[AR] Marathonwedstrijd 4-span Barsingerhorn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romy_tessa

Marathonwedstrijd 4-span Barsingerhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 11:03

Afgelopen zondag was de 4e wedstrijd van de Pin & Ga competitie in Barsingerhorn. We hebben super lekker gereden.
De linkerachter pony was voor het eerst mee op wedstrijd, is nu 5 jaar dus mocht nu mee naast zijn moeder die rechtsachter in het span loopt. Pony deed het super, hij schrok alleen van de allereerste pion waardoor hij opzij sprong en het balletje aan de andere kant viel. Ik had dit totaal niet verwacht omdat we thuis ook gewoon met pionnen trainen, dus ik was te laat met corrigeren. Ach hij mag lekker ervaring op doen.
We reden voor het eerst met deze wagen en de grooms stonden voor het eerst bij mij achter op omdat de vaste grooms niet konden. Met z'n allen hebben we een hele leuk dag gehad, het was super gezellig en het span liep ook super in de wedstrijd. Helaas kwamen we 0,2 sec te kort om de wedstrijd te winnen :P Volgende keer beter, nu wordt het waarschijnlijk in maart in Wieringermeer een hele spannende finale van de Pin & Ga competitie want we staan nu gelijk bij de langspan pony's.

Hier de filmpjes:
1e ronde

2e ronde

Een reactie zou leuk zijn :)

Ymor

Re: Marathonwedstrijd 4-span Barsingerhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:19

mooie pony's heb je er voor lopen!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:06

Gaaf, gaaf, gaaf :D.

Ooit......
Moet ik maar gaan lessen met mijn 4span bij jou ;).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:30

Super gaaf! Echt een onwijs leuk span! :+:

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:07

Om zo te kunnen rijden daar ben ik jaloers op Wat goed zeg

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 11:09

@Ymor, dankjewel!
@Dennis, gewoon doen, je hebt pony's genoeg :)
@MelanieB dankjewel!
@Modw, iedereen kan het vierspanrijden leren, oefening maakt kunst.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:51

Ik heb alleen het eerste filmpje gezien, maar je stuurt erg lekker door de hindernissen heen! Vooral bij de brug, verloopt het soepel; petje af
Mooi span veel succes nog met ze!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:42

Ik heb er pas 3 betuigd (oke, 4, maar m'n atactische oudje wil ik het niet aan doen).
Klavertje 3 staat wel op de planning voor binnenkort ;).
Eerst even voldoende tuig en een wagen bij elkaar sparen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:51

Gaaf Tessa !

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:11

Dankjulliewel
@ Dennis heb je alleen Roos, Witney en Lotje die betuigd zijn? Je bent ook met Benno bezig toch? Dan kan je van de zomer toch een keer vierspan rijden.... Ach gewoon proberen zo veel mogelijk in het span te rijden, dan loopt het vierspan straks zo weg

We hebben vandaag nog in Houten gereden, span liep weer lekker en voor ons gevoel ging het aardig hard, maar als je dan ziet hoe hard de rest rijd. Die rijden gewoon nog 30 sec sneller in het zelfde parcours.

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:14

Ziet er goed uit!
Gaat als een speer, en mooi kar ook

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:59

Vind het superknap.... en het ziet er zo beheerst uit (is dus echt knap!) 8-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:50

Leuke filmpjes tessa, ze lopen erg goed samen zo met amor erbij.
Wij hebben ons weer ingeschreven voor wennekers, ben je er dan ook?

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 11:40

Bedankt allemaal!
@ Laura, ja natuurlijk rijden we in Aalsmeer, we rijden beide dagen

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:18

Heb je voor het eerst live gezien in Houten. Zag er goed uit!

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:31

bontegevaar schreef:
Heb je voor het eerst live gezien in Houten. Zag er goed uit!

Ja ging ook echt super lekker! Met de shetten gingen we echt heel hard, dat was echt onze max.
En dan rijden de anderen met grotere pony's toch nog 30 sec. sneller dan ons, vooral omdat er veel lange lijnen in zaten kunnen hun meer gas geven dan ons.

