[AR] Wat zijn we toch weer creatief bezig!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jarmo

Wat zijn we toch weer creatief bezig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 16:45

Hallo!

Omdat ik te groot ben voor mijn 21 jarige welshpony Carola, dacht ik; laat ik haar es `beleren ` voor de `kar` Dus eerst gewoon lange lijnen. Tòt hèt moment gisteren.... Mijn broers waren bezig op onze zolder, ik mooi vragen: Wil je de skelter van de zolder afhalen
Jahaa was het. Broers tillen mooi die skelter van de zolder. Carola had ik al `aangespannen ` skelter erachter. KLAAR. Mama even meelopen en later los. Als je nu met de vraag zit waarom ik in deze tekst zoveel `haakjes` gebruik. Hier is het antwoord!

*\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is niet erg professioneel hoor!
Het paarse longeerlijn moet een beetje langer, een touw moest hoger , enz!

Het ging allemaal heel goed, ze struikelde niet over de touwen omdat ik een dubbele rem op mijn skelter had!

Groetjes!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:49

Nou ja, is wel het perfecte voorbeeld hoe het dus niet moet en hoe je levensgevaarlijk bezig kan zijn.
Dat jouw ouders jou je gang laten gaan is onbegrijpelijk :n

Het is inderdaad broddelwerk van de bovenste plank en echte jackass stunt. Niet meer doen als je ouder dan 12 wilt worden en je pony ook nog langer heel wilt laten dan vandaag :\
Neem aan dat je zelf ook wel kan bedenken dat dit echt niet kan en dat skelters hier ook echt niet voor gemaakt zijn?

........................

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:50

Oei meiske ik vind het er gevaarlijk uit zien, maar wel leuk bedacht.
Je tuig klopt voor geen meter, dekje floept er zo onder vandaan,
En nu komt de druk gigantisch op de borst.. Wat als je pony nu schrikt? Het kan zo knappen.
Doe dit nooit meer is mijn commentaar, schaf een goede kar en goed tuig aan aub ;)

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 16:51

Huh, ik snap het niet echt?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:51

Ik kan alleen maar volledig meegaan in de bovenstaande reacties..

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:52

LiCaJa schreef:
Huh, ik snap het niet echt?

Je bent HEEL gevaarlijk bezig, laat er een proffesional naar kijken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:53

Kijk eens naar alle andere topics hier op aangespannen?
Van alle mensen met deugdelijk materiaal en goede spullen.

Ga je jezelf dan niet achter je oren krabben als je je eigen fotos en acties bekijkt?

Een longeerlijk komt natuurlijk niet eens in de buurt van een borsttuig. Nu moet die die skelter + jou erop met een snijdend touw op haar borst door het zand trekken? :n dit kan echt niet.
Ze hebben niet voor niets paarden/pony tuig uitgevonden voor het aangespannen rijden!
Laatst bijgewerkt door Keet op 15-06-12 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:53

Lieve hemel, dat ziet er wel heel erg gevaarlijk uit. Dat borsttuig snijdt zowat in haar vel, die singel ziet er ook niet veilig uit en ga zo nog maar even door. Niet meer doen. :n

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:54

Ten eerste heb je een mega lief ponietje dat ze er niet vandoor schiet. Zo te zien hebben jullie wel lol gehad. Maar wel erg onverantwoordelijk hoor. Een skelter is er niet echt geschikt voor lijkt me zo. Kan 1 van je broers geen sulky voor je maken? Zo te zien vind je paardje het wel leuk.

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 16:58

Oke, ik volg jullie commetaar op!
Alleen, waar vind ik goed tuig?
Kennis van mij zei dat ik dat kon doen...
@annewill Sommige broers zijn af en toe te lui :( Helaasss
Laatst bijgewerkt door Jarmo op 15-06-12 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:59

Ik denk ik kijk eens even ben wel benieuwd ... maar oei wat schrok ik meid...
Dit moet je echt niet doen !! Dit is voor jouw maar vooral voor je paardje die zo op een gevaarlijke manier vast zit levensgevaarlijk! Je paardje kan schrikken, het blijft een paardje. En dan de skelter oei oei oei meid, echt niet meer doen ! Zo kan je allerlei ongelukken krijgen !

