[AR] Auto om marathonwagen IN te vervoeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Auto om marathonwagen IN te vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 10:36

Mijn vader is druk aan het zoeken voor een auto/busje waar mijn marathonwagentje ook in past <3
Hij wil sowieso al zo'n soort auto zodat hij deze ook voor hun winkel kan gebruiken om de boodschappen te bezorgen. Hij zit zo nu en dan wat op internet te speuren maar is nog niks geschiks tegen gekomen.

Wie vervoert nog meer zijn/haar marathon wagen in een auto en wat voor auto hebben jullie dan? Mijn wagen heeft een spoorbreedte van 1.25m, de hoogte moet ik nog even opmeten maar het is een wagen voor een shetlander, dus niet extreem hoog. De auto moet een trailer met 2, misschien 3 shetlanders er in kunnen trekken.

Alice13

Re: Auto om marathonwagen IN te vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:43

Mijn vriendin gebruikt zo chevrolet pick-up voor die van haar! Deze kan ook makkelijk een trailer trekken. (foto's van de wagen en haar tweespan staan wel in mijn profiel!)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:44

Heb je al gedacht aan een pick-up?

Wij hebben een Ford F-150 en daar zou een wagen in de laadbak passen. ( alleen men ik niet) :-)
Ideale auto's en sterk genoeg om de trailer te trekken.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:46

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:49

Ik denk dat hij in een Hyundai Terracan ook nog wel zou kunnen passen, mits je de achterbanken eruit haalt of hem op grijs kenteken gaat rijden. De terracan kan 2800 kg trekken dus ruim voldoende voor een paar shetten.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 10:50

Bij die auto's (van marktplaats) zit je vaak met de wielkappen in de binnenkant van de bak.
Heb laatst van het werk een VW Transporter mee gehad. Was een brede bak, maar door de wielkappen aan de binnenkant kon de wagen er niet in... (was ook niet de bedoeling, maar aangezien we aan het zoeken zijn hebben we het even opgemeten.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:51

Een vriend van ons gebruikt zijn volkswagen transporter pick-up. Hij heeft zo'n type (met dank aan google) http://www.mascus.com/image/product/lar ... 6471_1.jpg
Maar daar kun je geen boodschappen mee vervoeren...

Divine, hier op bokt, gebruikt haar ford-transit bus. Volgens mij heeft ze wel een verhoogd type.
Laatst bijgewerkt door mriekie op 05-12-11 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:51

Weet dat er iemand is die hem in ouder model ford transit achtig busje heeft.
Maar heeft wel marathon wagen passend voor auto gekocht.
Meen ook dat ze de stoel van de menner moet kantelen anders past hij niet. (die had een gewoon paard ervoor lopen!)
Maar allicht een idee.

En ahum ken mensen met mini's die hun sulky achter in een berlingo proppen.

Denk dus dat een menwagen voor shetlanders, met spoorbreedte 1.25 zeker wel in bepaalde typen busjes te krijgen is.
Wel goed passen en meten.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:52

Fenny schreef:
Bij die auto's (van marktplaats) zit je vaak met de wielkappen in de binnenkant van de bak.
Heb laatst van het werk een VW Transporter mee gehad. Was een brede bak, maar door de wielkappen aan de binnenkant kon de wagen er niet in... (was ook niet de bedoeling, maar aangezien we aan het zoeken zijn hebben we het even opgemeten.

Wij hebben dus zo'n VW lt en er kan met gemak een kar in van 1.25 nog nooit problemen mee gehad.En we hebben er verschillende wagens in gekregen van pony tot 2 span paardenwagen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:53

Sjolvir schreef:
Weet dat er iemand is die hem in ouder model ford transit achtig busje heeft.
Maar heeft wel marathon wagen passend voor auto gekocht.
Meen ook dat ze de stoel van de menner moet kantelen anders past hij niet. (die had een gewoon paard ervoor lopen!)
Maar allicht een idee.

En ahum ken mensen met mini's die hun sulky achter in een berlingo proppen.

Denk dus dat een menwagen voor shetlanders, met spoorbreedte 1.25 zeker wel in bepaalde typen busjes te krijgen is.
Wel goed passen en meten.

Wij hebben dus geen verlengde,verhoogde bus en nog nooit problemen met de hoogte gehad.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:53

Ik denk dat je wel rekening moet houden met de wielbasis van jouw wagen en die van de auto.
Je hebt altijd nog de uitsparingen in de auto/bus zitten wat moet kloppen met die van jouw wagen.
Zelf zou ik niet de kar rechtstreeks op de achterbank willen ivm vieze banden enzo en veiligheid. Dan zou ik voor een bus of pickup gaan.
Voordeel van de pickup is dat je via de zijkanten kunt helpen opladen. voordeel van de bus hij staat droog!
Succes met jullie zoektocht!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 10:57

Een pick-up wordt inderdaad niks ivm het bezorgen van de boodschappen ;)
Bij de VW die ik te leen had was de ruimte tussen de wielkappen nét 1.25m, dan zou denk ik wel heel krap worden ... Maar misschien dat er idd typen zijn die breder zijn?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:59

Je kunt dus kijken naar de LT 28 of 35.
De lt 28 heeft de zelfde motor als de 35 alleen is lichter gebouwd en enkelassig.
En dus ook goedkoper in de belasting.

