Even vooraf,
Ik heb al een poosje in mijn hoofd zitten om tiamo te leren steigeren, echter lukte het me gewoon niet om dit vanuit het spelen aan te leren, al maakte ik nog zo'n korte wending vanuit de stap, draf of galop, ze is heel lenig dus maakte gewoon een bochtje met haar shettenlijf

Ja, heeel af en toe maakte ze iets wat op een hupseltje leek, natuurlijk gelijk met commando erop beloond..maar het kwartje viel niet, en hoe ik ook probeerde om haar te motiveren (ja geloof me ik stond daar maar te springen en roepen, ze keek me aan met een blik van; wat bedoel je nou baas?

Maar vandaag dus weer lekker aan het spelen, en opeens steigerd ze dus gewoon uit het niets, maar met een hele capriole erachteraan en 10 bokjes

Ik doe nu zo'n jaar echt aan vrijheidsdressuur met Ti Amo en ze kan al':
-volgen stap/draf
-achterwaarts
-wijken voor druk
-targetten
-nee schudden
-flemen
-jambette
-achterbeentje opheffen
-spagaat
-buiging (klassiek en diep)
-compliment
-turn around
-kusje geven
-voetballen
-voerweigeren
en nu dus ook steigeren

De ene keer doet ze het wat uitbundiger als de andere keer, dit beloon ik hier gewoon beide, aangezien het haar eerste steigers echt op commando zijn, als ze goed snapt wat de bedoeling is wil ik het natuurlijk over een paar keer gewoon uitbereiden naar het laag en hoog steigeren op commando, maar eerst de basis maar is

xxx