Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sasika schreef:"De paarden van Ysbrand Chardon worden bijv. ook vaak ohz. gereden. Niet alleen voor de afwisseling, maar ook om ze zo optimaal mogelijk te kunnen trainen. En die lopen goed dressuur ohz"
worden inderdaad onder het zadel gereden(manegelessen met gevorderde ruiters), maar om nou te zeggen dat ze goed dressuur lopen, niet bepaald (zij erg stug en dan heb ik het over de lippiz.)
Veder ga ik met de rest mee, het is ene goede aanvullig, ik wil mijn paard uiteindelijk ook voor de wagen hebben, maar eerst wil ik die onder het zadel doorrijden.
WhySoWhite schreef:op mijn oude stage zijn er ook paarden ohz voor de wagen gegaan. De meeste werden echt sterker en gingen fijner lopen. Bij één paard merkte ik dat die zwaarder op mijn hand werd ohz.. Dat is dus wel een nadeel.
JoyCiej007 schreef:sasika schreef:"De paarden van Ysbrand Chardon worden bijv. ook vaak ohz. gereden. Niet alleen voor de afwisseling, maar ook om ze zo optimaal mogelijk te kunnen trainen. En die lopen goed dressuur ohz"
worden inderdaad onder het zadel gereden(manegelessen met gevorderde ruiters), maar om nou te zeggen dat ze goed dressuur lopen, niet bepaald (zij erg stug en dan heb ik het over de lippiz.)
Veder ga ik met de rest mee, het is ene goede aanvullig, ik wil mijn paard uiteindelijk ook voor de wagen hebben, maar eerst wil ik die onder het zadel doorrijden.
Ik had het niet specifiek over de lipi's.