Afbeelding

Tuurlijk heb je geen km aan ruimt over tussen de bakken maar goed is goed hé.
En wij hebben dus wagens met luchtbanden en harde banden er in gehad en alles paste.
En de luchtbandenwagen was minimaal 1.28.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 11:03

De auto op de foto ziet er ook aardig hoog uit, dit moet ook altijd lukken dan met de hoogte van de wagen.
Zal de informatie aan mijn vader doorgeven!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:04

En deze bus is dus niet extra verhoogd of verlengd.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:19

Fenny schreef:
Bij de VW die ik te leen had was de ruimte tussen de wielkappen nét 1.25m, dan zou denk ik wel heel krap worden ... Maar misschien dat er idd typen zijn die breder zijn?

Is het bij een pick-up het probleem dat de boodschappen nat kunnen worden?

Wat daar zijn gewoon oplossingen voor.
Zoals een deksel voor de laadbak (zie google)
Die zijn er in zoveel soorten dat hij in te rollen is als bv je wagen erop moet en normaal standaard over de laadbak kan.

Er is een hoop bedacht voor pick-ups

bbq op de trekhaak of een tent en luchtbedden om te kamperen. Je kan het zo gek niet bedenken.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 11:23

NAIWHL schreef:
Fenny schreef:

Is het bij een pick-up het probleem dat de boodschappen nat kunnen worden?

Wat daar zijn gewoon oplossingen voor.
Zoals een deksel voor de laadbak (zie google)
Die zijn er in zoveel soorten dat hij in te rollen is als bv je wagen erop moet en normaal standaard over de laadbak kan.

Er is een hoop bedacht voor pick-ups

bbq op de trekhaak of een tent en luchtbedden om te kamperen. Je kan het zo gek niet bedenken.

Klopt, dat is dan het probleem ;)
De gegeven oplossingen kunnen daar inderdaad bij helpen :) Maar ik weet wel zeker dat mijn vader liever een busje heeft omdat dat voor de boodschappen gewoon veel makkelijker is. De auto wordt meer gebruikt voor de boodschappen dan voor mijn wagen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:28

Ik heb mijn wagen (nu concourswagen, voorheen ook recreatie marathonwagen) in mijn Ford Connect staan, wel de verlengde en verhoogde, maar geen bus, maar een bestel auto. Mag precies een 1,5 paards trailer trekken met 2 shetten(of mijn vee-trailer).
Van m'n recreatie marathonwagen moest het bokkussen af voor hij er in kon en het extra achter opstapje, concourswagen past zo en heeft nog flink ruimte over.

Mijn volgende wagen moet zo aangepast worden dat hij er in past. Hij is 120 tussen de wielkassen, dus 125 gaat niet passen.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:52

Dan zou ik in eerste instantie voor een bus gaan :-)
Maar kan je een pick-up in je achterhoofd houden :-)

Succes met de zoektocht.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:21

Wij hebben een Mercedes Vito met een achterklep die 2 openslaande deuren heeft. Daar paste onze wagen wel in, maar die was smaller dan 1.25 cm geloof ik. We hebben er toen echt naar gezocht en eerst de wagen erin gehad voor we tot koop over gingen :D

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:54

mriekie schreef:
Divine, hier op bokt, gebruikt haar ford-transit bus. Volgens mij heeft ze wel een verhoogd type.

Klopt, we hebben een Ford Transit, met semi-verhoogd dak. Een 'gewone' uitvoering is net niet hoog genoeg, ondanks dat ik maar een pony-maat wagen heb. De wielkasten zijn betimmerd, maar wel zo smal mogelijk. Mijn wagen is 1.27, en ik houd aan weerszijden zo'n 5 cm over. De bus is trouwens niet verlengd, maar met een enkele cabine. Ruimte genoeg!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:08

mercedes sprinten of een chevrolet geloof ik 4x4

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 16:17

En bijvoorbeeld een simpele VW Caddy, die zijn zeker ook te smal?

Heb nu op mijn lijstje staan:
Ford Transit
VW LT 28 (lichter dan LT35 en enkelassig)
VW LT 35
Mercedes Sprinter

Zal dit lijstje vanavond aan mijn vader voorleggen, kan hij even kijken hoe of wat :)
Kwam ook nog een klein paardenvrachtwagentje tegen met rijbewijs B, heb ik ook even doorgestuurd naar paps, misschien dat ook wel wat ;)

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:32

Wij hebben een Renault Master voor onze marathonwagen. Past super! Vw Caddy is voor onze wagen te laag, breedte past wel!

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:51

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=233796073343457&set=a.187161904673541.46134.100001391991116&type=3&theater

Ons complete span kan dus mee, inclusief de marathon wagen.
We hebben een ruime dubbele cabine en dus is zo voor ons tot op heden een fijne combi geweest voor wedstrijden.
Nu we verder gaan en meer wedstrijden gaan rijden gaan we over op ons eigen nieuwe concept de 5th wheel trailer.

Dus als mensen interesse hebben in deze combi, hij is te koop...
inmiddels hebben we er ook een fietsenrek voor op de trailer voor 2 fietsen.

( bus 80.000 km januari 2008 3.0l Fiat Ducato Panorama)
( trailer 2004, 2 paards )