Bedoeling is om misschien ooit, als het wil lukken, de pony voor een wagen te spannen. Vandaar dat we nu dat soort dingetjes allemaal oefenen. Ik heb 2 lijnen van 6m waardoor je dus een heel stuk achter je pony loopt. Nu kreeg ik tijdje terug te horen dat dit, ook voor mennen, niet nodig is. Beter is om gewoon naast de achterhand van je paard te lopen, dus het lange teugelen zeg maar.
Dus dit gingen we vandaag eens doen, had het wel al eerder gedaan maar niet in draf. Vandaag dus wel in draf en .. ik kan niet volgen
Hoe doen jullie dit? Ik zou echt moeten gaan meelopen en dat kan ik niet, maar in de filmpjes zie je de mensen toch ook gewoon (vlot) meestappen? Ik heb nu wel geen shetlander, maar een gewone grote pony, maar ik heb het ook al met grote paarden gezien, alleen was die draf wel héél verzameld volgens mij. Kan dit ook met een gewone draf? Hoe moet je dat doen?Ik heb filmpjes van vandaag, daar ga ik nog een topic van maken, dan krijgen jullie een beeld van wat ik bedoel

Ik heb dan voor het drafgedeelte maar gewoon de lange lijnen (dus 2x zoveel meter) gebruikt, en dit ging wel .. maar dan is het lange teugelen-idee weg. Als jullie begrijpen wat ik bedoel
Of ja, ik kan natuurlijk wel rennen
maar echt in de vorm van training ... heb nogal problemen met spieren & pezen en zo in een piste rennen doet mij echt geen deugd
Stukje kan wel, maar dat is zo weinig dat ik dan niet echt kan trainen denk ik ..
Eigenlijk is alles wat ik doe in zo'n training beetje dubbele longe, maar ik varieer mijn positie van lopen dan ... 
, maar ik moet ook nog gewoon kunnen functioneren in mijn fulltime baan, en daar heb ik nu al moeite mee