Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
uryanne schreef:Wanneer je een paard vasthoud bij de bakstukken heb je totaal niets te vertellen en inderdaad vinden veel paarden en ponies het vervelend en worden ze alleen maar lastiger. Ong. 15 cm. vanaf het bit aan de leidsels is beter.
Aan de lange lijnen oefenen vind ik persoonlijk altijd een betere en veiligere manier voor de meeweggebruikers om stilstaan te leren.
kiddokids schreef:uryanne schreef:Wanneer je een paard vasthoud bij de bakstukken heb je totaal niets te vertellen en inderdaad vinden veel paarden en ponies het vervelend en worden ze alleen maar lastiger. Ong. 15 cm. vanaf het bit aan de leidsels is beter.
Aan de lange lijnen oefenen vind ik persoonlijk altijd een betere en veiligere manier voor de meeweggebruikers om stilstaan te leren.
zo leer je het niet bij het halen van je bewijs...
kiddokids schreef:nee de leidsels dat klopt toch ook niet..
heeft de koetsier niks meer te vertellen.
je moet het net boven het bit vasthouden..
maar ga er eens een ander halster onder doen misschien een beter idee
kiddokids schreef:Heeft hij wel geleerd om ingespannen stil te staan tijdens de rit,
ja en dit doet hij dan super... rustplaatst zeg maar geen probleem
kiddokids schreef:in de bak doet hij het ook hoor,halthouden ongeduldig en dan omhoog komen
maar ik merk als ik zonder oogkleppen, men hij minder heftig reageerd op halthouden
dat vind ik dus zo vreemd
.
kiddokids schreef:ja esmeralda maar je komt uit een weg waar dus huizen vlak bij de weg staan je hebt dus geen zicht op de weg, hoe wil je dat dan oplossen.