Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb het praten dus moeten afleren, daarom vraag ik me nu af of ik mijn bijrijdster mag laten praten of niet?
Ze rijden zowel op stem- als op been/gewichtshulpen...het ultime rijden voor de luie ruiter
) dat mensen op een paard reden en zo enorm schreeuwde dat ik het paard bijna oordopjes had aangeboden 
Ja mijn bijrijdster gebruikt het gewoon voor stap, draf, galop en halt. (veel verder zijn we nog niet met ponylief
) Met de beenhulpen gaat hij ook wel in draf, maar het lijkt alsof hij dan zo hard twijfelt of hij wel mag dat hij onmiddellijk terug in stap valt. (bijrijdster doet het wel goed, is niets op aan te merken) Als je "draf" zegt, gaat hij heel zelfzeker in draf. Het lijkt alsof hij met de stemhulpen veel meer duidelijkheid heeft.
Maar met de naam vd pony ervoor roepen is wel erg handig lijkt me! inge_romeo schreef:Maar is het op een wedstrijd niet zo dan, dat als iemand het proefje voorleest en roept arbeitsdraf dat de pony dan al gelijk gaat draven? Want dan zou ik gewoon overstappen op het been geven..
succes!
Ik moet dan altijd het commando draf geven. (ofwel moeten ze een tik met de zweep geven, maar dan geef ik het commando liever zelf)