Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kiwiwitje schreef:Mijn paard vertikt het om in het begin te stappen aan de longeerlijn.. meestal galoppeert ie eerst aantal rondjes of een flinke draf en dan krijg je hem ook niet in stap. en dan stap ik meestal 1 of 2 rondjes voor ik hem bijzet. als je hem even laat gaan doet ie t wel en ook als ie helemaal klaar is stapt ie gewoon. met rijden stap ik wel altijd. Dat is de ene keer ; 2 volledige rondjes en dan wat loswerken, dus voltes en paar pasjes wijken,appuyeren of stelling naar binnen of buiten op lange zijde. en de andere keer is het ruim 5 minuten lange teugel en dan geeft ie meestal zelf aan dat ie der wel genoeg van heeft en iets wil doen
galley schreef:Ik vind dit ook heel afhankelijk van hoe het paard staat. Als hij koud uit de stal komt is het een ander verhaal dan dat hij lekker door de wei heeft lopen banjeren, want dan is hij toch wel een beetje los. Longeren met alleen een longeerlijn heb ik nooit echt het practisch nut behalve het stoom afblazen gezien.