Wie fietst er ook met zijn paard/pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Wie fietst er ook met zijn paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 21:41

Ik zit met mijn pony in de kennismakingsfase, ik heb hem nog niet zo heel lang. Het is een pony van 1.15 dus te klein voor mij om op te rijden. Toch moet hij ernstig aan zijn conditie werken (hij gaat op termijn voor de kar), en omdat longeren wel leuk is, maar niet elke dag, zijn we samen gaan fietsen. En waarempel, dat is me toch leuk zeg! Hij is dan ook wel heel braaf hoor, zelfs galop doet hij perfect aan een halstertje. En ik fietsen als een gek natuurlijk:-) Buiten dat het erg ontspannend is, is het ook nog goed voor de lijn, en onze band! Want hij drukt zijn neus vaak tegen mijn hand als hij draaft, alsof hij mn luchtje op wil snuiven, heel leuk. Ondertussen ook wel een tussenstop natuurlijk, ik op een bankje, hij al smakkend op wat vers verworven grasjes.
Ik kan het echt iedereen aanraden, mits je paard/pony hiervoor geschikt is, en niet schrikkerig is.
Ben toch benieuwd of meer mensen dit doen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:42

Ik doe het met mijn merrie. Zij in galop door de berm, ik hang aan de hals, hoef ik niet te trappen. Is ook fijn met de dijk op fietsen in draf.

Bhriseis

Re: Wie fietst er ook met zijn paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:47

Ik ben zo jaloers!! Wat lijkt het me geweldig dat te doen!

Maar ik zou zo bang zijn dat ik door klungeligheid zou vallen ofzo, waardoor het halstertouw valt en de pony schrikt en wegrent ;( Nu is het wel heel erg smal aan de weide, dus als er een auto aankomt zou je met je paard naast je geen plek hebben met een fiets erbij.. Maar toch, had ik er maar het lef voor... :o

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:48

Ja hoor, ik fiets met mooi weer ook wel eens een rondje met m'n (KWPN-)merrie. Zij vindt het helemaal fantastisch, en ik werk tegelijk aan m'n conditie. :D
We trekken dan wel vrij veel bekijks, als we op deze manier voorbij komen 'scheuren'. :))

(Uiteraard komen we alleen op rustige wegen met weinig verkeer, en is ze bijna 100% bomproof.)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:50

Ik doe het heel soms met een van de shetten, maar juist degene die ik voor de kar wil beleren vertikt het... (Doodleuk stil gaan staan vanuit het niets... Ze blijft vervolgens braaf staan, maar ik heb wel de blaren in mijn hand en val bijna van m'n fiets.)

De andere vind het geweldig, en voelt zich op deze manier heel veilig.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:51

Ik fiets niet heel regelmatig meer met Judy, maar ze doet het wel heel braaf. :) Af en toe heb ik eens zo'n dag dat ik beter niet op kan stappen en op deze manier toch "iets" van training kan doen.

mnkortleve

Volgens mij zijn hier al verschillende topics over. :+

Lunaeekie

Ja, zeker fietsen wij! Dat is leuk zeg!
Maar als ze iets te sterk zijn (in galop ofzo) zou je eventueel ook nog een hoofdstelletje om kunnen doen, en dan een halstertouw door het bitje, dan heb je toch nog net íets meer te zeggen

Marie508

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:52

Lijkt me echt leuk. Mijn pony heeft het ook bij zijn vorige eigenaar gedaan maar durf het zelf niet aan hahaha misschien ooit :p

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:53

Ja, ik dit vaker met mijn rijpaard als afwisseling en met mijn shetlandpony doe ik dit ook regelmatig. Zij moet binnenkort ook aan de kar en is dus ook een leuke manier om conditie te kweken. Als ze eenmaal voor de kar staat, blijf ik ook fietsen puur voor de lol en afwisseling.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 21:53

