkelspan en altijd met oogkleppen, dus van ons geen nuttige tips.
Maar het lijkt me dat zo'n leidsels behoorlijk kan schuren/snijden in het oog van je paard. En dat is toch wel het allerlaatste wat je wil.
Misschien zijn halve oogkleppen een idee om de leidsels weg te leiden van het oog en toch meer zicht opzij te geven.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 11:22

Ja klopt, achterpony kan nogal paniekeren dus dat durf ik op een show zéker niet voor het eerst te proberen maar ben wel aan het kijken voor iets anders zodat hij de leidsel niet in zn ogen kan krijgen. Dan heb ik weer een extra hoofdstel om te verwisselen op een show haha

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:22

Ik vond het echt leuk om je zo bezig te zien! Haha maar misschien de volgende keer iets minder inschrijven

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:40

Mooie foto's en gefeliciteerd!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:58

Leuk zeg, vooral die foto met de beker! Je was lekker fanatiek bezig, goed zo!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:03

Wauw! Knap hoor :)
Prachtige beestjes heb je ook.
Krijg alleen van foto 7 de kriebels. Vind je dat niet link?
Wat gebruik je trouwens al strengen?
Verder heb ik nog niet zo veel verstand van mennen, dus tips kan ik helaas niet geven.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:51

Haha 13 rubrieken, heel fanatiek inderdaad! Jammer dat ik het gemist heb IRL, maar super gave foto's.
Al je mannen zijn knap, maar Nels blijft mijn favoriet :~

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:49

Gefeliciteerd!
Wat heb je toch een top mannen +:)+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:54

Wat heb je toch een heerlijk stel stukkerige pony's!!
Heel knap hoe je dit nou weer doet! chapeau!! :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:13

Frodo1993 nee hoor pony's kennen het handpaard zijn dus dat zal niet voor problemen zorgen :) Die lopen gewoon sullerig achter de sulky aan :)

De rest dankjewel :D Was trots op alle 3!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:19

Petje af voor jou en je mannen Sap, je hebt iedereen laten zien hoe veelzijdig de minipaarden zijn en hopelijk hebben we met zijn allen meer mensen enthousiast gemaakt om ook mee te gaan doen.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:22

Dat kan best, maar het blijven dieren die kunnen schrikken.
En wil er niet aan denken hoe dat gaat als die twee nog in tandem staan ook.
Maar dat ben ik, ieder zijn ding :)

Vroeg me alleen nog wel af wat je nou als strengen gebruikt?
Kan het niet goed zien op de foto.
Puur uit intresse hoor.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:26

frodo1993 bij ieder ander had ik je gelijk gegeven maar Sap heeft bijzonder goed opgevoede dieren en hoewel ze soms tot het naadje gaat kun je dit soort dingen echt wel aan haar toevertrouwen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:28

Fotootje gejat maar nog eentje van bestgaand, mijn vader was toen al weg O:)

Afbeelding

Frodo1993 dan schrikken ze en dan rennen ze weg :') ze gaan hun gang maar haha. Nee ik had daar die "witte" voor de wagen en de roan en palomino aan de hand, de roan had wel al het tweespantuig op maar loopt er gewoon naast. Schrikken kennen ze niet, wel klieren, genoeg handjes die de pony's opvangen daar haha

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:33

Dit ben jij echt ten voeten uit Sap +:)+ je hebt je heerlijk kunnen uitleven en super reclame gemaakt, en..zoals alles wat je doet, je gaat er vol voor en in maar voor je eigen (gemoeds) rust: volgend jaar iets minder?? ;)
Ik heb niet alles gezien maar wat ik ervan zag, echt superrr!!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:37

Dat begrijp ik best :) ieder zijn ding.
Misschien ben ik dan te voorzichtig ingesteld.
Heb ooit een lelijk ongeluk mee gemaakt,
en dat was wel echt even een eyeopener.

Maar laten we niet te veel afdwalen, daar is je topic niet
Voor bedoeld natuurlijk :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:44

Zie profiel, ik ben ook wel eens letterlijk O:) op mn bek gegaan maar ik ken mijn grenzen, neem zeker niet teveel risico want daar zijn mijn paardjes me veel te waardevol voor. Ik doe alles omdat mijn paardjes en ik het leuk vinden, we met elkaar samen kunnen werken en ik met ieder paardje een super band heb. Ik ga hun gezondheid zeker niet op het spel zetten voor een showtje maar ik kan heel heel veel met ze.

Super leuk dat je dat ziet Tamara, ik heb nu voorzichtig gedaan, van ongelukken wordt niemand beter en dat is geen reclame.

Maris ja volgende keer eventjes ietsje minder, vind het wel zonde om Feem thuis te laten want die vindt het zo leuk al die aandacht en het mee mogen. Maar Nelson is een topper die gaat altijd mee en voor Blaze is het voor de ervaring weer heel goed want die raakt vreselijk in de stress, die moet het leren dat het ook met publiek erbij niet eng is. Moeilijk dus hahaha

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:54

Wat ontzettend gaaf!! _/-\o_
Heb met een glimlach (met mijn vader, ook met glimlach) dit topic bekeken, wat is het toch mooi om te zien hoe veelzijdig jouw paardjes zijn. Wat maakt een goede opvoeding veel uit hè, je weet precies wat je aan je dieren hebt en je kunt er van alles mee. Het lijkt mij echt super kicken om zo met meerdere pony's op stap te kunnen en dan zo'n prestatie neer te zetten.

En deze foto http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... 3_8664.jpg laat wel weer zien waarom Nelson zo'n lekker ding is. Topper!
Ik wil ook weer mennen, tijd om de shetlanders maar weer eens aan het werk te zetten... :')