Inderdaad een idee om je broertjes eens een goede sulky te laten maken want je pony heb er zeker wel plezier in. Probeer dan ook eens na te vragen hoe n tuig precies moet en werkt, zo voorkom je ook problemen op de borst en rug van t paardje en ook ongelukken voor jezelf.

Wagentjes kan je ook op marktplaats vinden of de bokt markt. Kijk wel even goed hoe het tuig werkt !

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:59

Die kennis heeft zeker totaaaal geen verstand van paarden/mennen, of op z'n minst een gewoon, gezond verstand?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:00

Kennissen zeggen inderdaad wel vaker wat. Dit is echt te gevaarlijk voor woorden.

Tuig kan je prima tweedehands vinden. Hier op de BoktMarkt of op marktplaats.
Daar vind je ook prima tweedehands wagentjes waar je veilig mee kan mennen.

Ik begrijp je goede intenties, maar dit kan alleen maar heel erg fout gaan en je wilt toch niet dat je pony gewond raakt of een trauma oploopt? Want 1 keertje goed schrikken en dan kan alles zo maar eens snel voorbij zijn :(:)

Borisje

Re: Wat zijn we toch weer creatief bezig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:03

Jeetjemina! :oo Ik schrik me dood! Dat mensen zo ontzettend stóm kunnen zijn. Niet alleen kwa veiligheid van de pony, maar ook voor degene die erop zit.
Meisje, laat dit alsjeblieft aan je ouders lezen, hopelijk gaan ze dan tuig kopen, ipv iets zelf in elkaar rommelen, en een wagentje, ipv een skelter. Dit had zo vreselijk fout kunnen aflopen. :n

Echt hier heb ik geen goed woord voor over. :=

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 17:06

Ojee, ik ben heel verkeerd bezig geweest!
Ik dacht dat het geen kwaad kon...
Maar nu ik jullie reacties lees, was dit eenmalig. Ik doe dit NOOIT meer!(met de skelter dan)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:07

LiCaJa schreef:
Maar nu ik jullie reacties lees, was dit eenmalig. Ik doe dit NOOIT meer!(met de skelter dan)

Goedzo! +:)+

Ik hoop dat je snel een mooi tuig en een menwagentje hebt, tot die tijd maar even lekker grondwerken o.i.d! :D

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 17:11

Als ik nou het spul heb aangeschaft(bijvoorbeeld), hoelang kan ik haar dan voor de kar doen(kwa leeftijd) , ze is nu 22

groetjes

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:12

LiCaJa schreef:

Heel goed meisje!
Ga je eens goed inlezen in het mennen, kijk of je aan goede spullen kan komen en probeer het dan nog eens? Misschien is er wel een menner in de buurt die je wil/kan helpen en er ook echt verstand van heeft.
Het is zo leuk om te doen en volgens mij heb je een hele brave pony!

Ze kan voor de kar tot ze aangeeft het echt niet meer leuk te vinden. Ze kan prima nog een paar jaar voor de wagen hoor.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:16

Inderdaad, als ik je een tip mag geven, de eerste keren als je echt gaat mennen, zorg dan dat er iemand bij is met verstand ervan. Die kan jou dan uitleggen en helpen met het inspannen en de basisdingen van het mennen even uitleggen. :j

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 17:17

Bedankt voor de tips!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:43

Wat een ongelooflijk brave, verstandige pony heb jij.

Ik vind het bijzonder, dat het allemaal goed is gegaan.
Je hebt 2 handen en daarmee heb je moeten remmen, de skelter sturen en je paard sturen. Dat is knap.

