welke oefeningen voor level 2 auditie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

welke oefeningen voor level 2 auditie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 17:40

ik ga level 2 auditie doen. on line en freestyle. wat moet je precies doen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:48

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:22

Die oefeningen kun je gewoon op Parelli Connect vinden bij de audities.
Ik heb even de eerste link van Cassidy aangeklikt, maar die klopt in elk geval niet meer met het huidige.

Maureen95

Re: welke oefeningen voor level 2 auditie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 11:15

Nee die klopte ook idd niet. Maar willen jullie het misschien ook hier gewoon neerzetten? Mijn comp wil sommige pdf bestanden niet openen

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:07

Maximaal tien minuten aaneengesloten film maken met de volgende dingen:

Online Level 1/2 (Level 1 12ft line, level 2 22ft line)

obstakels:
twee vaten

taken:
friendly game met stick en string
Leg Massage voor- en achterbenen
Trot to back up met paard achter je

Gangen:
achteruit
halt
stap
draf

Patterns:
Toutch it (neus Level 1, voeten Level 2)
Figure 8 (stap voor Level 1, draf voor level 2)

Freestyle
Obstakels:
twee vaten

Taken:
op- en afstappen
Lateral Flexion
Indirect/direct rein

Gangen:
stap
draf
back up
sideways

Patterns:
Follow the rail
Figure 8

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:48

NA >> NH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:10

Nu ik die hele uitleg zie staan gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid ...
Ik zie bv. staan
Taken:
op- en afstappen
Lateral Flexion
Indirect/direct rein

Dus om auditie te kunnen doen moet je op je paard?
Hoe zit dit dan met de mensen die niet meer kunnen/willen rijden (of gewoon te groot zijn)? Kunnen die nooit auditie doen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:23

Niet kunnen ligt niet altijd aan de persoon ..
Maar je kan dus eigenlijk alleen auditie doen als je echt ook rijdt enzo? Dus mensen met shetlanders en dergelijke hebben pech?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:25

Als je de levels wilt behalen, zou je dat dan op een paard moeten doen waar je op kunt rijden...het paard hoeft je eigendom niet te zijn.

Op een gegeven moment ga je ook met hengsten aan de slag. Dan kun je ook niet zeggen: ik heb een ruin, kan ik het daar dan niet mee doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:27

Ok, het is dat gewoon wat ik me afvroeg :j Als je echt wil doorstromen en het echt officieel wil doen zeg maar moet je dus gewoon zorgen dat je het juiste paard/de juiste paarden hebt :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 01:09

[***] schreef:
Dus om auditie te kunnen doen moet je op je paard?
Hoe zit dit dan met de mensen die niet meer kunnen/willen rijden (of gewoon te groot zijn)? Kunnen die nooit auditie doen?

Je kunt toch ook alleen auditie doen binnen een ding, bv. alleen online? (Denk ik, ben niet zeker)
Je hebt dan alleen niet je volledige level.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:46

ja hoor je kan alle savvys apart doen op auditie.
ik heb heel lang alleen online level 2 en liberty level 3 gehad...
je krijgt dan geen gekeurde string maar wel een certificaat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:50

Ah zo, dus je kan wel stukjes doen en daarop beoordeelt worden (en al dan niet slagen), maar dan gewoon niet het volledige programma. Dat vind ik al fijner om te lezen :)

(ik was gewoon aan het denken: je zou maar eens met een Shet zitten, of met een paard wat door ouderdom/rug/andere problemen beter niet meer bereden kan worden .. Vandaar ;) ).

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:52

Citaat:
(ik was gewoon aan het denken: je zou maar eens met een Shet zitten, of met een paard wat door ouderdom/rug/andere problemen beter niet meer bereden kan worden .. Vandaar ).

En dan?
Als je graag je levels compleet wilt halen dan is dat iets om over na te denken; waarom wil je dat zo graag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:13

Ik zou het niet weten, moet je aan die mensen vragen :+
Ik bedacht me dat gewoon even omdat je ziet dat er ook mensen met pony's Parelli doen enzo en ik wist eigenlijk niet wat zo'n auditie inhield en zag dit nu, ik heb verder geen plannen in die richting ;)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:00

Ik heb het hele Level 2 beschreven, die bestaat uit twee savvy's; online en freestyle. Staat niet helemaal duidelijk beschreven, sorry daarvoor. Het zijn dus twee aparte filmpjes van tien minuten die je in moet sturen om level 2 af te sluiten. Dan krijg je een blauwe string.

