Heyy, Mijn Tinker Binky heb ik met 5 jaar gekregen, hij 5 jaar hoor , en was nooit ingereden,dus ik had hem samen met mams ingereden. Maar longeren hebben wij nooit aan gedacht,een jaar geleden begonnen we eraan! iedere x als we met halster, of hoofdstel of wat dan ook longeren, hy blyft dreigen enzo! En hij kan wegrennen , door zijn hoofd weg te trekken. Zou het helpen met bijzetteugels, en zo'n longeertuig op zijn rug? Dan kan hij zijn hoofd niet meer wegtrekken toch? Heeft iemand tips?
Het dreigen doet hij waarschijnlijk omdat hij je wil imponeren wat wil zeggen dat hij de baas over je wil zijn een bijzet teugel zal niet helpen omdat hij zijn hoofd dan makkelijk tussen zijn voor genen kan zetten en gaan bokken waardoor hij.net.ook weg kan rennen probeer heel rustig te beginnen met stappen niks haasten en leer hem dat.hij niet in joun ruimte mag komen. Dat die je door met hem door de bak te lopen en als hij joun ruimte in wil komen met het touw rondjes naast je te gaan draaien. Ik hoop ga.je.hier wat aan hebt
Ik moet even kijken welk weer het vanmiddag wordt of ik naar de duinen ga of ff longeren dan, heeft iemand eenv site om foto's te uploaden voor de link?
Ik zou ook begeleiding zoeken Mijn merrie draaide om en dreigde, maar viel niet aan. Uiteindelijk heeft een cursist van Eddy Modde me geholpen. Dankzij haar is de rangorde tussen ons nu duidelijk en weet ik wat ik moet doen als mijn merrie probeert hoger in rang te komen. Zelf aanklooien zou ik niet doen, zeker niet met hulpmiddelen.
Ik heb gelijkaardige problemen gehad met onze merrie, bij het longeren ging ze stijgeren voor mijn neus en ook rijden ging totaal niet meer goed (bokken, rennen, ...)
Ik heb professionele hulp (Horse control) gezocht en uiteindelijk bleek mijn merrie een pittige dame en profiteerde ze van de angst die ik ondertussen voor haar had gekregen ..
We hebben gewerkt aan wegsturen, oefeningen rond dominantie, ruimte gedaan en het longeren doe ik tegenwoordig altijd vrij, gaat prima .. Rijden gaat dan een keer wel, dan een keer niet - ik moet zelf altijd even een klik maken en meteen laten zien wie de baas is, pas dan zal ze het accepteren en gaat het voor het overige prima.
Zeker dus professionele hulp zoeken of iemand die weet wa ie doet want het kan alleen maar erger worden weet ik uit ervaring En oefenen, oefenen, oefenen nadien!
Ik had met(prossesioneel) iemand van internet een afspraak gemaakt, en we zijn gisteren begonnen met longeren, dreigen deed ie gewoon niet, later probeerde ik het zelf. Ook niet, zou het nu opgehouden zijn?
Nee, waarschijnlijk niet. Een professional stelt zich waarschijnlijk anders op dan jijzelf. Het kan zijn dat je paard hier (even) van onder de indruk was. Maar het is zeer waarschijnlijk dat 'ie ook met deze persoon zal kijken of de verhoudingen veranderd kunnen worden (door aan te vallen).
steefian
Geplaatst: 26-04-12 12:58
kijken of jullie kunnen longeren met dubbele lijnen. dan comminuceer je met het paard in zijn taal dan kan je hem altijd corrigeren door de buitenlijn iets aan te nemen als hij naar je dreigt. dan blijft hij op zn eigen stukje, andersom precies het zelfde. waar jij moet staan, is in een hoek van ong 45 graden, tussen zijn billen en ooghoeken
hallootjes, de afspraak met het andere persoon was gisteren, en vandaag ging ik zelf longeren, perfect! alsof ie het altijd al gekunt had?! Vaak longeren zou dat helpen?
cheybinky
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-12 18:25
Ik kan weer prima longeren nu! Het heeft geholpen, dank jullie voor de tips. hier kan een slotje op,als ik dat mag zeggen
cheybinky
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-12 18:27
Ik kan weer prima longeren nu! Het heeft geholpen, dank jullie voor de tips. hier kan een slotje op,als ik dat mag zeggen
Het klinkt zielig, maar toen mijn zusje(8) mijn shetlanderruin ging longeren, begon hij naar haar te steigeren. zij heeft hem toen een paar rake klappen met de longeerzweep gegeven, ja sorry maar ik laat mijn zusje niet pletten door een dikke shet die denkt dat hij zo'n klein meisje wel de baas kan.
Normaal ging het longeren altijd goed, maar hij had lang niet gelopen.
xTesslove
Geplaatst: 23-05-12 19:35
Mijn haflinger had dit ook. Ik heb hem met een longeersingel met touwtjes in de hoogste twee gaatjes (lichte buitenstelling) laten lopen. Het is belangrijk dar hij voorwaarts is. Als hij weer naar het midden komt moet je gewoon een tik geven en zo duidelijk mogelijk duidelijk maken dat je de baas bent. bijvoorbeeld door een schreeuw of een tik op de neus te geven. Mijn pony luitert nu perfect, en ik ben nu veel liever tegen hem dan wat ik hier boven beschrijf, duidelijkheid bij dit soort pony's is gewoon heel belangrijk. Ik lees graag in een berichtje of het is gelukt!
Je niet laten doen, heeft mijn ruin ook een eind gedaan! Zorg vooral dat je handschoenen draagt bij het longeren, want ik garandeer je dat het énorm brand wanneer het longeertouw doorheen je vingers glipt!
Bij mij op stal was er ook een meisje die dit had met haar paard, maar ze behandelde hem als oud vuil. Altijd roepen en tieren en slaan... Ik veronderstel dat jij dit niet doet?