Normaal rem je de koets met je voet, stuur je pony met je 2 handen en zweep en de koets volgt het paard, omdat het paard tussen de bomen (lamoen) vastzit en daarmee de koets stuurt. Nu loopt het paard los tussen de lijnen.

Blijkbaar heeft je pony het goede karakter om een goede menpony te worden. Dat is heel belangrijk voor een menpony.
Maar laat hem beleren door een ervaren menner. En geen prutsende kennis }> .
En leer dan samen met je pony om goed te mennen en vooral heel veilig; voor jou, jouw pony en de rest van het verkeer.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:58

Ik denk dat je wel al snapt dat dit echt niet kan, maar laat alsjeblieft je ouders inzien dat dit ook helemaal anders had kunnen aflopen!
Er gebeuren jaarlijks vele ongelukken met aanspanningen, vaak ook met betrouwbare paarden die degelijk afgericht zijn. Het zijn en blijven vluchtdieren... :evaw:

Kijk hier even naar en laat dit ook alsjeblieft aan je ouders zien.

Verder hoop ik dat als je graag wil gaan mennen dat je eerst degelijk materiaal aanschaft en je laat begeleiden door een professional die weet waar hij/zij mee bezig is. Nog een tip: als je graag wat meer wil leren over mennen vooraleer je overweegt om kar+tuig aan te schaffen, vraag dan eens aan een menner in de buurt of je enkele keren mee mag in- en uitspannen en mag meerijden.
Zo krijg je een duidelijk beeld over wat er allemaal komt bij kijken. ;)

Ik wil je niet bang maken, maar veiligheid komt altijd op nummer 1.
Het is snel gebeurd, en dan is het meestal al te laat. :=

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:19

Thomas5 schreef:
Ik denk dat je wel al snapt dat dit echt niet kan, maar laat alsjeblieft je ouders inzien dat dit ook helemaal anders had kunnen aflopen!
Er gebeuren jaarlijks vele ongelukken met aanspanningen, vaak ook met betrouwbare paarden die degelijk afgericht zijn. Het zijn en blijven vluchtdieren... :evaw:

Kijk hier even naar en laat dit ook alsjeblieft aan je ouders zien.

Verder hoop ik dat als je graag wil gaan mennen dat je eerst degelijk materiaal aanschaft en je laat begeleiden door een professional die weet waar hij/zij mee bezig is. Nog een tip: als je graag wat meer wil leren over mennen vooraleer je overweegt om kar+tuig aan te schaffen, vraag dan eens aan een menner in de buurt of je enkele keren mee mag in- en uitspannen en mag meerijden.
Zo krijg je een duidelijk beeld over wat er allemaal komt bij kijken. ;)

Ik wil je niet bang maken, maar veiligheid komt altijd op nummer 1.
Het is snel gebeurd, en dan is het meestal al te laat. :=

Lekker antwoord geef jij zit net iedereen dit meisje op haar donder te geven dat ze met een paar longeertouwen en een skelter aan het mennen is en goed spul moet kopen. Een net tuig en een net wagentje en laat jij een filmpje zien van een paard met een net tuig en een net wagentje waarbij het helemaal misgaat en dat moet ze dan ook maar even aan haar ouders laten zien. Naar aanleiding van jouw bericht, ben ik geneigd te zeggen, alle paarden het land op en niets meer mee doen of bij in de buurt komen, want er kan altijd wat gebeuren.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:24

oef heel gevaarlijk dit zeg, ik schrok me kapot :oo
Maar gelukkig ben je geen type die niet echt luistert, en nu wel in ziet dat je niet erg goed bezig bent! Lekker een goed tuig + kar aanschaffen, misschien een menlesje nemen, en dan ben je goed op weg!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:40

Ik denk dat de ts nu wel goed begrijpt dat dit niet helemaal verantwoordelijk was.
Al ben ik vooral van jou fimpje geschrokken thomas5. Heeft dat paard wat z'on smak
maakt het overleeft of niet?