Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dus je bent niet alleen 
).. Dus ik dacht ook "vragen en enkel betere pogingen belonen" .. naja, na een paar gefrustreerde pogingen houdt die van mij er dan maar gewoon mee op en reageert zelfs niet meer op het commando ... (dit ook als ik het allemaal spelend doe en met afwisseling van anderen dingen tussendoor, of ook als ik wat strenger wordt en het gewoon vraag zoals ik hem vraag weg te stappen bij het longeren ofzo, dus dat sommige dingen gewoon moeten .. maakt allemaal niet uit). 

En dan ga ik nog eens aan het VD-en
En ondertussen hoop ik dat er hier nog wat interessante dingen langskomen
je kunt beter met een balkje werken
Met een balkje moet ze nog ook even het vertrouwen krijgen, ze vind het balkje dood eng, staat er een beetje onzeker bij en als ze dan toch een stap eroverheen zet en ik wil haar terug zetten, lukt dat dus niet omdat ze dat eng vind om haar voet weer terug over de balk te zetten

(hele tijd geleden)
te doen en toen pakte ik gewoon zijn hoef, trok die naar me toe, deed hem omhoog en strekte dus gewoon zijn been helemaal omhoog
En terwijl ik z'n been daar had, gaf ik hem een koekje. Ik leerde hem de box aan vanaf de zijkant, gewoon de hulp die ik wilde voor de Jambette en deed dan gewoon precies hetzelfde weer. Na drie keer snapte hij het
Hij deed het nog niet super hoog, maar ik deed gewoon op het moment dat hij het deed, tikjes tegen zijn schouderbotje, en sloeg hij hem helemaal uit en erg hoog. Ik wilde dat hij een mooie houding aan nam terwijl hij het deed, dus koekje bij z'n boeg gehouden terwijl ik de hulp gaf