Cobe geen zin & [***] aan de picknick

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe geen zin & Boke aan de picknick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:22

Vandaag waren mijn beide mannen slachtoffer.
Ze hebben zo'n 3 weken niks meer gedaan, en [***] vond het duidelijk wel prima, dat luizenleventje :P Hij had er dus niet zo'n zin in vandaag, jammer voor hem dat hij dan toch moet ~~}>

Aanschouw met wat ik moet werken (al blijven het momentopnames en kon ik vandaag héél goed timen :P )

1. Ik zie het niet zo zitten baasje
Afbeelding

2. Ik zie het echt niet zitten hoor ^)
Afbeelding

3. Hij kan het wel!
Afbeelding

4. Maar soms ook niet :P
Afbeelding

5. Ik .. wil .. niet
Afbeelding

6. Waarom moet ik nou! ^)
Afbeelding

7. Waar hij zich het beste voelt, in z'n weide :Y)
Afbeelding

Hopelijk heeft hij er volgende keer iets meer zin in :))

[***], de nieuwe, was ook aan de beurt. Vind het nog moeilijk om met hem te werken, hij is blind aan 1 oog dus dat is erg wennen. En verder moet hij nog wennen aan de omgeving en mijn manier van doen etc. etc. Dus het doel nu vooral is veel rust brengen, veel plezier hebben en gewoon proberen hem ontspannen rond te laten lopen en dat heel erg belonen. Het ging behoorlijk moet ik zeggen, hij heeft zich in ieder geval niet kreupel gelopen zoals laatst :Y)

8. Ik zie .. ik zie ..
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Zie je mooi dat er toch nog veel spanning in zit
Afbeelding

11. En al wat beter :)
Afbeelding

En toen we klaar waren had ik honger, en mijn auto stond onderweg naar de weide en daar lag een lekker broodje in :9 Dus gingen we picknicken :D

12.
Afbeelding

13. Hij begon z'n lippen al af te likken _O-
Afbeelding

14. Wij tweetjes :)
Afbeelding

15. Oi :7
Afbeelding

Hij is toch zo'n leukerd <3
Gewoon gezellig samen niets doen, ging best wel goed :Y)

Bedankt voor het kijken :)

Eleanne16

Re: Cobe geen zin & Boke aan de picknick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:24

Leuk :D

xshaqxtroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:06

Die vacht ook ! CUTE :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:21

GVL - ITP ---> ITP

en weer van ITP ---> GVL - ITP, misverstand opgelost na pb-wisseling met TS

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:05

Knapperds! Heul leuk Sabine! :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:07

Was de laatste niet die manegepony uit je andere topics? Leuk beestje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:09

Dank je wel xAlientjex :D

xshaqxtroy : over welke vacht gaat het dan? :P

Thanks gem!
Ookal lijkt het niet zo, ik was eigenlijk wel serieus aan het werk met hen :Y) Poging tot toch :+ Het zijn niet gewoon losgooifoto's of dergelijke, alles was van moeten :P En de picknick was een soort van schriktraining, al had hij duidelijk geen schrik :+ Wilde gewoon eens zien wat hij zou doen in zo'n situaties en dan eventueel daaraan werken, maar er viel niet veel te werken :))

Dank je wel ZusJacobs :D

@ liekec : die laatste is inderdaad die manègepony :j Thanks! :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:11

Leuke pony's :)

Heb Cobe vaker in topics voorbij zien komen! Maar hij blijft chaggerijnig kijken of niet? :+

Heb je ze toch naar de nieuwe stalling verplaatst? Meen het te herkennen van de foto's in je andere topic.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:17

Die ogen op de laatste twee foto's, wat zijn ze grooot! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:32

@ Laura_x_ : hij heeft z'n momenten :+
Hij vindt het vooral een probleem als ik iets teveel druk geef, dan gaan die oren nogal eens plat, en zeker als hij een baaldag heeft :P Maar hij kan het ook gewoon goed hoor, zal volgende keer lieve foto's posten :P :)) Ivm de nieuwe stalling kan ik niet meteen volgen denk ik?

@ Adamootje : is dat zo? Het rechteroog is een raar oog, dat is waar .. daar is hij ook blind aan ;)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:35

Oooh oke ;) Haha is goed :)

Jij had toch een topic over dat je je pony's naar een andere stalling (weidegang + schuilstal) wilde doen? Maar deze stallen waren dan wel anders zegmaar, minder 'nieuw'. Stonden ook foto's in enzovoorts.
Ik weet toch voor 90% zeker dat jij dat was? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:38

Ja, dat klopt inderdaad, maar daar staan ze nog niet, vraag me af waar je dat op de foto's herkent? (gewoon nieuwsgierig hoor). Ik ga ze in ieder geval wel verhuizen :j Moeten alleen nog wat dingetjes geregeld worden (wat opruimen en alles goed afwerken en de weide verdelen en de mest moet nog in de grond en dergelijke), zal nog wel een paar weekjes duren denk ik :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:45

[***] schreef:
@ Laura_x_ : hij heeft z'n momenten :+
Hij vindt het vooral een probleem als ik iets teveel druk geef, dan gaan die oren nogal eens plat, en zeker als hij een baaldag heeft :P Maar hij kan het ook gewoon goed hoor, zal volgende keer lieve foto's posten :P :)) Ivm de nieuwe stalling kan ik niet meteen volgen denk ik?