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:46

Ziet er super gaaf uit hoor! Heb jullie de tweede keer in real life gezien.je hebt een onwijs leuk span hoor!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:25

@Bontegevaar, nu heb ik nog geen idee wie jij bent ;) Waarom deed jij niet mee met je span?
@Bren, deden jullie gister eigenlijk ook mee in Houten?

Ik heb ook nog een filmpje van Houten gister. De pony's liepen lekker, jonge pony deed het ook super voor de tweede keer. Had wel een paar stomme balletjes door mijn fout en kwam het tweede parcours te hard de brug af. Maar als je dan ziet wat voor tijden de andere vierspannen rijden, zelfs als ik de balletjes niet mee tel zit er gewoon 30 sec verschil in per ronde. Daar kunnen wij echt niet aan tippen. Zoals Dominique ook al zei dit is voor onze pony's gewoon max.

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:40

Leuk filmpje tes!

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:44

Code
@Bontegevaar, nu heb ik nog geen idee wie jij bent  Waarom deed jij niet mee met je span?

Haha, ik sta zelfs nog op je filmpje. Ik zit 5/6 mensen verder dan je cameraman/vrouw. Mijn man zit voor mij in een groen/grijs/witte jas. Je kunt mij niet echt goed zien. Ik heb een bruine muts op met oren ;)

Wij deden wel mee, maar dan met de tweespannen en niet met de bontjes maar met de welshen. We hebben een nieuwe welsh (net zelf beleerd voor de wagen) en hebben gekozen om de welshen dit winter door te trainen (moesten keuze maken, werken allebei meer dan 40 uur en kunnen er niet 8 volle bak in training houden) Mijn mannen zijn te oud om kort getraind mee te laten lopen. Niet goed voor de ouwe spieren ;) Stonden nog wel met vierspan in het boekje.

Misschien heb je ons wel gezien. Ons eerste rondje ging niet best. De gele balken gingen compleet tegen de vlakte. 2e rondje stuk beter, maar komen nog te kort. Snelheid was geen probleem, maar Boy had geen zin in het draaiwerk.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:01

Ziet er goed uit, Tessa! Vind het altijd zo knap hoe je rondstuurt met je kleine pony's.
Had je gisteren graag terug willen zien in de finale. Ben je al wel weer wat beter?

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 22:22

@ Bontgevaar haha heb je gevonden op het filmpje. Denk dat ik jullie niet heb zien rijden want heb de gele hindernis niet om zien gaan. Jammer dat het niet geweldig ging, maar dat komt vast helemaal goed. Idd je kan niet alles starten, dan moet je keuzes maken. Welke wedstrijden hebben jullie nog op de planning staan? Doen jullie toevallig mee in Aalsmeer?
@ Poeltje dankjewel, finale zat er echt niet in, had gehoopt dat we geen laatste waren, maar de rest heeft echt allemaal veel sneller gereden. Ach ooit komt er wel een groter span. Gaat redelijk, vandaag rustig aan gedaan.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:23

Als het warmer is kom ik een keer jouw kant op :j Ziet er zo gaaf en soepel uit, nog een paar jaar en kan ook vierspan scheuren!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 22:25

@Sappos Je bent welkom hor, gezellig!
@ Bontgevaar, heb even je profiel bekeken, wat een gave welshen zeg! Is het de bedoeling om die ook in vierspan te starten?

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:58

Citaat:
@ Bontgevaar, heb even je profiel bekeken, wat een gave welshen zeg! Is het de bedoeling om die ook in vierspan te starten?

Dit span wordt al jaren uitgebracht in klasse 3 samengesteld door mijn man. Alleen in de laatste jaren veel pony's vernieuwd. Vorig jaar een compleet groentje gekocht en 2 andere verkocht dus we zijn druk bezig om alles weer goed aan het lopen te krijgen. Mijn pony's staan hier nu voor de hobby en zorgen voor een gemaaide wei en de schimpies gaan weer mee dit buitenseizoen. Dit wordt voor Dino het eerste wedstrijdseizoen. Dus maar is even kijken wat het gaat worden :P