Misschien wil ik mijn paard bitloos in gaan rijden. Hij vindt veel dingen tegelijk heel eng, zoals een hoofdstel en bit tegelijk etc. Dit heb ik al heel vaak geoefend maar hij blijft het eng vinden. Ook neemt hij het bit niet graag aan, heb dingen geprobeerd zoals eerst het hoofdstel omdoen daarna bit in, laten wennen aan alleen het hoofdstel, bit aan het halster maken etc, maar het blijft een gevecht.
Twee stalgenootjes rijden hun paard bitloos, deze dieren zijn niet anders gewent en lopen er prima op. Op latere leeftijd toen ze helemaal ingereden zijn hebben ze pas met bit leren rijden.
Nou wil ik dus mijn paard misschien bitloos inrijden maar wil me er eerst goed in verdiepen. Wat zijn nou de voordelen van bitloos inrijden? Wat de nadelen? Wie heeft zijn paard zo ingereden, en hoe ging dat?
Hebben jullie ook mooie voorbeelden van mooie, maar ook stoere bitloze hoofdstellen? Ook lees ik over de verschillende technieken tussen verschillende systemen, wat is nou het meest duidelijk voor een jong paard?
Volgens mij heb ik nou wel genoeg vragen gesteld

Groetjes Ella