Ik heb een Fries van 3,5 jaar en ik denk dat zij onder het aarde/vuur teken valt.
Ze is echt een pittig ding en draait haar hoef er niet voor om, om te gaan steigeren als je met haar loopt of vlak bij je te bokken.
Hierdoor ben ik een tijdje best wel bang voor haar geweest, maar langzaam beginnen we nu vertrouwen in elkaar te krijgen.
Alleen als ik met haar los werk, en haar dus van me af wil hebben, dan wordt ze heel boos.
Ze bokt dan echt richting mij.
Vorige week stond ze buiten en hebben een paar kinderen haar opgejaagd zonder mijn medeweten.
Toen ik het zag, heb ik haar opgehaald en er was niets met haar te beginnen.
Ze was zo ontzettend boos, sloeg tijdens het wandelen richting de stal 3 keer achteruit en kwam daarna 2 keer omhoog.
Als ik haar los heb en ik loop bij haar in de bak gaat ze met haar hoofd draaien, vlak bij je en wil ze soms naar je bijten en steigeren.
Ik heb haar dit ook naar een ander paard zien doen, zij zijn de beste maatjes.
Ik denk dus dat dit gewoon spelen is en dat ze nog niet helemaal snapt dat ik geen paard ben.
Ze is verder wel een echte knuffelbeer en kroelen vind ze heerlijk, ik heb haar gelukkig zo ver dat ze niet meer terug kroelt

Ik wil nu graag met het loswerken van Emiel Voest gaan beginnen, maar ik vraag me een beetje af hoe ik op haar explosieve gedrag moet reageren.
Ik heb het filmpje Fase 1 van Emiel bekeken en daarin zie je een paard dat lichtelijk hetzelfde gedrag vertoond, Emiel negeert dit gewoon.
Alleen heeft mijn paard dit iets heftiger en komt dus ook gewoon op je afgestormd en rent (bijna) over je heen.
Ze is erg groen, en beschermd opgegroeid, meestal met 1 ander paard/pony bij haar.
Het enigste wat ze heeft moeten doen is van en naar de stal in de winter.
Heeft iemand tips en trucs voor dit paard of voor mij?
Ik zal kijken of iemand op de manege een filmpje kan maken zodat ik deze kan plaatsen.
Alvast bedankt voor de tips!