Ik zal wat vertellen over de nummers die ik tot nu toe heb gebruikt. Ik ben begonnen met Nederlandstalig omdat mijn eerste optreden bij mijn vereniging op een Hollandse avond was. Toen heb ik o.a. gekozen voor “Samen zijn” van Willeke Alberti. Verschillende mensen zijn na een optreden naar me toe gekomen dat ze het zo ontroerend vonden dat ze zelfs een traantje moesten wegpinken, maar andere mensen vinden het nummer echt vreselijk. (en zelf heb ik het er inmiddels ook wel mee gehad

Toen heb ik gekozen voor “Laat mij in die waan” van Guus Meeuwis. Ik vind de tekst echt prachtig en heel toepasselijk voor de samenwerking tussen mens en dier. Luister er maar eens goed naar. Ik krijg er tijdens de show zelf soms kippenvel van. (en de aanzwellende “riedeltjes” passen mooi bij de kleine voltes in galop en de opbouw van de dressuur) Maar ik heb het idee dat ik de enige ben die dat erin hoort.

Hieronder een filmpje van een show waarbij ik de muziek van 2Unlimited heb gebruikt. Ik vind hem erg grappig, de korte beats passen heel goed bij de korte pasjes van Otto (eigenlijk helemaal niet zo “dressuur” dus,

Hebben jullie ideetjes voor leuke toepasselijke muziek?
Ik wil er geen echte kür op muziek van maken omdat ik de vrijheid wil hebben om eens een oefening extra te doen waar m’n paard op dat moment voor in de stemming is, en soms een oefening over wil doen als die niet zo goed ging terwijl ik weet dat we hem op dat moment beter kunnen.
Ik heb meerdere nummers nodig, het moet ongeveer 25 minuten duren met aan het begin muziek die bij de dressuur past en later misschien iets stevigers voor bij het springen. Het hoeft niet Nederlandstalig te zijn, mag ook Engels. Liefst met een toepasselijke tekst. Alles dat over seks gaat valt af, liefde mag natuurlijk wel.

Andere nummers die ik gebruikt heb:
Oerend hard van Normaal
Little less conversation van Elvis Presley en JunkieXL
I love your smile van kom ik even niet op

Vrij zijn van Marco Borsato (vind ik ook erg toepasselijk)
Do it van de Spice Girls
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik kan wel een frisse blik gebruiken.
Vast bedankt en groetjes,
Marieke.