Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Happie schreef:Dan is de vraag ligt het aan jou of aan je fjord. Waar sta je als je longeerd hoeveel ervaring heb je? Gebruik je een zweep? Is de ruimte afgesloten? Hoe is je houding?
Happie schreef:Je eigen lichaamshouding is bij het longeren heel erg belangrijk. Je paard reageerd op jouw houding en aansteuring dus als die niet goed is kan je niet verwachten van je paard dat die het wel goed doet. Mijn tip is neem eens les in longeren dat is ook een vak appart net als dat je rijles hebt. Om verder tips te kunnen geven moet ik echt eerst wat zien een filmpje.
Laura_x_ schreef:Ik ga mee met Happie. Heb je er geen filmpje van?
Een stuk afzetten wil vaak wel helpen. Maar ik vind ook dat je moet kunnen longeren in een 'grote' bak.
Ik denk dat dit aan je lichaamstaal ligt en jij niet genoeg overwicht hebt op je fjord. Puur gebaseerd op de inhoud van je posts.
.Citaat:Begin dan eerst eens met een bit in te doen ipv dat halster
annebe schreef:.Citaat:Begin dan eerst eens met een bit in te doen ipv dat halster
Vooral doen!!!Hiermee los je geen probleem op, maar creer je er nog een bij.
Paard heeft moeite met zijn balans.
Dit is op te lossen op door bv de ruimte wat kleiner te maken of eerst in stap den draf heel veel overgangen te rijden.
Nergens lees ik trouwens hoe oud Fjord is?!