Level 3 bestaat uit drie savvy's; online, freestyle en liberty. Dus ook weer drie verschillende filmpjes insturen om dat level compleet af te sluiten.

Level 4 bestaat uit vier savvy's; online, freestyle, liberty en finesse.

Allereerst hoef je geen auditie te doen. Daarnaast ben je vrij om niet je levels compleet te maken. Met een Shet kan je dus best naar online en liberty naar level 4.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:19

TurdusMerula schreef:
Citaat:
(ik was gewoon aan het denken: je zou maar eens met een Shet zitten, of met een paard wat door ouderdom/rug/andere problemen beter niet meer bereden kan worden .. Vandaar ).

En dan?
Als je graag je levels compleet wilt halen dan is dat iets om over na te denken; waarom wil je dat zo graag? :)

Idd, ga je voor die string of voor de betere band met je paard? Als je je gaat om de string, dan moet je je afvragen wat de drijfveer is achter Parelli. Gaat het je om de band met je paard, zou de hele officiele certificiering je aan je bips moeten oxideren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:38

Waarom is die er dan eigenlijk? Die officiële certificering?
(mij persoonlijn zou het inderdaad dat laatste doen, ik heb mijn pony's nu éénmaal en ik ga die niet inruilen omdat ik een bepaald examen wil halen ofzo :+ ).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:39

Een tegenvraag: waarom denk je dat de officiele certificering er is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:43

Ik weet het niet? Ik neem aan dat je die nodig hebt als je officieel Parelli-instructeur wil worden. Maar een verdere reden zou ik niet meteen zien .. Het is natuurlijk leuk om te zien of je de dingen die je doet goed genoeg doet, maar dat kan je dus ook met de dingen apart heb ik begrepen, dus waarom je het totale plaatje zou willen hebben ... je ne sais pas ...

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:58

Cassidy schreef:
Idd, ga je voor die string of voor de betere band met je paard? Als je je gaat om de string, dan moet je je afvragen wat de drijfveer is achter Parelli. Gaat het je om de band met je paard, zou de hele officiele certificiering je aan je bips moeten oxideren....

Als het je gaat om de betere band met je paard, hoe meet je dan "verbetering"? Audities zijn de graadmeter van je vooruitgang als horseman en de relatie met je paard. Als je de relatie onder de loep wilt nemen, tape je een auditie. In tien minuten met de voorgeschreven oefeningen die er staan komt de waarheid vanzelf boven. Niet altijd leuk, wel goed om mee verder te spelen ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:59

Op het moment dat ik geld voor een cursus met mogelijkheid tot bijbehorende certificaten moet neertellen, ga ik er voor zorgen dat ik de officiele certificaten ook kan behalen. Jammer voor de shetjes/niet rijdbare paardjes die ik eventueel thuis moet laten....dan zorg ik voor een paard waar dat wel op lukt.
Kost allemaal genoeg. Doe het in een keer goed, ipv achteraf te moeten zuchten van: "had ik maar...."

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:00

Wicky schreef:
Cassidy schreef:

Als het je gaat om de betere band met je paard, hoe meet je dan "verbetering"? Audities zijn de graadmeter van je vooruitgang als horseman en de relatie met je paard. Als je de relatie onder de loep wilt nemen, tape je een auditie. In tien minuten met de voorgeschreven oefeningen die er staan komt de waarheid vanzelf boven. Niet altijd leuk, wel goed om mee verder te spelen ;)

Op het moment dat ik een betere band met mijn paard nastreef, zal het me aan mijn bips oxideren of een jury van buitenaf me gaat vertellen of iets wel of niet door de beugel kan. De beste jury is je paard zelf.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:02

[***] schreef:
dus waarom je het totale plaatje zou willen hebben ... je ne sais pas ...

Sommige dingen uit het programma zijn een graadmeter hoe het verder in het traject gaat verlopen. Een goede basis is essentieel om op verder te bouwen. Lukt de basis al niet, hoe wil je een basis creeeren waarmee je verder kunt? Alles wat niet volgens een "norm" is (maar dan weer, wie bepaald de "norm"), is drijfzand. En op drijfzand kun je echt niet bouwen....

Je zult eerst moeten gaan leren kruipen voordat je gaat lopen, en eerst moet leren lopen voordat je gaat rennen.....Afkortingen zijn er niet....