Zeg meiden 13/16 jaar.
Vraag me af hoe dit komt?
Laat jullie filosofie eens los

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Doubtless schreef:Misschien is het ook wel een kwestie van snel resultaat willen zien?
Dressuur is gericht op ontspanning, van achter naar voor, op eigen benen lopen, balans, impuls, etc. Voor je daar als ruiter aan toe bent om bewust mee bezig te zijn, zijn velen al jaren verder. Terwijl het aanleren van een kusje, jambette of op blok staan veel sneller gaat?
stef schreef:Waarom vind je dressuur saai en VD niet? De basis is nl hetzelfde: Een paard iets leren....
Betreft kleinere pony's, mwah, ik zie ook veel haflingers, fjorden, etc...
Batlow schreef:Omdat de kunstjes die je kan leren leuk zijn. De jongeren doen vaak de kunstjes zoals steigeren, spaansepas/jambette, liggen, buigen, knielen. Vaak weten ze ook niet dat dat gevaarlijk is, omdat daar eigenlijk veel aan vooraf moet gaan (basis)
Manegepaard schreef:Batlow schreef:Omdat de kunstjes die je kan leren leuk zijn. De jongeren doen vaak de kunstjes zoals steigeren, spaansepas/jambette, liggen, buigen, knielen. Vaak weten ze ook niet dat dat gevaarlijk is, omdat daar eigenlijk veel aan vooraf moet gaan (basis)
Ik denk dat de meesten toch echt wel weten dat dat gevaarlijk is, maar het liever niet inzien. Maar nu moet ik er wel bij zeggen, het eerste topic dat ik daarnet aanklikte van een 15 jarige die deze kunstjes ook deed, had het ook over veel basis en dat zag er allemaal prima uit.
VisibreTeam schreef:Doubtless schreef:Misschien is het ook wel een kwestie van snel resultaat willen zien?
Vergis je even niet dat vrijheidsdressuur ook VEEL van een paarden lichaam vraagt
Voor een correct uitgevoerd compliment/klassieke buiging moet je ook kijken naar wat je met de spieren doet, spaanse pas moet verzameld en over de rug zijn, steigeren moet inprincipe vanuit verzameling... In vrijheidsdressuur komen ook VEEL normale dressuur dingen kijken