Leuk, al zoveel reacties! Ik doe het idd wel vooral in rustige omgeving, ik ga bij ons de stal af, dan een klein stukje over een polderweg met veel verkeer, dan duiken we een lekker breed fietspad op met veel berm, en dan komen we uiteindelijk in natuurgebied met veeeel berm. Ik vind het ook een goed oefening omdat hij een wat zwakke achterhand heeft, dus nu in hoog gras goed leert zijn benen op te tillen. Vind het echt geweldig om te zien hoe hij geniet van een galop, terwijl ik er niet op kan zitten!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 21:54

mnkortleve schreef:
Volgens mij zijn hier al verschillende topics over. :+

O dat zal best wel, maar ik denk dat elk onderwerp op bokt al 500 keer voorbij is gekomen denk niet niet? :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:54

Wij fietsen ook. Moet wel zeggen dat je het hier in de buurt veel ziet hoor, al is het alleen maar om het paard van de stal naar het land te brengen en vice versa. 1 Boer fietst hier op die manier elke dag in de zomer met 2 flinke tuigers tegelijk dwars door het dorp. Dat zou ik dan weer niet durven! :D

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:55

Dat lijkt me super leuk, maar ja ik denk niet dat mijn paard daar geschikt voor is. Mensen met foto's?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:56

Ik zou het opzich wel kunnen doen, maarja ben vandaag ook zonder pony zomaar op de zandbak in de achtertuin bij ons beland dus denk dat ik maar niet met een pony moet gaan fietsen dan :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:58

Ik doe het ook, alleen ligt het loopt tempo van mijn shet erg laag.. :+
maar als je hem voor de kar hebt / ohz is hij opeen super snel! :')

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 21:59

dancer_ schreef:
Ik zou het opzich wel kunnen doen, maarja ben vandaag ook zonder pony zomaar op de zandbak in de achtertuin bij ons beland dus denk dat ik maar niet met een pony moet gaan fietsen dan :')

Hahaha wat heb je gedaan dan?

zuske schreef:
Dat lijkt me super leuk, maar ja ik denk niet dat mijn paard daar geschikt voor is. Mensen met foto's?

Helaas ik niet, ben altijd alleen...en dat erbij doen is niet handig

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:01

Zal ik binnenkort eens een foto maken? <<)

dancer_

Nouja ik knalde tegen de rand aan en toen ging mn fiets opeens naar de andere kant en toen viel ik zo bam op de zandbak, alle planken doorgebroken :x

MarlindeRooz

Dan fiets ik daar met 1 paard en een hond _O-

Bhriseis

Wat fantastisch zeg! Misschien moet ik het maar eens uitproberen op de weide en zien hoe dat gaat (al weet ik niet wat mijn Fjord van zo'n tempoverhogend-fietsje zal vinden := )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:03

Mag ik je een tip geven, neem een fiets met een terugtraprem! Handremmen is geen aanrader!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:05

Mijn usericoon foto is fietsende voort gemaakt ;).
Dennis vind het heerlijk, die gaat helemaal uit z'n dak als hij mag. Roos vind het stom (doet het wel, maar doe ik er geen plezier mee), Whitney en Judith doen het ook graag.
Heb ook een dekhengst in training gehad waar ik heel veel mee gefietst heb, die ging als de brandweer en vond het ook super.

Meestal fiets ik wel met een hoofdstelletje in of een kettinkje onder de kin. Maar ook pony afhankelijk.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:07

Gypsy schreef:
Ik doe het heel soms met een van de shetten, maar juist degene die ik voor de kar wil beleren vertikt het... (Doodleuk stil gaan staan vanuit het niets... Ze blijft vervolgens braaf staan, maar ik heb wel de blaren in mijn hand en val bijna van m'n fiets.)
De andere vind het geweldig, en voelt zich op deze manier heel veilig.

Haha, dit is echt precies wat 1 van mijn shet ook doet... En je kan dan niet gelijk een tik op z'n kont geven. Heel vervelend, maar gelukkig leert hij het langzaam wel.

Maar ik ben er onderweg wel handig in geworden. Galoperen doen we ( mits hij te houden is) ook in de berm.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:11

Ook leuk als je hond en je paard besluiten bijna over elkaar te struikelen.. ehm ja..