@ Adamootje : is dat zo? Het rechteroog is een raar oog, dat is waar .. daar is hij ook blind aan ;)

Daar zal het wel aan liggen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:47

Denk dat het dat is wat je ziet :j Blijf het zelf ook elke keer maar raar vinden, en al helemaal in het echt :P

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:33

Nee, ik vind het niet raar hoor. Ik vond 'm zo schattig kijken zo met die oogjes. :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 08:22

Boke ziet er goed uit! Lekker pluizig en gepimpt :D En Cobe had er heel duidelijk geen zin in :')

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:53

Gave omgeving, die bomen daarachter, wow! Boke heeft een leuk kleurtje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:28

Dank je wel Sol! :D Hij krijgt zeker genoeg eten hé :Y) :)) (hij neemt het zichzelf wel, de vreetzak :+ ). En [***] ... achja ... dat is [***] hé :)) Komt ook wel goed :+

Thanks kiekeb0eee!
Is een hele leuke omgeving om in te staan, midden in de natuur :j Ik werk daarom ook graag in de roundpen, die is echt omringt door struiken en bomen enzo, heb je heel weinig 'last' van anderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:34

Sielug hoor! Haha nee, leuk! :D

nadine_yvanaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:39

Haha, Cobe doet me zo denken aan Pumbaa, zou het familie zijn? :+ Die kijkt ook altijd zuur als ik wat van hem vraag en dan vraag ik nog bijna niks. Ik longeer hem altijd vrij, maar zelfs dat is nog te veel :n haha. Boke doet het goed zeg, fijn!

Lauraa0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:14

Leuke pony's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:29

@ passieAppel : wat is sielugh, dat ie moet werken als ie niet wil? :+

@ nadine_yvana : wie weet, [***] is in ieder geval een kruising .. zit volgens mij echt wel shetlanderbloed in :Y) Toen ik gisteren met [***] in de piste bezig was werkte ik met de dubbele longe (ging overigens prima) en toen op het einde gingen we nog een paar keer een klein sprongetje nemen, maar toen moest hij toch laten zien dat als hij echt wil hij er ook aan de dubbele longe gewoon vandoor kan gaan, dus ik hing erachter (want loslaten is niet snel een optie) :+ Hij ging niet echt op de ren, maar net hard genoeg zodat ik ook een tandje moest bijsteken :Y) En toen was er een meisje met een shetje en ik betrapte haar dat ze dat erna ook ging proberen, en die shet deed net hetzelfde :') Moest ik stiekem toch wel mee lachen :+

Thanks Lauraa0 :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:35

Leeeeuuuukkk :D Wat zijn ze verschillend in hun doen en ehm... laten, leuk om met zulke verschillende paarden aan de slag te gaan. Kunnen ze 't al goed vinden samen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:07

Thanks!
Ze zijn inderdaad heel verschillend, maar tegelijk hebben ze toch ook weer overeenkomsten. Ik vind het best wel moeilijk zo, moet soms echt denken met welke dat ik bezig ben :') Probleem met [***] is dat hij heel gevoelig (en onzeker) is, maar ik heb al gemerkt op stukken die hij kent dat hij daar net zo hard kan klooien als [***] ... De weg van de weide naar de poetsplaats is zo'n voorbeeld, en als je dan de poetsplaats voorbij loopt en verder een stuk over de weg loopt (dat stuk was hij toevallig nog niet geweest) dan is hij ineens één en al aandacht en loopt superbraaf mee. Is natuurlijk een stukje angst/onzekerheid, maar geeft wel aan dat als je die onzekerheid weg kan werken dat je je handen vol zal hebben :+ Ik ga nu vooral in stap met hem werken, ben gisteren na de wandeling nog wat in de piste bezig geweest met basis grondwerk, en dat ging super. Dus dat ga ik vooral doen en uitbouwen, vanalles in stap en dan later uitbreiden. Zodra hij gaat lopen of mag gaan lopen gaat hij zich zo opfokken dat het einde zoek is, dus bij [***] is het echt rust, rust, rust terwijl het bij [***] vooruit, vooruit, vooruit is. Héél handig :7

Ze uh .. goh .. zullen nooit vriendjes worden :+
Ik heb het opgegeven met die van mij .. ze hebben een maand samen gestaan maar staan sinds een paar dagen weer apart, is beter voor [***], want die zag toch af met [***] := En het leuke was dan nog dat dit blijkbaar niet zo gebeurde als ik in de weide was (want ik vond het best wel goed gaan) maar als ik niet in de buurt was liet [***] zich helemaal gaan .. andere mensen op stal vonden het toch maar zielig, dus heb ik ze voor [***]'s rust weer uit elkaar gehaald :) Nu gaat het goed :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:41

Cobe is gewoon veel te slim, wat een geniepigerd :=